• West50's

Bf sept 2017

Hejsan! Några mer som vill följas åt om allt går vägen.. om de är rätt beräknad så har ja fått vårat till 6 sep ???? Vi bor i västra Götaland!!

• Svar på tråden Bf sept 2017
  • Smus81
    erijon skrev 2017-09-09 11:33:14 följande:
    Ringde in varpå dem sa att antingen är det (på min beskrivning) sköra slemhinnor, vilket vi alla vet är ofarligt och lugnt. Eller så är det på g. Hon sa i telefonen att vi an fortsätta ha sex precis som vi vill sålänge jag inte har ont eller blir orolig, så kanske vi hjälper på traven. :) skönt och kul att höra!

Hon sa "ni behöver absolut inte avstå! Det kan snarare hjälpa till om det är på gång nu"
    Skönt att du ringde och härlig info att få. Lycka till!
  • Smus81

Efter 4 nätter på DS har vi äntligen fått landa med vår Lillefjojs hemma hos övriga familjen. Ikväll väntas lördagsmys med hela vår "fyrklöver". Har längtat mig tokig. <3 Alla mår bra och även om mamman är lite tredagarshormonkänslig fortfarande verkar psyket än så länge stabilt... *hoppas*

• em93

Hoppas alla njuter av sina små bebisar! Här börjar jag tappat hoppet, inga känningar och bf+2 idag... vill inte gå över mer :'( blir galen snart...

• Fiffi1985
    em93 skrev 2017-09-10 06:38:06 följande:

Hoppas alla njuter av sina små bebisar! Här börjar jag tappat hoppet, inga känningar och bf+2 idag... vill inte gå över mer :'( blir galen snart...

Jag känner heller ingenting och jag är BF+4 :-/ ska ut o gå i skogen i efm där det är lite backigt!

Ska du EM93 till bm något i veckan som kommer? Jag ska img kl 10 så hoppas hon kan göra ny hinnsvepning...

jag blir snart galen!!!! Den här väntan... hoppas vi får en skön söndag ändå...
  • Juliii86

Hej tjejer, nu tänkte jag lämna tråden då jag hinner knappt titta igenom eller ens vara vid datan. Hoppas att ni som är kvar får snart träffa era bebisar och önskar er lycka till! Till er som har bebis i famnen, grattis ännu en gång och lycka till!

• em93
    Fiffi1985 skrev 2017-09-10 09:26:56 följande:
    Jag känner heller ingenting och jag är BF+4 :-/ ska ut o gå i skogen i efm där det är lite backigt!

Ska du EM93 till bm något i veckan som kommer? Jag ska img kl 10 så hoppas hon kan göra ny hinnsvepning...

jag blir snart galen!!!! Den här väntan... hoppas vi får en skön söndag ändå...
    Åh så tråkigt! Ska också ta oss en skogspromenad nu i efm. Så får man iaf lite frisk luft.

Ja men inte förens tisdag -.-. Hoppas det hjälper för dig!! Håller tummarna.

Ja det är ju väntan som är värst, även att man vet så väl att det är plus minus 2 veckor så är man ju så inställd på det där datumet.

Vi får hoppas skogspromenad gör susen :)
  • Fiffi1985
    em93 skrev 2017-09-10 13:09:09 följande:

Åh så tråkigt! Ska också ta oss en skogspromenad nu i efm. Så får man iaf lite frisk luft.

Ja men inte förens tisdag -.-. Hoppas det hjälper för dig!! Håller tummarna.

Ja det är ju väntan som är värst, även att man vet så väl att det är plus minus 2 veckor så är man ju så inställd på det där datumet.

Vi får hoppas skogspromenad gör susen :)

Ja, hoppas promenaden för susen, har börjat känna lite lite förvärkar, så jag hoppas att detta är början av förlossningen, men det är bara lite, så får se om d boir mer, annars är d som sagt bm img kl 10.
  • em93
    Fiffi1985 skrev 2017-09-10 17:47:29 följande:
    Ja, hoppas promenaden för susen, har börjat känna lite lite förvärkar, så jag hoppas att detta är början av förlossningen, men det är bara lite, så får se om d boir mer, annars är d som sagt bm img kl 10.
    Hur går det för dig? Känt något mer? Hur gick det hos bm? :D

Här är det fortfarande stendött, vet snart inte vad jag ska ta mig till..om man ändå bara kunde få känna något så man vet att det snaaart är på gång.
  • erijon
    em93 skrev 2017-09-11 11:06:18 följande:
    Hur går det för dig? Känt något mer? Hur gick det hos bm? :D

Här är det fortfarande stendött, vet snart inte vad jag ska ta mig till..om man ändå bara kunde få känna något så man vet att det snaaart är på gång.
    Hur går det? Känt något?
  • em93
    erijon skrev 2017-09-13 16:16:11 följande:
    Hur går det? Känt något?
    Nej ingenting eller fick en lite kraftigare sammandragning nyss men har ställt in mig på att jag kommer bli igångsatt på fredag så har inga större förhoppningar... -.-
  • em93
    em93 skrev 2017-09-15 08:36:13 följande:
    Nej ingenting eller fick en lite kraftigare sammandragning nyss men har ställt in mig på att jag kommer bli igångsatt på fredag så har inga större förhoppningar... -.-
    Har du fått än? :)
  • bmstud2016

Hej!

