• Londonbebis

    Gravida i London

    Jag är gravid med mitt första barn bf mars 2013. Vill hitta andra gravida/blivande mammor att träffas eller bara prata med. Vet att det finns mammagrupper lite varstans men hittar ingen nära mig. (bor i väst)
    Hoppas det finns några fler här :)

     

  • Svar på tråden Gravida i London
  • mrshope
    salfred skrev 2013-04-19 21:49:37 följande:
    Jag tror jag fått lite av en babybrain, hade glömt bort namnet på forumet här :) Jo jag måste fråga, jag är i vecka28 nu, och sen ngr dar tillbaka så hag jag börja känna mig öm i underlivet, mest när jag vrider på mig på natten, ska resa på mig från sängen. Idag kändes det också när jag promenerade hem fr jobbet på kvällen. Har ngn känt liknande?
    Vet inte vad det är, jag har haft rätt mycket 'round ligament pain' som kommer när jag rör på mig hastigt, men det känns mest i sidan! 
     
  • Londonbebis

    Hejhopp! Vi mår bra! Lillan blir 6v i morgon.

    Ingen aning vad det kan vara, men sen hade jag turen att inte få några " gravid åkommor"
    Men kanske någon annan som haft liknande som vet. Annars fråga bm :)

  • charlotteJ

    Gud vad jobbigt det är att vänta på bebisen! Gått över 6 dagar nu!
    Finns det kyrkans barntimme i svenska kyrkan. Är det någon som har varit där?

  • Londonbebis

    Åh lycka till Charlotte! Jag gick över 5 dagar så vet hur det känns..

    Ja det har jag läst att de har :) men har inte varit där själv då jag antar att det är lite äldre barn.

    För övrigt undrar jag hur många som frt är aktiva i den här tråden och vill ses?

  • tahira

    Jag vill ses! Är inte inne på FL så ofta längre, men kvar i stan. Kan dock inte ses den allra närmsta tiden. Bebis kommer SENAST om prick en vecka (det blir snitt då om det inte sätter igång tidigare av sig själv). Men sedan är jag sugen på att ses


    Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: tahira-faye.blogspot.co.uk/
  • charlotteJ

    Samma här! Dom sätter igång mig på tisdag och är bebisen inte här på torsdag så blir det C section för mig med...!

    Så när bebisen är ute och allt är bra ses jag gärna på en fika :)

  • glenda

    Jag hanger garna med online for now, men det ar valdigt svart for mig att komma utanfor Walthamstow atm, ar inte direkt smidigt att ta sig runt pa langre utflykter med 2 och 18-manaders. Sen Odette foddes har jag flyttat till ny lagenhet, en pytteliten 2 bed flat pa ground floor. Den ar battre an min forra, men I min situation ar det svart att fa det att funka med barn har sa jag ar valdigt peppad pa att flytta till Sverige nar tjejen fyllt 1. Jag alskar London, men tjanar inte tillrackligt bra for att ha rad att jobba, och jag kommer bli galen om jag inte kommer tillbaka ut I arbetslivet forens om 3 ar da Odette far 15 timmar I veckan gratis och Winston gar i skolan.

  • tahira
    charlotteJ - Jag kan nog knåpa ihop en lite senare idag glenda - Det låter jobbigt . Förstår att du känner dig sugen på att flytta tillbaka till Sverige, det måste vara väldigt jobbigt att känna sig så låst. 
    Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: tahira-faye.blogspot.co.uk/
  • mrshope

    Jag har inte varit inne här på länge men vill gärna ses, har en månad kvar nu tills BF. Heter Sofia Scratton på FB! 

  • Londonmamman
    charlotteJ skrev 2013-03-26 12:40:53 följande:
    Hej! Jag har en fråga. Har ni eller ska ni ansöka om ett svenskt eller ett engelskt pass till era barn?

    Min dotter har engelskt pass, pappan ar engelsk och jag svensk.
Svar på tråden Gravida i London