• Anonym (Julie)

Vad kan han ha tagit för något?

Har en nära kollega som precis blivit avstängd från jobbet då han togs in på drogtest. Jag har länge misstänkt att han tagit något men aldrig vågat fråga. Vi jobbar i vården på ett schema som innefattar både kväll/dag och nattpass. Exempelvis varierar hans humör otroligt, ena stunden är han jätteglad, tramsig och väldigt på. Tex nästan ger en kärleksförklaringar, nästa beter han sig som han knappt vill veta av ens existens. Ena dagen är han ganska skärpt, nästa är han skakig, förvirrad och extremt glömsk och verkar ha glömt alla rutiner. Vad kan han ha tagit för något? Och varför? Vad kan hända med honom nu? I jobbet har vi ju mycket läkemedelshantering tex och nu har han tydligen misstänkts vara påverkad under arbetstid.

• Svar på tråden Vad kan han ha tagit för något?
  • bestofthebest3
    Anonym (Julie) skrev 2017-02-25 16:57:24 följande:
    Ignorerar Klyban och bestofthebest eftersommaren förstör även denna tråden med sin trådkapning. För er andra som ev vill svara är frågan samma som i TS.
    Har du inte så mycket för. Men förstår att det är svårt att diskutera oärligt med hederliga.
  • klyban
    Anonym (Julie) skrev 2017-02-25 16:57:24 följande:
    Ignorerar Klyban och bestofthebest eftersommaren förstör även denna tråden med sin trådkapning. För er andra som ev vill svara är frågan samma som i TS.

Ytterligare en gång till undviker du sakfrågorna som ställts innan.
    Varför öppna en tråd och sen vägra diskutera?

• bestofthebest3
    klyban skrev 2017-02-25 17:00:09 följande:

Ytterligare en gång till undviker du sakfrågorna som ställts innan.
    Varför öppna en tråd och sen vägra diskutera?

För att människan uppenbarligen är ett av de där propagandisterna som sitter och ljuger ihop en historia för att vederbörande inte har ett liv. skulle inte förvåna mig om inte ett dugg av originalberättelsen är påhittad.
  • Anonym (Beror på)

Men herregud vad ni två håller på klyban och bestofthebest3. Jag är själv för avkriminalisera av de flesta om inte alla narkotikaklassade droger, gärna även legalisera iallafall cannabis och möjligen något mer. Men nu håller bara på att fåna er nu. TS har inte skrivit något som har vart speciellt konstigt eller nedvärderande mot missbrukare eller brukare överlag. Lägg ner sanlådebeteendet, framförallt bestofthebest3 som tar det till en helt annan nivå av luddighet och dygnet. Och klyban, dig har jag sett argumentera väl angående droger och missbruk i andra trådar och brukar vara benägen att hålla med dig - men denna tråden handlar inte direkt om det utan främst om att komma påverkad till jobbet där man jobbar med människor och läkemedel. Det är allt, varken mer eller mindre, så släpp det och gå vidare.

• bestofthebest3
    Anonym (Beror på) skrev 2017-02-25 17:19:03 följande:
    Men herregud vad ni två håller på klyban och bestofthebest3. Jag är själv för avkriminalisera av de flesta om inte alla narkotikaklassade droger, gärna även legalisera iallafall cannabis och möjligen något mer. Men nu håller bara på att fåna er nu. TS har inte skrivit något som har vart speciellt konstigt eller nedvärderande mot missbrukare eller brukare överlag. Lägg ner sanlådebeteendet, framförallt bestofthebest3 som tar det till en helt annan nivå av luddighet och dygnet. Och klyban, dig har jag sett argumentera väl angående droger och missbruk i andra trådar och brukar vara benägen att hålla med dig - men denna tråden handlar inte direkt om det utan främst om att komma påverkad till jobbet där man jobbar med människor och läkemedel. Det är allt, varken mer eller mindre, så släpp det och gå vidare.
    Jaha. Okej.

Hade du något av substans att tillägga? Annars kan du väl skapa lite trådar i sandlådan istället eftersom du nämnder den. Det är mer din nivå.

Om du läser inläggen från mitt första konto och inte förstår vad jag belyser där så går min poäng långt över ditt huvud, kort och gott, du är inte kapabel till att begripa den och tror därmed att det handlar om missbruk och missbrukare, vilket det inte gör utan om etik, moral och beteende.
  • Anonym (Julie)
    Anonym (Beror på) skrev 2017-02-25 17:19:03 följande:

Tack.
  • bestofthebest3
    Anonym (Julie) skrev 2017-02-25 17:32:21 följande:
    Tack.
    Tog det så långt tid att logga in på ditt andra konto och stryka dig själv medhårs? ;)
  • blairw
    bestofthebest3 skrev 2017-02-25 17:36:22 följande:

Tog det så långt tid att logga in på ditt andra konto och stryka dig själv medhårs? ;)

Eftersom jag inte egentligen har några problem med att vara icke-total-anonym i denna frågan kan jag likväl svara här så kan du lägga ner detta fåneri direkt också. Utöver det har jag inget mer att kommentera, dina egna inlägg talar för sig självt och deras nog de flesta som läser. Skulle råda ts att strunta i att fortsätta svara dig, bättre att tiga ihjäl sådant trams.
  • Anonym (Beror på)
    bestofthebest3 skrev 2017-02-25 17:36:22 följande:

Eftersom jag inte egentligen har några problem med att vara icke-total-anonym i denna frågan kan jag likväl svara här så kan du lägga ner detta fåneri direkt också. Utöver det har jag inget mer att kommentera, dina egna inlägg talar för sig självt och deras nog de flesta som läser. Skulle råda ts att strunta i att fortsätta svara dig, bättre att tiga ihjäl sådant trams.
  • Anonym (Beror på)
    Anonym (Julie) skrev 2017-02-25 17:32:21 följande:

Tack.

