Anonym (awa) skrev 2014-08-07 10:27:45 följande:
Tack! Vi är också lite inne på att "släppa taget" men biomamman verkar inte vilja det heller (kanske eftersom det inte var hennes idé??). Jag känner lite som så att hon vill ha barnvakt varannan vecka, att barnen ska bo hos oss då, men att vi ska göra allt på hennes sätt.
Tur att barnen är så stora (tonåringar) att vi gradvis kan släppa taget ändå och låta dem avgöra mer själva.
Oj låter precis som här. Barnvakt är rätta ordet.
När bonus var liten o biomamman sms min man om saker så skrev hon hälsningar Jessika "bellas mamma"
Vi känner igen dennes mammas tfn och det ska gudarna veta att vi vet vems mamma det är .
Sen har eller skulle allt vara på hennes vilkor.
Ena året kunde vi höra att vi var knäppa som åkte på så mycket med bonus.
Året därpå gjorde hon lika åkte på mycket.
Vi sa nej till aktiviteter när hon anmält bonus till tredje grejen på en vecka utan att fråga oss. Vi kallades för idrotts hatare.
När det blev vh så slutade bonus med alla aktiviteter utom en. Alltså var aktiviteter för mammans skull då hon dök upp på träningar även på våra veckor.
Hon har en förmåga att få sin röst hörd samt att människor runt omkring tycker synd om.
Hon dumpar alla som inte tycker som hon själv.
Hon har smsat till mig från bonus mobil med orden du är fullkomligt dum i huvudet. När jag smsat bonus att jag skulle hämta denna (vår tid) o att vi skulle köpa klappar till syskon o pappa.
När hon fått nej ifrån min man så har hon gjort som hon viljat i alla fall. Många gånger vi inte haft något barn att hämta.
Listan är lång med knäppa saker.
Det lustiga i historien är att människan inte kommer ihåg vad hon sagt och gjort.
Härskar tekniker och felfri allt är ju bara för barnets skull. Ett barn som gråter och inte vill till oss sagts av en rödsvullen förgråten mamma.
Barnet själv säger när denne lugnat ner sig o mamman åkt.
Jag ville hit men mamma ville att jag skulle stanna hos henne. Hon blev ledsen då blev jag också ledsen. (Detta var när bonus var liten)
Till er som tycker att pappan skulle kämpa. Han fick igenom det han ville i vårdnadstvist nr 1
Mamman följde ej avtalet. Blev vårdnadstvist nr 2.
Mamman vann på grund av att min man blev tipsad av advokat att lägga ner. Barnet var nu så stort så att snart skulle denna strunta i moderns tjafs och välja själv.
En vårdnadstvist skulle varken hjälpa eller rädda.
Låt tiden ha sin gång.
Hon verkade ha rätt!!
Hade vi "vunnit" hade livet fortsatt. Nu fick vi lugn o ro.
Hade varit skillnad om bonus varit yngre.