• sally67

mina bonusbarn använder mitt hem som restaurang

Den veckan som de bor hos sin mamma är de 2 tjejer 11 å 13 år hos oss å äter,tittar på tv mm . Pappan jobbar den veckan eftermiddag så jag har egentligen barnfritt . Jag tar påpekat detta flera gånger men får bara till svars att det är deras hem , jo men inte mamma veckan å inte när deras pappa inte är hemma då brukar de ringa honom å så ger han sin tillåtelse att vara hos mig. Idag nekade jag dom mat , att de fick gå hem till mamman å äta om de var hungriga,allt detta har pågått i 4 år hur mycket jag än har tjatat om att jag inte ska stå för umgänget mammaveckan

• Svar på tråden mina bonusbarn använder mitt hem som restaurang
  • Anonym (sonja)
    Anonym (sdf) skrev 2014-06-20 12:54:14 följande:

Trivs hon inte med barnen till mannen hon valt kan hon separera i och med att det inte verkar bli en förändring där barnen spenderar mindre tid i TS och pappans hem. Efter 4 år borde hon insett att det är såhär livet ser ut med denne man. Take it or leave it.

Enklare för alla vore väl att ts man tog sitt förnuft tillfånga och förstår att han inte bestämmer över hennes huvud hurvida hon ska fixa mat och (som jag anser)se till hans barn. Ts har bara ett hem där hon oxå har rätt att bestämma. Barnen har två även om biomamman inte verkar må bra så är det ju ändå så att barnen bor Vv. Och är det så illa med mamman så borde väl ts man försöka byta jobb eller arbetstid så han kan ta hand om sina barn inte lämpa över dom på Ts
  • Ess
    Anonym (sdf) skrev 2014-06-20 13:01:26 följande:
    Jag har inte skrivit att en vuxen med ett hem skall stå på bar backe vv. Där har du nog blandat ihop mig med någon annan.
    Stämmer!
    Ber om ursäkt för det.
  • Jemp

För mig har det varit självklart under min uppväxt att jag är välkommen. Jag hade två hem, var alltid välkommen oavsett vad rutinen sa om var jag "borde" vara.

• sextiotalist
    Jemp skrev 2014-06-20 16:35:40 följande:

För mig har det varit självklart under min uppväxt att jag är välkommen. Jag hade två hem, var alltid välkommen oavsett vad rutinen sa om var jag "borde" vara.

Men du kanske inte missbrukade det förtroende du fick

• Brumma
    sextiotalist skrev 2014-06-20 08:54:25 följande:

Åh, om ändå andra resonerade som du gör. Du har frivilligt tagit på dig ett föräldraansvar över din mans dotter, men är klok och ödmjuk och inser att alla kvinnor väljer inte samma beslut som du gör och att du respekterar deras val och vill inte pådyvla ditt sätt att leva på andra

Tack. Det betyder oerhört mycket. Av olika anledningar speciellt mycket just nu ????
  • Brumma
    TuffaLillaJag skrev 2014-06-20 09:56:50 följande:
    Barn är sårbara och behöver trygga vuxna i sin närhet.

Jag skulle aldrig tveka att hjälpa ett barn i nöd. Jag skulle inte tveka att hjälpa en psykiskt eller fysiskt misshandlad vuxen heller.

Men så har ju jag ett hjärta - empati och medkänsla för mina medmänniskor. Något som inte alls tycks existera hos majoriteten av familjelivs medlemmar.

Tragiskt men sant.
    chrissepisse skrev 2014-06-20 09:44:15 följande:

Jag tycker att det är pappan som ska prata med barnen. Om de vill bo hos honom på heltid så är det han som måste se till att det fungerar. Han kan inte ta för givet att någon annan tar hand om barnen åt honom.

Ja, det tycker jag också.

Men sambon verkar ju vilja lägga in sitt veto, då kan det ju vara bra om hon är med i samtalet, eller!?

Hade jag skrivit "pappan bör prata med barnen", så hade jag meg största sannolikhet fått kommentarer i stil med "vadå, bara pappan!? Det är bonusmammans hem också! Ska inte hon också vara med och prata!?!?!?!?".

