• Drömmenimittliv

IVF Örebro 2015

Startar en ny tråd för oss som redan är inne elr ska påbörja ivf karusellen i Örebro län.

Vi har precis förbrukat vårt
    1Ivf försök som resulterade i ett ET och FET som jag nu ruvar på, är på rd8 idag tror???? har td 30/3. Hoppas att det har tagit sig, har inga speciella symptom???? hoppas fler hittar hit???? vi är 25 och 26år.

• Svar på tråden IVF Örebro 2015
  • Zamira
    valentinaaaa skrev 2015-10-24 16:45:43 följande:
    Åh hoppas att bebis vill vara kvar hos dig!!

Jaa jag får väl all information när det är dags, har bara så många frågor ang allt.. =)
    Ja det hoppas jag också, denna gången ska det gå vägen!! :) testade med ett digitalt förut, hade hållit mig i nästan 3h, och fick gravid 1-2 veckor, så nu blev det en bra lördag kände jag :)

Det förstår jag, det hade jag också, och det är därför det är så skönt att FL finns, så man kan fråga andra, och följa andra likaså! Har även blivit med i en sluten hemlig grupp på Facebook, vilket också underlättat tycker jag :)
  • valentinaaaa
    Zamira skrev 2015-10-24 16:56:37 följande:

Ja det hoppas jag också, denna gången ska det gå vägen!! :) testade med ett digitalt förut, hade hållit mig i nästan 3h, och fick gravid 1-2 veckor, så nu blev det en bra lördag kände jag :)

Det förstår jag, det hade jag också, och det är därför det är så skönt att FL finns, så man kan fråga andra, och följa andra likaså! Har även blivit med i en sluten hemlig grupp på Facebook, vilket också underlättat tycker jag :)

Håller tummarna för er skull! Hoppas bara tider går fort, man är så otålig och vill bli gravid direkt hehe.. åhh jag håller med dig, skönt och ha någon och prata lite med ang detta.. finns inte många i min närhet som förstår hur jobbigt det faktiskt är.. vad heter sidan på fb? Kanske jag kan va med?=)
  • Zamira
    valentinaaaa skrev 2015-10-24 19:01:31 följande:
    Håller tummarna för er skull! Hoppas bara tider går fort, man är så otålig och vill bli gravid direkt hehe.. åhh jag håller med dig, skönt och ha någon och prata lite med ang detta.. finns inte många i min närhet som förstår hur jobbigt det faktiskt är.. vad heter sidan på fb? Kanske jag kan va med?=)

Ja, man vill verkligen att tiden ska springa fram, och det gör den när man väl kommer igång med behandlingen tycker jag!
    Självklart kan du få vara med :)

Skickar PM här :)

• Söndag
    valentinaaaa skrev 2015-10-24 11:09:01 följande:

Hej allihopa!! Tänkte att jag skulle hoppa in i den här tråden om det är ok. Vi har precis gjort klart utredningen och det visade sig att mannen har få rörliga spermier och att vi nu står i kö för ivf, men är så otroligt nervös.. ringde till kliniken för att fråga hur lång väntetiden är och kvinnan jag pratade med sa att hon inte var helt 100 men att det såg ut som att vi skulle få en kallelse I december, hur går det till första gången? Med tanke på att jag är fullt frisk och läkaren på fertilitetskliniken sa att jag har goda chanser för att bli gravid på första försöket.. Mvh och massa kramar till er!

Å va spännande! Hoppas allt går vägen! Vi fick Info och alla mediciner samt genomgång av det första gången :)
    Jag har inga problem med äggreserver och använde inte nässpray utan gick på sprutor direkt i 21 dagar sen äggplock körde sedan icsi, en spermie som förs in i ett ägg! Tyvärr fick vi sen avvakta en cykel för jag blev överstimulerad! Men sedan tinade de upp ett embryo som återfördes 5 dagar efter min ägglossning! Han är nu 28 veckor och bor i min mage
  • valentinaaaa
    Söndag skrev 2015-10-26 19:16:53 följande:

Å va spännande! Hoppas allt går vägen! Vi fick Info och alla mediciner samt genomgång av det första gången :)

Jag har inga problem med äggreserver och använde inte nässpray utan gick på sprutor direkt i 21 dagar sen äggplock körde sedan icsi, en spermie som förs in i ett ägg! Tyvärr fick vi sen avvakta en cykel för jag blev överstimulerad! Men sedan tinade de upp ett embryo som återfördes 5 dagar efter min ägglossning! Han är nu 28 veckor och bor i min mage

Nämen! Stort grattis till lillkillen i magen! Vad glad jag blir när jag hör att det gått så bra, hoppas allt går fort och smidigt för oss hehe =)
  • nittondemars
    valentinaaaa skrev 2015-10-24 11:09:01 följande:

Hej allihopa!! Tänkte att jag skulle hoppa in i den här tråden om det är ok. Vi har precis gjort klart utredningen och det visade sig att mannen har få rörliga spermier och att vi nu står i kö för ivf, men är så otroligt nervös.. ringde till kliniken för att fråga hur lång väntetiden är och kvinnan jag pratade med sa att hon inte var helt 100 men att det såg ut som att vi skulle få en kallelse I december, hur går det till första gången? Med tanke på att jag är fullt frisk och läkaren på fertilitetskliniken sa att jag har goda chanser för att bli gravid på första försöket.. Mvh och massa kramar till er!

