TuffaLillaJag skrev 2014-06-20 09:56:50 följande:
Barn är sårbara och behöver trygga vuxna i sin närhet.
Jag skulle aldrig tveka att hjälpa ett barn i nöd. Jag skulle inte tveka att hjälpa en psykiskt eller fysiskt misshandlad vuxen heller.
Men så har ju jag ett hjärta - empati och medkänsla för mina medmänniskor. Något som inte alls tycks existera hos majoriteten av familjelivs medlemmar.
Tragiskt men sant.
chrissepisse skrev 2014-06-20 09:44:15 följande:Jag tycker att det är pappan som ska prata med barnen. Om de vill bo hos honom på heltid så är det han som måste se till att det fungerar. Han kan inte ta för givet att någon annan tar hand om barnen åt honom.
Ja, det tycker jag också.
Men sambon verkar ju vilja lägga in sitt veto, då kan det ju vara bra om hon är med i samtalet, eller!?
Hade jag skrivit "pappan bör prata med barnen", så hade jag meg största sannolikhet fått kommentarer i stil med "vadå, bara pappan!? Det är bonusmammans hem också! Ska inte hon också vara med och prata!?!?!?!?".
Jag känner familjeliv vid det här laget.
Jag tror faktiskt inte du fått sådana kommentarer nej. De flesta anser ju att pappan skall ta sitt ansvar och inte lägga det på TS. Att TS och pappan däremot innan diskuterar om hur de vill ha det är däremot en självklarhet. Men det är naturligtvis pappan som tar det med barnen.