Jag är en barnmorskestudent studerande vid Lunds universitet, färdig barnmorska Januari 2018. Jag gör en intervjustudie i ämnet Födande kvinnors upplevelse av att ha barnmorskestudent med under förlossningen.

Är du intresserad att vara med? Telefonintervju med mej kommer hållas på cirka 30 minuter.

Mycket tacksam om någon vill delta, krav över 18 år och haft en barnmorskestudent med under någon del av din förlossning.

Hör gärna av er om någon av er är intresserade!

/Madelene

• erijon
    em93 skrev 2017-09-15 08:36:56 följande:
    Har du fått än? :)
    Jag? Nej tyvärr.. ska på bedömning och få hinnsvepning på torsdag. Är ju "bara" i vecka 39 då.

Har så galet mycket förvärkar och sammandragningar så jag HOPPAS (och tror litegrann, vågar knappt.. men gör ändå) att den kanske faktiskt kan sätta igång min förlossning.
  • erijon

25/9, kl 01 ca. vaknade jag av att jag drömde att jag hade värkar. Det var ingen dröm.
    Väckte sambon ca 02.00 då dem var regelbundna med ca 5min mellanrum och da "du.. jag tror inte du kan åka till jobbet idag. Jag har värkar!"

Vid 02.30 kom min vän, också vår granne och slumra på soffan så jag fick åka in på kontroll (de stora barnen sov) då jag helt ärligt inte riktigt fattade om det var igång på riktigt. Väl där får jag veta att det är igång men det har inte hänt så mycket med tappen. Ca 2cm lång, öppen 1,5cm ungefär (detta var söndag natt till måndag. Gjord hinnsvepning på lördagen! Tappens tillstånd typ exakt såhär)

Åkte hem. Värkarna tilltog, blev tätare, mer intensivare. Började göra ONT. Vid 6 satte jag mig i duschen och fick andas mig genom värkarna för att stå ut. 9,35 gick vattnet (däremellan hade sambons mamma kommit för att ta hans son, min var skjutsad till skolan. Osv. Jag hängde med i bilen men kunde ej gå ur pga värkarna var fruktansvärda) och värkarna blev helt otroliga. Vid 10 bestämde vi och förlossning att jag skulle komma in. Visste ej om bebis var fixerad. Väl inne, vattenavgång konstaterad (såklart. Gick ej att ta fel. Så jäkla coolt! Var som ett bowlingklot studsade mot mitt bäcken sen bara forsade det klart fostervatten på badrumsgolvet. Vad jag skrattade.)

Tappen helt utplånad, öppen 2cm.
    Fick ett rum. Lustgas, senare morfinspruta.
    Tiden gick.. och gick. Fick Eda. Hjälpte en timma. Fick extra av allt man kunde. Narkosen fick sätta ny. Eda nr2. Samma sak fast ca 2h. Hade SÅ ONT. Min kropp ville inte hänga med.. öppnade mig sakta.

Fick vila nästan sova mellan 00.00 och 02.00, natten till 26e. Värkarna fortfarande helt otroliga men edan tog lite bättre denna gång.

Öppen som mest 6cm, bebis stressad. Läkare kom. Elektrod sattes, fick värkstimulerande. Bebis stressad. Laktatprov 5,3. Som sedan gick ned till 4,1, men sista provet visade 4,4, dvs påväg upp igen. Beslut om akut sectio.

Min värld rasade samman. Värkstimulerande avstängs. Fick massor av bricanyl för att stanna värkar. Inget hjälpte.

Hade stormvärkar, knappt tid emellan. Öppnade mig inte mer. Rullades till operation. 07.02 är Edvin ute. 3364g och 50cm. Alldeles underbar.
    Dock upptäcks infektion i livmoder då.

Får antibiotika intravenöst.
    Dagen efter, dvs 27/9 får vi åka hem med vår klutt. CRP 380. Helt stört.

(Blev dessvärre inlagd igen då jag fick infektion i snittet. CRP 260..
    inlagd med antibiotika IV. Öppnade upp snittet ca 1cm, vätska ur. Åkte hem efter två dygn igen med CRP på 159. Sist dem ringde om provsvaren var CRP 18, efter dubbel kur antibiotika hemma.. ÄNTLIGEN är allt som det ska igen. Bebis vägde 3970g (54cm) på 16dagars kontroll. Som minst 3064g när han var två dygn.
    Han mår helt enkelt väldigt bra!)

Så det blev septemberbebis trots allt!

• josefiina

Grattis Erijon! Skönt att allt slutat väl även om det blev en tuffare resa. Nu är väl alla bebisar här. Så kul Grattis till alla oss och stort lycka till med de små

• erijon

Jag undrar om ni inte har en efter-tråd för alla septemberbebisar här på FL?

Skulle vara kul att höra hur det gått för alla, vad det blev och vad alla småttingar heter! :D

• Sobioor

Jodå våran BF September 2017 gravidgrupp blev en bebisgrupp efter att alla fick ?????

Svar på tråden Bf sept 2017