Jag känner familjeliv vid det här laget.
    Jag tror faktiskt inte du fått sådana kommentarer nej. De flesta anser ju att pappan skall ta sitt ansvar och inte lägga det på TS. Att TS och pappan däremot innan diskuterar om hur de vill ha det är däremot en självklarhet. Men det är naturligtvis pappan som tar det med barnen.
  • Anonym (Usch)
    sally67 skrev 2014-06-18 22:05:32 följande:

Den veckan som de bor hos sin mamma är de 2 tjejer 11 å 13 år hos oss å äter,tittar på tv mm . Pappan jobbar den veckan eftermiddag så jag har egentligen barnfritt . Jag tar påpekat detta flera gånger men får bara till svars att det är deras hem , jo men inte mamma veckan å inte när deras pappa inte är hemma då brukar de ringa honom å så ger han sin tillåtelse att vara hos mig. Idag nekade jag dom mat , att de fick gå hem till mamman å äta om de var hungriga,allt detta har pågått i 4 år hur mycket jag än har tjatat om att jag inte ska stå för umgänget mammaveckan

Usch för bonusmammor som dig! Skäms på dig, ja det är deras hem med? Du bor med deras pappa.. Skäms på dig
  • sextiotalist
    Anonym (Usch) skrev 2014-06-21 14:02:18 följande:
    Usch för bonusmammor som dig! Skäms på dig, ja det är deras hem med? Du bor med deras pappa.. Skäms på dig

Och du tycker självklart att pappan gör allt rätt som skyfflar över detta till ts

Hade jag varit i ts kläder hade jag stått ut en, möjligtvist två månader, sedan så hade 7-åringen och 9-åringen kommit hem till ett tomt hem, för jag hade inte bott kvar helt enkelt.

Det har ju pågått i fyra år, så barnen var så små när det började.

• Anonym (sonja)
    Anonym (Usch) skrev 2014-06-21 14:02:18 följande:

Och skäms på dig med som tycker att det är okej att folk blir överkörda och att en bioförälder skiter i sitt ansvar.
  • asta66
    sextiotalist skrev 2014-06-21 15:14:31 följande:

Och du tycker självklart att pappan gör allt rätt som skyfflar över detta till ts

Hade jag varit i ts kläder hade jag stått ut en, möjligtvist två månader, sedan så hade 7-åringen och 9-åringen kommit hem till ett tomt hem, för jag hade inte bott kvar helt enkelt.

Det är ju bio-föräldrarnas totala brist på ansvar inte bonusmammans reaktion. Den är väl sund. Jag skulle gått inanna två månader. En kollega till mig hamnade i Ts sits. Hon stack inom 2 veckor.
  • Tow2Mater
    Jemp skrev 2014-06-20 16:35:40 följande:

Var dina foräldrar aldrig borta?
  • ica
    sextiotalist skrev 2014-06-21 15:14:31 följande:

Hade en kollega som hamnade i Ts sits. Hon flyttade ut inom två veckor.
  • Anonym (sonja)
    Hockeyfrissa skrev 2014-07-06 09:55:05 följande:

Ditt hem? 

Ja det är väl ts hem? Som hon delar med sambo och hans barn vv
  • Anonym (***)
    Anonym (sonja) skrev 2014-07-06 17:02:32 följande:
    Det är väl barnens hem VARJE vecka?!
  • Anonym (Mitt)
    Anonym (sonja) skrev 2014-07-06 17:02:32 följande:
    Javisst är det. Just därför är det ju lite konstigt att hon väljer skriva mitt hem istället för vårt. Men hon brukar kanske uttrycka sig så om saker hon delar med övriga familjen min soffa min tv.......
  • Anonym (sonja)
    Anonym (***) skrev 2014-07-06 17:14:34 följande:

Det är väl barnens hem VARJE vecka?!

Ja visst men med skillnaden att en veckan är det inte deras vistelse hem utan det är hos mamman
Svar på tråden mina bonusbarn använder mitt hem som restaurang