• Thure Björkman

Att plocka upp efter sin hund?

Jag fattar inte varför man ska behöva plocka upp efter sin hund. Speciellt inte om man är i ett skogsområde, men även i andra områden.
    Det är ju ingen som plockar upp bajs efter rådjur, älgar, änder, gäss etc, dvs djur som lever i det vilda. Inte vad jag vet i varje fall.
    Nej, folk är alldeles för hysteriska när det kommer till lite hundskit.
    Hur svårt är det och se sig för? Och om inte...hur svårt är det att skölja av skosulan om oturen är framme.
    Lata och gnälliga är vad folk är!

• Svar på tråden Att plocka upp efter sin hund?
  • Thure Björkman
    Studentpappa skrev 2016-10-20 21:27:56 följande:
    Det spelar väl för fan ingen roll, tycker du det är ok för en människa att skita på din uppfart också eller? Det räcker väl om du ser dig för så är det helt ok?
    Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
    Ja, jag tycker det! Se er för!
    Om någon bajsar på min uppfart är det en helt annan femma, min vän!
  • Thure Björkman

Ni är ju idioter allihopa!
    Detta är en skojtråd som ni engagerar er i så in i helvete!
    Kan ngn ärligt talat påstå att de inte kunde lägga tiden på ngt viktigare?!??????

• Aikido
    Thure Björkman skrev 2016-10-22 21:57:24 följande:
    Ni är ju idioter allihopa! Detta är en skojtråd som ni engagerar er i så in i helvete! Kan ngn ärligt talat påstå att de inte kunde lägga tiden på ngt viktigare?!??????
    Ok vem kidnappade Thures dator?
  • Rymdmoln
    Thure Björkman skrev 2016-10-22 21:57:24 följande:

Ni är ju idioter allihopa!

Detta är en skojtråd som ni engagerar er i så in i helvete!

Kan ngn ärligt talat påstå att de inte kunde lägga tiden på ngt viktigare?!??????

Haha du har ju lagt mest tid som skapat tråden och svarat i den...
  • MRK01
    Noname00 skrev 2016-10-22 12:16:26 följande:

Tar alltid upp efter hunden om den bajsar på vägen eller vid sidan av någons tomt eller i närheten där man går.

Brukar dock inte göra det när hunden gör det i diket eller i skogen.

Om diket ligger vid någons tomt antar jag att du tar upp då?
  • Noname00
    MRK01 skrev 2016-10-23 12:11:17 följande:
    Om diket ligger vid någons tomt antar jag att du tar upp då?
    Nej det brukar jag inte göra inte om hunden gått ned i diket.
  • MRK01
    Noname00 skrev 2016-10-23 22:27:03 följande:
    Nej det brukar jag inte göra inte om hunden gått ned i diket.
    Du tänker då inte på den tomtägare som klipper i diket? Att göra det är en osynlig överenskommelse mellan kommunen/staden och tomtägaren, en "hygienfråga" helt enkelt.

Du verkar emellertid inte se det "hygieniska" i detta.
  • Noname00
    MRK01 skrev 2016-10-24 09:43:09 följande:
    Du tänker då inte på den tomtägare som klipper i diket? Att göra det är en osynlig överenskommelse mellan kommunen/staden och tomtägaren, en "hygienfråga" helt enkelt.

Du verkar emellertid inte se det "hygieniska" i detta.
    Tomtägare brukar inte klippa i diken bredvid deras egan tomt samt i dom dikena hunden gör sitt så växer ingenting.

Du vet att man gödslar med skit va?
  • sextiotalist
    Noname00 skrev 2016-10-24 15:08:04 följande:
    Tomtägare brukar inte klippa i diken bredvid deras egan tomt samt i dom dikena hunden gör sitt så växer ingenting.

Vad jag vet, så brukar man klippa dikena också. Det är så i det området jag växte upp i och även i andra områden där jag har varit.
    När vi bodde i hålan, hålan, så var dikena perfekt klippta och hade någon lämnat efter sig efter sin hunds besök, så hade den personen nog blivit tillsagd direkt
  • Noname00
    sextiotalist skrev 2016-10-24 15:13:28 följande:
    Vad jag vet, så brukar man klippa dikena också. Det är så i det området jag växte upp i och även i andra områden där jag har varit.
    När vi bodde i hålan, hålan, så var dikena perfekt klippta och hade någon lämnat efter sig efter sin hunds besök, så hade den personen nog blivit tillsagd direkt
    Nu är det inte sådana diken jag pratar om, känn ingen rädsla.
  • sextiotalist
    Noname00 skrev 2016-10-24 15:34:09 följande:
    Nu är det inte sådana diken jag pratar om, känn ingen rädsla.
    OK, jag plockade inte upp om hunden satte sig bland brännässlor eller mitt inne i ett snår.
  • MRK01
    Noname00 skrev 2016-10-24 15:08:04 följande:

Tomtägare klipper diken som är i direkt anslutning till egen tomt. Åtminstone i civiliserade bostadsområden.

Ingen gödslar med skit från omnivorer (allätare). Det är bara skit från herbivorer (växtätare) som används.
  • Noname00
    MRK01 skrev 2016-10-26 12:56:05 följande:
    Tomtägare klipper diken som är i direkt anslutning till egen tomt. Åtminstone i civiliserade bostadsområden.

Ingen gödslar med skit från omnivorer (allätare). Det är bara skit från herbivorer (växtätare) som används.
    Ja och?
    Jag låter ju inte hunden skita precis bredvid deras tomt.
  • MRK01
    Noname00 skrev 2016-10-27 00:59:41 följande:
    Ja och?
    Jag låter ju inte hunden skita precis bredvid deras tomt.
    I dina inlägg ovan lät det dock så.
  • Aikido

Du har uppenbarligen inte sett The Martian. Matt Damons karaktär gödslade sitt potatisfält med sina kamraters exkrementer. Fungerade fin-fint. Tills det gick åt helvete.
  • Aniiee
    Hört talas om hönsgödsel? Och biosolids?

Vet du vad biosolids är? Det är på rejäl uppgång, vilket är bra för miljön.
    Knowledge is knowing Frankenstein wasn't the monster. Wisdom is understanding Frankenstein was the monster.
  • MRK01
    Aniiee skrev 2016-10-27 13:42:18 följande:
    Hört talas om hönsgödsel? Och biosolids?

Vet du vad biosolids är? Det är på rejäl uppgång, vilket är bra för miljön.
    Det är omstritt.
Svar på tråden Att plocka upp efter sin hund?