• Charlow

Göteborgare BF December 2013 <3

Hej alla gravida göteborgare med BF runt december 2013! :) 
    Jag heter Charlotte är 23 år, gravid med mitt andra barn <3 
    Tänkte att här kunde vi samlas och diskutera allt  om graviditeten, tankar, känslor och allt annat runt omkring :) 

Hoppas att vi blir ett glatt gäng! 

• Svar på tråden Göteborgare BF December 2013 <3
  • Evig kärlek
    Hypokondrikern skrev 2013-09-06 20:41:12 följande:
    Evig kärlek: förresten - får ni betala på barnmorskegruppen? Och isf hur mycket?
    Nej, man betalar ingenting där. Trots att de är privata så har de vårdavtal om man bor i Västra Götaland eller Halland vilket gör att det är lika gratis som om du gick på MVC någon annan stans. Jättebra såklart :)
  • Evig kärlek
    Hypokondrikern skrev 2013-09-06 20:39:39 följande:
     Vi bokade in resten av möten inkl föräldragrupp : 13 gånger! Herregud! Ska jag inte göra något annat?
    och förresten. Vad ofta ni ska gå. Vi kommer gå en gång i månaden nu fram tills precis i slutet då det är varannan vecka. Har visserligen inte räknat hur många gånger det blir men har svårt att tänka mig att det blir några 13 gånger. Även om man räknar med föräldragrupp. Nåväl. Skönt för dig kanske att bli kollad ordentligt :) Alltid mysigt att få lyssna på bebisens hjärtljud flera gånger om.
  • Hallonglass

Hej hej!
    Vad kul med en decembergrupp för göteborgare, hänger gärna på :)
    Jag har BF 22/12 det blir andra barnet, storebror är 2,5.

• Lolli82

Hej allihop! Hur går det för er? Själv tycker jag det börjar bli ganska tumgt och segt :) Är ju bara i v27 så är ännu ganska lång tid kvar! Någon mer än jag som har fått problem med foglossning och ont i ryggen? Finns det något som kan lindra? Det är min andra grav och förra var också jobbig så jag vet att det bara kommer bli värre nu :(

Ni som får andra barnet, upplever ni att magen är större den här gången? Tycker att många vill påpeka hur stor min mage är, inte så kul!

• Charlow

Hejsan välkommna alla nya! :) Hur mår ni allihop? Inte jätte långt kvar nu! 

Evig kärlek: Vilken fin mage du har! :) 

Lolli82: Ja! Magen växte sig stor snabbare och nu väger jag lika mycket som jag gjorde dagen innan min första kom. Känner mig mycket bredare också. Klumpigare! 

Jag har inte vart så aktiv här inne på ett tag, hamnat i graviditets deprisson men det börjar bli bättre nu.
    Har vart och pratat med läkare om ångestdämpande men jag vet inte riktigt om jag vågar trixa med sånt nu med alla hormoner och så. någon här inne som har erfarenhet av sånt?

Åkte på världens ryggskott och ätit smärtstillande men nu är det mycket bättre. Dock känns det väldigt tungt. Magen har växt jätte mycket och vågen visar nu 60 kg, 8 kg +.

Försöker äta nyttigare nu, har ätit så onyttigt under hela graviditeten så nu är det ändring med det också :)

Det var först förra veckan som jag insåg att jag faktist är gravid. Har inte känts på riktigt innan. Så nu kom chocken! Känns som om jag precis plussat haha! 

Har ni mycket kvar att handla/förbereda för bebisen nu? 

• Charlow

Juste! har ni börjat fundera på namn än? Vi har jätte svårt för det. Men jag har överlåtit det helt och hållet till killen :) Tycker inte alla hans namn förslag är de bästa men.. Här är de han funderar på: 

Alexis
    Lucia
    Freja
    Kajsa 
    Molly
    Lovisa
    Felicia
    Clara
    Tindra 
  • Hypokondrikern

Hej igen!

Jag mår förvånadsvärt bra. Har dragit ner på tempot med studier och extrajobb så är alldeles för uttråkad = humörsvängingar. Cyklar, promenerar och simmar massor. Har bara gått upp 3 kg sen jag plussade (v29 nu) men jag vägde 78-79kg innan så jag antar att jag har lite att ta av :) har inte alls samma aptit som förr (även om jag i princip bara åt nyttigt innan med).

namnen är ganska bestämda: leja och robin. Vi vet inte om det blir tjej eller kille än.

Har köpt 42 plagg för 350kr på tradera i stl 50/56 - så nu lär jag ju inte behöva köpa annat än strumpor. 

Det var rapport från mig :) ser fram emot att läsa om er! 

• gosnosen

Hej, nån här som är med i Fb-gruppen "Decembermammor 2013 - Göteborg"? Kommer inte ihåg i vilken tråd här på fl som jag fick reda på den gruppen, är ju så snurrig i huvet nu för tiden....

• gosnosen

Jo det var nog i medlemsgruppen "BF December 2013" kom jag på. Om ni inte är med där så finns det en tråd för Göteborgare där :)  

• Hallonglass

Bara att inboxa mej med mailadress så skickar jag en inbjudan till Decembermammor 2013 - Göteborg om nån vill vara med :)

• Florida

Nu är det inte långtid kvar, är det fler än jag som har problem med värdena i kroppen? Mina kärnvärden ligger under 100 & jag blir lätt yr så kan inte röra mig mycket alls och är otroligt trött.

Svar på tråden Göteborgare BF December 2013 <3