Hej och välkommen hit!

Kul med några fler i gruppen :)

Jag och sambon gjorde våran utredning på fertilitetsenheten i Örebro. Så för oss blev det ett antal besök där innan vi kunde dra igång med ivf. Men när väl utredningen var klar uppfattade jag inte att det var någon väntetid på ivf.

Vi har hela tiden blivit väl omhändertagna och både läkarna och barnmorskorna är lugna, pedagogiska ödmjuka och kunniga.

Vi har gjort en fullständig ivf med återföring av färskt embryo. Jag tog sprutor i 10-12 dagar har jag för mig, var på två ultraljud under tiden och sedan äggplock osv... Färskförsöket slutade i tidigt MF. Nu är jag gravid i v.8 med första frysåterföringen och väntar med iver på första ultraljudet nästa vecka.

Stort lycka till på eran resa!
  • nittondemars
    Zamira skrev 2015-10-24 16:56:37 följande:

Åh, vad roligt! Massa grattis!

Håller alla tummar och tår för er nu. Det är alldeles snart din riktiga testdag eller hur?!
  • Zamira
    nittondemars skrev 2015-10-29 09:58:57 följande:
    Åh, vad roligt! Massa grattis!

Håller alla tummar och tår för er nu. Det är alldeles snart din riktiga testdag eller hur?!
    Tack så jättemycket!!
    Ja, på lördag är det min riktiga dag, äntligen :) Testade med digitalt igår och fick 2-3 veckor, och så långt kom jag inte på förra försöker, så nu känner jag mig väldigt hoppfull :)
  • Zamira

Och som väntat så blev det plus även med Örebros test nu på morgonen, så på måndag får jag ringa dem och Karlstad och meddela resultatet :)

• Zamira

.. Och idag var vi på vul och fick se ett hjärta, 7+2 nu, BF 5/7 :)

• Söndag
    Zamira skrev 2015-11-19 14:18:03 följande:

.. Och idag var vi på vul och fick se ett hjärta, 7+2 nu, BF 5/7 :)

Men va mysigt!! Grattis!!!
  • mikispikis90

Hej, jag är numera ruvade sen igår :) ett blasto som har varit infryst sen sep 2013 :) detta är syskonförsöket :)

• Zamira
    mikispikis90 skrev 2015-12-15 19:08:20 följande:

Hej, jag är numera ruvade sen igår :) ett blasto som har varit infryst sen sep 2013 :) detta är syskonförsöket :)

Och jag håller alla mina tummar för dig!! :D (och även i fb-gruppen hehe)
  • Ssvall

Hej!

Vi väntar på att få komma till fertilitetskliniken i Örebro. Jag har PCOS och det har visat sig nu att min kille har lite dåliga simmare. Någon som vet hur lång tid väntelistan brukar vara hur många försök får man? Har dom slutat att sätta tillbaka mer än ett befruktat ägg nu? Hörde någon om för höga risker vid ev tvillinggraviditet..

• Mila
    Ssvall skrev 2016-01-29 15:28:34 följande:

Hej!

Vi väntar på att få komma till fertilitetskliniken i Örebro. Jag har PCOS och det har visat sig nu att min kille har lite dåliga simmare. Någon som vet hur lång tid väntelistan brukar vara hur många försök får man? Har dom slutat att sätta tillbaka mer än ett befruktat ägg nu? Hörde någon om för höga risker vid ev tvillinggraviditet..

Hej! Hur har det gått för dig? Jag har försökt hitta andra som är igång, eller väntar på utredning i Örebro. Jag ska lämna prover idag, och sambon ska lämna sitt imorgon :)
    Resan till ett gemensamt kärleksbarn ~ Missfall i juni ~ blogg.alltforforaldrar.se/livetslycka/
  • Söndag

Å jag har också funderat hur de går för er alla! De verkar ha de väldigt påställt där inne just nu..

• Paroon

Kan man få lite svar på vad det kostar om man gör privat i örebro?

• Söndag
    Paroon skrev 2016-11-03 07:29:44 följande:

Kan man få lite svar på vad det kostar om man gör privat i örebro?

Står ju på hemsidan
Svar på tråden IVF Örebro 2015