• izzard

v.15 i Kristianstad

Hej!

Är det någon mer från Kristianstad med omgivning som vill följas åt? :) 

• Svar på tråden v.15 i Kristianstad
  • Idalainen

Jodå. Här går det framåt. Fått stränga order från barnmorskan att jag inte får gå upp mer än de 10kg som redan lagts sig på min kropp, lite svårt att motionera nu bara ;)

Kommer nog jobba fram till tre veckor innan planerad förlossning om min kropp vill sig. Förbereder mig genom att jobba på förlossningen...

• marisabelle

För mig börjar det bli dags, har problem med smärta pga en tidigare operation så fungerar inte hinnsvepningen som gjordes idag så gör det på fredag kanske det eller så blir det igångsättning på måndag!

• Joma

Hej! :) Är gravid i v.34 å undrar om någon här har fött på csk i Kristianstad nu under den närmsta tiden?

• Joha

Det var 1,5 år sen sist för mig så det kan väl knappast kallas nyligen..

• Joma
    Joha skrev 2014-02-15 00:40:04 följande:

Det var 1,5 år sen sist för mig så det kan väl knappast kallas nyligen..

Nej de är klart :) Vilken vecka är alla i tråden nu? Tänkte mest på positiva/negativa upplevelser därifrån, om dem är hårda med att pappan inte får sova kvar osv osv :)
  • Joha

Jag går in i vecka 35 imorgon. För 1,5 år sen var det inga problem, nu låg vi iofs inne på neo så det kanske är lite annorlunda, men låg bägge inne med dottern hela tiden. Har för mig att han annars hade fått stanna om det fanns plats, men att det kostade för honom isf..

• Li90
    Joma skrev 2014-02-14 12:42:31 följande:
    Hej! :) Är gravid i v.34 å undrar om någon här har fött på csk i Kristianstad nu under den närmsta tiden?

Jag fick min son på csk för rätt så exakt ett år sedan. Personalen var urgullig och pappan fick stanna två nätter. Men jag fick ks så det var kanske därför. Jag är i v18 nu:)
  • Joma

Okej! Ja jag har bara hört positivt om de innan så de känns som ett bra val iallafall. Är lite rädd att dem ska va hårda med att skicka hem en å så, vi har några mil å köra å man vill ju inte gärna föda i bilen :p

• marisabelle
    Idalainen skrev 2014-01-29 14:24:20 följande:
    Jodå. Här går det framåt. Fått stränga order från barnmorskan att jag inte får gå upp mer än de 10kg som redan lagts sig på min kropp, lite svårt att motionera nu bara ;)

Kommer nog jobba fram till tre veckor innan planerad förlossning om min kropp vill sig. Förbereder mig genom att jobba på förlossningen...
    Vad jobbar du som?
  • Li90
    marisabelle skrev 2014-02-17 17:11:47 följande:
    Jag födde på csk 31/1. Allt var bara bra!!

Har du redan fått?:) Grattis!! Vad fick du?:)
  • izzard
    marisabelle skrev 2014-02-17 17:11:47 följande:
    Jag födde på csk 31/1. Allt var bara bra!!
    Grattis! Hoppas att allt gick bra! :)

Jag gick in i vecka 34 igår och är inne på min andra vecka med graviditetspenning. Börjar bli lite tyngre att andas och har lite mer ont i ryggen nu. Annars så är det faktiskt helt okej.
  • marisabelle

Tack!!
    Allt gick bra!! Han kom i v 37+3, jag hinnsveptes på onsdagen eftersom jag hade problem och inte kunde äta pga en tidigare operation. På torsdagen gick vattnet vid 14:30. Skrevs in vid 16 tiden och 01 är han född. Gick smidigt och med västerviksbedövning och lustgas. En liten Axel på 2770 gr och 47 cm lång

• Joma

Då kanske några av oss ses där inne rent av! :)

Grattis till bebis! :) Var det ditt första barn?

Usch jag börjar bli mer å mer orolig inför förlossningen. Är alla andra lugna eller? :)

• Joha

Grattis! Vad roligt! Skönt att det gick bra!

Näe, jag är faktiskt inte nervös. Det känns som att det blir ändå inte som man tänkt sig så det är inte lönt att oroa sig. Men vem vet, det kanske kommer sen när det närmar sig..

• izzard

Kan alla skriva vilken vecka de är i så man har lite mer koll? :)
    Jag är som sagt i vecka 34 och har BF 6/4.

Förlossningen - just nu så känner jag mig rätt så lugn, har nog inte fattat det riktigt än, men som du Joha skriver, så blir det nog ändå inte som man tänkt sig.

• Idalainen

Jag jobbade som undersköterska men nu är jag på en annan avd.

Börjar bli tungt att jobba inom vården men ska jobba en månad till. Men om en vecka flyttar vi till Malmö. Så det blir nog ingen förlossning på CSK även om det är drömmen. Är lite rädd för förlossningen i Malmö. Har hört så mycket dåligt om den...

• Li90

Verkar som de flesta ligger före mig, är bara i vecka 20. Är väl rätt orolig över förlossningen och önskar mer än allt annat ett planerat snitt men vi får se om jag får det. Förra förlossningen slutade i ur akut snitt så vill helst slippa de igen. Hade varit kul o fått vara med första timmarna i detta barnets liv, o hade varit kul om sambon också fick vara med..

Svar på tråden v.15 i Kristianstad