• Anonym (He-man)

Tjejer får blommor, killar får....?

Jag köper blommor till tjejen ungefär varannan månad i genomsnitt kanske. Hon blir alltid jätteglad och uppskattar det. Ibland är det blommor från en mataffär och då är det inte så dyrt men ibland så är det från en blommaffär och då kan det kosta 300 kr och uppåt.

Jag tänkte lite på det idag, vad får jag tillbaka? Det är inte så att hon brukar köpa saker till mig lite då och då, och vad skulle det isf kunna vara?
    Pratade med lite killkompisar och dom höll med om att det enbart var dom som gav sina tjejer oväntade presenter som tex blommor.

Vad bör en tjej ge en kille som mot svarar blommor? För jag personligen skiter fullkomligt i blommor och uppskattar det inte alls. Vart är jämställdheten?

• Svar på tråden Tjejer får blommor, killar får....?
  • Anonym (Tappad)
    nymedlem skrev 2014-12-17 20:33:42 följande:

Min kille får alltid en xtra avsugning när han kommer med blommor. Han verkar nöjd med det

Heteronormativt...mmmmm....sexigt....
  • Anonym (Tappad)
    sextiotalist skrev 2014-12-17 20:40:51 följande:

Min sambo blev nästan tårögd när jag köpte fina praliner och la dessa som ett hjärta när jag skulle resa iväg.
    Han skulle uppskatta en ros också.

Usch, pervest...
  • sextiotalist
    Anonym (Tappad) skrev 2014-12-17 20:42:29 följande:
    Usch, pervest...
    Jag vet, jag visste inte ens om jag kunde skriva det. Fanns en potentiell risk att svaret kunde anmälas
  • Esoada

Det är därför jag inte gillar jämställdhet
    Nej, mannen ska betala det mesta och ge en presenter
    Belöningen för det är att umgås med mig

• Anonym (Tappad)
    sextiotalist skrev 2014-12-17 20:54:11 följande:
    Jag vet, jag visste inte ens om jag kunde skriva det. Fanns en potentiell risk att svaret kunde anmälas
    Jag har anmält dig till en tribunal i Haag för brott mot mänskligheten. Din dörr kommer snart att slås in.
  • Anonym (Tappad)
    Esoada skrev 2014-12-17 22:35:15 följande:

Det är därför jag inte gillar jämställdhet
    Nej, mannen ska betala det mesta och ge en presenter
    Belöningen för det är att umgås med mig

Belöningen är att du särar. Det är vad du får betalt för.
  • Anonym (blandat)

jag kan mycket väl köpa en blomma till min karl ibland. ser inget fel i det, han blir jätteglad över en röd ros ibland :)

men jag köper oftast annat smått till honom.

en bit av hans favoritgodis när jag har vägarna förbi den affären där det säljs.

en fin slips som jag hittat (han samlar på slipsar och älskar dem)

så vi är nog lika bra på att överraska varandra båda två.

• Esoada
    Anonym (Tappad) skrev 2014-12-18 14:20:46 följande:
    Belöningen är att du särar. Det är vad du får betalt för.
    Jag har inte gjort det hittills 
  • Lesopeso

I mitt förhållande är det oftast jag som tjej som ger spontana presenter. Kan t.ex. köpa lite blommor, någon tröja, choklad, eller något dylikt. Jag gillar att ge små presenter i vardagen, medan han kanske ger mig lite finare presenter vid speciella tillfällen, eller om jag behöver något speciellt så erbjuder han sig att köpa det, t.ex. ett par jeans.

• sextiotalist
    Anonym (Tappad) skrev 2014-12-18 14:19:50 följande:
    Jag har anmält dig till en tribunal i Haag för brott mot mänskligheten. Din dörr kommer snart att slås in.
    Ajdå, det var bra att veta 
  • LauraPalmer

Jag har bara fått blommor av min man en enda gång. Däremot så får jag ibland, smycken, mobiltelefon, dator, restaurangbesök, barbesök och såna saker.

Av mig får han kläder, biobesök, fint lagad mat, ett städat hem, hembakat bröd, tvättad bil osv.

Att dra in jämställdhet i frågan blir lite konstigt. Alla har sina sätt att visa kärlek och ibland så har man inte samma sätt att visa kärlek på som sin partner. Så istället för att irritera sig på varandra så måste man kunna prata om det och lära sig att uppskatta varandras sätt att visa kärlek. 

• Anonym (Tappad)
    sextiotalist skrev 2014-12-18 18:53:57 följande:
    Ajdå, det var bra att veta 
    Se till att ha gevalia hemma.
Svar på tråden Tjejer får blommor, killar får....?