Sluta svara honom bara, man får ju enligt familjeliv regler inte kalla någon troll, så jag gör inte det. Men... :)))
  • bestofthebest3
    blairw skrev 2017-02-25 17:39:29 följande:
    Mission accomplished.
  • Anonym (Julie)
    Anonym (Beror på) skrev 2017-02-25 17:41:42 följande:
    Sluta svara honom bara, man får ju enligt familjeliv regler inte kalla någon troll, så jag gör inte det. Men... :)))
    Sant det, synd att de förstörde tråden dock för jag hade gärna velat vetat eller ha lite mer information så att säga.
  • bestofthebest3
    Anonym (Beror på) skrev 2017-02-25 17:41:42 följande:
    Ja. Det är lättare att projecera när man inte kan diskutera. Testa att gå och filosofera så kanske du kan lära dig något mera.

Du är bra underlig fjolla du, men det är kanske ditt sätt att bearbeta ting.
  • bestofthebest3
    Anonym (Julie) skrev 2017-02-25 17:46:42 följande:
    Sant det, synd att de förstörde tråden dock för jag hade gärna velat vetat eller ha lite mer information så att säga.
    Det var ju en lögn från början. Ingen information du får kan därmed vara korrekt, det förstår du väl själv söta lilla ärthjärna.
  • Anonym (Beror på)

Jo jag vet, så trist när folk som bestofthebest ska hålla på och tramsa. Vet inte riktigt vad man får ut av det, himla tråkigt med sig själv måste man ha iallafall.

Men troligen är det iallafall så att kollegan inte kommer tillbaka till samma avdelning oavsett, känns osannolikt (och rätt taskigt) att placera någon med eller som haft missbruksprpblem där om ni hanterar starka läkemedel. Men är nog tyvärr svårt att svara på exakt vad han tagits. Är nyfiken, har ni förut haft anställda som blivit tagna på drogtest för att varit påverkade under arbetstid? Och isåfall (eller efter denna händelse) gör platsansvarig något speciellt? T.ex. Som att ni övriga får någon information eller extra "utbildning" kring hur man ska agera om man misstänker att någon är påverkad under arbetstid alt. tar av läkemedlen ni hanterar, eller om vilka regler som gäller och vad konsekvenserna är om man blir ertappad?
  • Anonym (Julie)
    Anonym (Beror på) skrev 2017-02-25 17:52:14 följande:
    Jo jag vet, så trist när folk som bestofthebest ska hålla på och tramsa. Vet inte riktigt vad man får ut av det, himla tråkigt med sig själv måste man ha iallafall.

Men troligen är det iallafall så att kollegan inte kommer tillbaka till samma avdelning oavsett, känns osannolikt (och rätt taskigt) att placera någon med eller som haft missbruksprpblem där om ni hanterar starka läkemedel. Men är nog tyvärr svårt att svara på exakt vad han tagits. Är nyfiken, har ni förut haft anställda som blivit tagna på drogtest för att varit påverkade under arbetstid? Och isåfall (eller efter denna händelse) gör platsansvarig något speciellt? T.ex. Som att ni övriga får någon information eller extra "utbildning" kring hur man ska agera om man misstänker att någon är påverkad under arbetstid alt. tar av läkemedlen ni hanterar, eller om vilka regler som gäller och vad konsekvenserna är om man blir ertappad?
    Har svårt att se hur denne skulle kunna komma tillbaka. Samtidigt sökte jag på personer i just den yrkeskategorin och det verkar variera kraftigt med allt från att få gå direkt till att få flertal chanser och då trots att personen tom somnat eller stulit läkemedlen från patienter. Vi har haft personer innan som tagit för drogtest då man i gruppen en längre tid misstänkt att något inte stor rätt till. Någon vill jag minnas var borta ett tag men sedan fick arbetsträna inom samma yrke men utan att hantera läkemedel. Denne placerades sedan om utanför vården. Huruvida det var frivilligt eller ofrivilligt vet jag inte. Sedan är ju frågan om man överhuvudtaget vill tillbaka själv i den situationen. Personligen hade jag tagit det jättehårt om någon trott att jag var påverkat och Chefen velat att jag skulle testas även om jag inte tagit något alls. Sedan tror jag det handlar om vilken typ av vårdpersonal det handlar om, en Usk tex kan du låta jobba ingen grupp med ständig tillsyn och man kan dra delegationen, i detta fallet går det inte alls. Vare sig att alltid vara med någon eller att undvika läkemedel.
  • bestofthebest3
    Anonym (Beror på) skrev 2017-02-25 17:52:14 följande:
    Ja bättre att ha mig som syndabock för att er egen delaktighet ska komma i skymundan förstås. Hemskt synd det är om er.
  • klyban

Vi kommer aldrig dit, då du inte ens klarar av frågor.
    För svar kommer aldrig, då du går i försvarsställning direkt.

Jag nu bett om att du ska svara på det jag frågade innan, ett gäng gånger nu.
    Så det är du som förstör tråden inte jag, och bestofthebest kan jag inte ta ansvar för.
    Men även på den användaren vägrar du ge svar till.

• bestofthebest3
    klyban skrev 2017-02-25 18:06:36 följande:

Vi kommer aldrig dit, då du inte ens klarar av frågor.
    För svar kommer aldrig, då du går i försvarsställning direkt.

Seconded. Självklart ska du inte ta ansvar för mig. Det gör inte ens mods, för då gör jag bara ett nytt konto, för som man bäddar får man ligga.
Svar på tråden Vad kan han ha tagit för något?