• Annielee

BF sommar 2012 - Dalarna.

Någon mer än jag som bor i Dalarna, är gravid och har BF sommar 2012?? Skulle vara kul att följas åt!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-17 16:06
    BF-Lista

1/5 - Turitella - Söderbärke, första barnet
    18/5 - Pixic - Ludvika, första barnet
    4/6 - emelianzei - Avesta, första barnet
    1/7 - Carrosan - Borlänge, första barnet
    5/7 - Viktoria115 - Falun, första barnet
    10/7 - MamaSniff - Borlänge, första barnet
    18/7 - Annielee - Falun, första barnet
    25/7 - josefine bornstrom - Norberg, första barnet
    ??/7 - Scuffy 82 - Mora, tredje barnet
    31/7 - Maho81 - Mora, första barnet
    1/8 - Savann - Borlänge, fjärde barnet
    27/8 - ErikaJohanna - Vikmanshyttan, första barnet
    30/8 - Sirenia - Fredriksberg, tredje barnet

• Svar på tråden BF sommar 2012 - Dalarna.
  • MamaSniff

Jag vill vara med! Har letat efter trådar från trakten men inte hittat någon. Är vi mindre aktiva på FL i Dalarna?

Jag bor i Borlänge, har BF den 10 juli och är 33 år. Första barnet. Du då? Jag är alltså i vecka 22 och håller just nu på att nojjar om att jag tycker att min mage är så stor. Bara halvvägs nu, hur stor kommer jag inte att vara i sommar?

• Annielee

Hej!!! Va roligt att någon svarar :)
    Väntar också första barnet 18 juli. Är snart 30 och bor i Falun. Tänkte samma sak om min mage i morse :). Den har växt mycket senaste veckan, är i v.21.
    Själv ska jag nu i väg och kolla vagn, svårt att välja. Har du köpt? Vi ska kolla på en crescent classic i dag, nedsatt till 3990 :- vet ej om den är bra....har du hört nåt??

• MamaSniff

Nej, vi har inte köpt vagn än och är nog lite förvirrade på den fronten. Vi har tänkt köpa begagnat men börjar vackla lite nu. 3990:- för Crescent Classic lät ju kanon, det är en av de vagnar som finns på vår lista också. Du får gärna berätta vad ni tyckte om den!

Hur mår du annars? Känner du sparkar? Vet du om det är en liten pojke eller flicka eller föredrar ni att bli överraskade?

I min mage bor en liten pojke fick vi veta på RUL. Har funderat på namn och det verkar som att vi fastnat för Henry. Min man kommer från USA så namnet måste fungera både på engelska och svenska. Jag vill helst att namnet skall låta så lika som möjligt på de båda språken också eftersom vi kommer att tala både engelska och svenska hemma.

• Annielee

Ja vi köpte vagnen, så bra pris för en ny vagn och 2 års garanti vi tycker den verkar bra men man märker väl mer sen när man börjar använda den hur den är. Han som sålde den var reparatör och det enda han sa gällande den vagnen var att man med jämna mellanrum skulle skruva åt skruven till sufletten, annars fanns inga "problem" med vagnen. Han verkade ärlig. Den är så fin. Står i vardagsrummet och glänser :)

Vi väntar en flicka :)
    Jag har mått illa de första 18 veckorna och kräkts mycket men bättre nu. Hur mår du?

Det sparkar för fullt där inne, speciellt när jag ligger och vilar, det är så mysigt. Man ser på magen när hon sparkar också. Känner du nåt?

• MamaSniff

Grattis till vagnköpet! Det måste kännas skönt att det är klart och så verkligt att ha den hemma. Nu blev jag riktigt sugen att ut och prova lite vagnar jag också. Får övertala mannen när han vaknar. Illamående till vecka 18, det låter inte alls kul! Jag har haft tur och mått ganska bra. Mådde illa fram till vecka 13 men kräktes nästan inget alls. Jag känner sparkar, fladder och kullerbyttor men har moderkakan i framvägg så allt är lite dämpat. Det syns inte utanpå än men mannen har känt några rejäla kickar. Så mysigt att bli påmind om det lilla livet därinne. Det gör mig mer lugn också, jag har varit så orolig för allt som kan gå snett. Kan du vara lugn och bara njuta?

• Annielee

Jag har moderkakan i bakvägg så då känner man och ser ju lite mer som sagt men härligt att du känner sparkar! Det är en trygghet att få känna att det rör sig därinne :)

Vi har haft jättesvårt att njuta. Vi har försökt bli gravida sedan 2009. 4 Ivf försök och div hormonbehandlingar så blev hon äntligen till så det har varit jobbigt sista åren. Så nu är man verkligen rädd att nåt ska hända, man vill ju inte gå i genom dessa processer igen..., vem vet det här är kanske enda gången jag lyckas bli gravid. Men vi försöker njuta även om det är svårt.

• MamaSniff

Åh gumman, vilken resa ni har gått igenom! Grattis i massor för att ni har kommit hit. Förstår att det är svårt att slappna av efter allt. Jag trodde också att jag skulle få problem eftersom jag har har pco och inte ägglossar varje månad. Därför blir jag så imponerad när jag läser eller hör om par som ni som har fått kämpa så. Det är verkligen ett mirakel och en ynnest att få barn!

• Annielee

Härligt att ni lyckades trots PCO, vet Att det kan vara svårt. Min svägerska har PCO och de har behövt behandling med pergotime samt Ivf men ni har de ett barn och ett på väg :)

Till råga på allt så såg de oroande tecken på RUL på vår tjej. De såg ekogent foci i hjärtat och en coroideuscysta(tror jag det hette) i hjärnan så vi fick informationen att det var en ökad risk att barnet hade kromosomavvikelse men kunde vara helt normalt i utvecklingen också men Vår värld rasade och vi valde att göra fostervattenprov. Första analysen såg bra ut så då kunde vi andas ut lite. Vi väntar fortfarande på fullständiga analysen men vi hoppas den ska se bra ut. Är sjukskriven nu men ska börja jobba på onsdag.

• MamaSniff

Fy, vad jobbigt för er. Jag håller tummarna för att den fullständiga analysen skall vara ok den också. Nu känner jag mig riktig fånig som rakat om min oro. Hur känns det att gå tillbaka till jobbet? Hinner ni få svar innan dess? Stor kram till dig, och som sagt jag håller tummarna allt jag kan för att allt blir bra till slut.

Svar på tråden BF sommar 2012 - Dalarna.