BF april/maj 2017
Plussade imorse 19/8. Vårt första barn och på första försöket. Trodde inte det skulle gå så fort! Nu har jag tusen tankar. Någon mer som precis plussat med första graviditeten och vill följas åt?
Plussade imorse 19/8. Vårt första barn och på första försöket. Trodde inte det skulle gå så fort! Nu har jag tusen tankar. Någon mer som precis plussat med första graviditeten och vill följas åt?
Hej allihopa.
Var på Vul i tisdags. Då var ja i V.7 (6+0)
Ville vara säker att något fanns där, och de gjorde det ett embryo på 4 veckor. Fick reda på att min livmoder ligger långt ner och in mot ryggen, vilket gjorde att jag känner som mensvärk då och då. Även när jag inte var gravid hade jag kraftig mensvärk Pgav, min livmoder är långt ner.
I och med detta är jag i riskzonen för missfall ända fram till vecka 12 så Jag fick folsyra plus en kur tabletter som jag ska ta 2 veckor (duphaston). Vilket är hormoner som ska hjälpa att livmoder lyfts och att embryot behålls. Ska tillbaka om 2 veckor och se hur det ser ut. Får inte lyfta tungt, vara försiktig med allt som gör att magen spänner tydli
Symtom i övrigt: brösten ömmar, kissar oftare, illamående lite grann inget märkvärdigt.
Kan ge tips till er andra att göra ett Vul tidigt.
Hej allihopa.
Ville vara säker att något fanns där, och de gjorde det ett embryo på 4 veckor. Fick reda på att min livmoder ligger långt ner och in mot ryggen, vilket gjorde att jag känner som mensvärk då och då. Även när jag inte var gravid hade jag kraftig mensvärk Pgav, min livmoder är långt ner.
I och med detta är jag i riskzonen för missfall ända fram till vecka 12 så Jag fick folsyra plus en kur tabletter som jag ska ta 2 veckor (duphaston). Vilket är hormoner som ska hjälpa att livmoder lyfts och att embryot behålls. Ska tillbaka om 2 veckor och se hur det ser ut. Får inte lyfta tungt, vara försiktig med allt som gör att magen spänner tydli
Symtom i övrigt: brösten ömmar, kissar oftare, illamående lite grann inget märkvärdigt.
Började må illa i fredags. I helgen blev det värre och har varit konstant illa hela tiden. Var bättre en stund på förmiddagen idag, men nu mår jag skitilla igen. Hoppas verkligen att detta släpper, för fixar inte att jobba om det ska hålla på såhär.
Illamåendet har ökat, värst på morgonen och kvällen nu. Blir yr om jag reser mig för snabbt eller står för länge. Är jobbigt att behöva gå till jobbet där jag sällan kan äta eller vila när jag behöver, samt står upp hela tiden och utsätts för äckliga dofter (jobbar som sjuksköterska på sjukhus). Har börjat berätta för sambons familj nu under helgen och alla är jätte glada :). Nästa vecka väntar hälsosamtalet.
Hej!
Jag är i v. 9+1 och vill gärna vara med i fb- gruppen!
Parisa Karimpour
Har en lila prickig skjorta och grön/gul kjol på bilden. Tack på förhand!????
Blev så illamående för någon vecka sedan, fick inte behålla något utan kräktes upp allt. Gick till min läkare och fick medicin och blev sjukskriven i en vecka, nu mår jag bättre och är tillbaka på jobbet igen. De sa att jag skulle se illamåendet som ett gott tecken, att det då ska ha "satt" sig ordentligt. Hoppas på det!
Hejsan, jag plussade precis, har inga barn sedan tidigare dock har jag 2 missfall i sedan innan.
jag är gärna med i fb tråden om den är hemlig.
och grattis till alla här som har plussat
Hejsan, jag plussade precis, har inga barn sedan tidigare dock har jag 2 missfall i sedan innan.
jag är gärna med i fb tråden om den är hemlig.
och grattis till alla här som har plussat
Någon mer som mår dåligt? Min tredje graviditet och jag mår så hemskt illa. Äter nu lergigan comp och är fullkomligt däckad. De hjälper mig att klara jobbet men när jag kommer hem klarar jag INGET! Mitt jobb som yogainstruktör på vissa kvällar har jag fått lämna till vik.
Går in v.11 på måndag och längtar efter att må bra igen! Glömt hur det känns att inte må illa.....
Så nu har jag gnällt av mig! Kram
Hej allihopa.
]Sa din gyn det här på UL? Jag har fått höra att min livmoder är bakåtlutad och har alltid haft mkt problem med mensvärk. Fick missfall i min förra graviditet, eller MA.
Men jag var på VUL i torsdags och då sa hon inget
Svar:
Jag gjorde vul i utlandet, och då sa dem det. Tror inte att de gör så mycket egentligen.
Här gör dem inga åtgärder, låter livmodern gå upp av sig själv..
va inte orolig, det kommer bli bra.. jag äter inga tabletter längre.
Fråga till Goo: vilken vecka är du i?
Fråga till Goo: vilken vecka är du i?
Började må illa i fredags. I helgen blev det värre och har varit konstant illa hela tiden. Var bättre en stund på förmiddagen idag, men nu mår jag skitilla igen. Hoppas verkligen att detta släpper, för fixar inte att jobba om det ska hålla på såhär.
Hejhej, väntar vårt första barn i april. Trodde verkligen inte att jag skulle bli gravid så snabbt! Har mått hyfsat bra endå, något illamående när jag lägger mig ner o ska sova annars rätt ok. Men gar ingen aptit alls! Så äter jättedåligt vilket kanske inte är så bra.
Har även problem med blodtrycksfall, vart påväg o trilla ihop på jobbet ett par gånger men då är det tur man jobbar på sjukhus!
Är väldigt orolig av mig så är fortfarande inte helt säker på att det är något. Kan inte riktigt glädjas helt innan jag fått se bevis på att det är något i magen. Så bokade faktiskt in ett UL nästa vecka, både för att lindra oron o för att jag haft en del mensliknande magsmärtor. Är det någon annan som också haft problem med det?? Är det något "normalt" eller bör man oroa sig??
Håller alla tummar och tår att det gömmer sig en liten knodd i magen o jag inte bara är förstoppad!
Roligt att läsa hur ni andra som är i samma veckor känner o tänker!
/Angelica
Hejhej, väntar vårt första barn i april. Trodde verkligen inte att jag skulle bli gravid så snabbt! Har mått hyfsat bra endå, något illamående när jag lägger mig ner o ska sova annars rätt ok. Men gar ingen aptit alls! Så äter jättedåligt vilket kanske inte är så bra.
Har även problem med blodtrycksfall, vart påväg o trilla ihop på jobbet ett par gånger men då är det tur man jobbar på sjukhus!
Är väldigt orolig av mig så är fortfarande inte helt säker på att det är något. Kan inte riktigt glädjas helt innan jag fått se bevis på att det är något i magen. Så bokade faktiskt in ett UL nästa vecka, både för att lindra oron o för att jag haft en del mensliknande magsmärtor. Är det någon annan som också haft problem med det?? Är det något "normalt" eller bör man oroa sig??
Håller alla tummar och tår att det gömmer sig en liten knodd i magen o jag inte bara är förstoppad!
Roligt att läsa hur ni andra som är i samma veckor känner o tänker!
/Angelica