valentinaaaa skrev 2015-10-24 11:09:01 följande:
Hej allihopa!! Tänkte att jag skulle hoppa in i den här tråden om det är ok. Vi har precis gjort klart utredningen och det visade sig att mannen har få rörliga spermier och att vi nu står i kö för ivf, men är så otroligt nervös.. ringde till kliniken för att fråga hur lång väntetiden är och kvinnan jag pratade med sa att hon inte var helt 100 men att det såg ut som att vi skulle få en kallelse I december, hur går det till första gången? Med tanke på att jag är fullt frisk och läkaren på fertilitetskliniken sa att jag har goda chanser för att bli gravid på första försöket.. Mvh och massa kramar till er!
Hej och välkommen hit!
Kul med några fler i gruppen :)
Jag och sambon gjorde våran utredning på fertilitetsenheten i Örebro. Så för oss blev det ett antal besök där innan vi kunde dra igång med ivf. Men när väl utredningen var klar uppfattade jag inte att det var någon väntetid på ivf.
Vi har hela tiden blivit väl omhändertagna och både läkarna och barnmorskorna är lugna, pedagogiska ödmjuka och kunniga.
Vi har gjort en fullständig ivf med återföring av färskt embryo. Jag tog sprutor i 10-12 dagar har jag för mig, var på två ultraljud under tiden och sedan äggplock osv... Färskförsöket slutade i tidigt MF. Nu är jag gravid i v.8 med första frysåterföringen och väntar med iver på första ultraljudet nästa vecka.
Stort lycka till på eran resa!