sextiotalist skrev 2017-08-14 08:35:19 följande:
Personligen avskyr jag att sova naken. Jag har alltid pyamas på mig, underkläderna byter jag på morgonen, så ohygieniskt är det då inte (och duschar jag kvällen innan så byter jag även då).
Jag har inga problem med underlivet, däremot hade jag det förut, men så slutade jag med tvål, problemet borta.
Jag tycker däremot att det verka ohygieniskt att sova utan underkläder, eftersom man inte byter lakan varje dag.
Ja alla är olika :)
Jag tror dock inte du dömer ut ngn för att de sover nakna, som vissa här verkar göra. Precis som jag inte dömer ngn om de vill sova i pyjamas ;) utan undrade mest eftersom jag själv inte kan sova alls med kläder på (strumpor har jag om jag fryser..)
Själv tycker jag det "korvar" sig, blir knöligt, drar när jag vänder mig osv. Jag sover med trosor om jag sover över hos ngn, och har en t-shirt nära till hands, men det går inte om jag ska ha på mig mer när jag sover.
Gällande hygienen visar studier på att underlivet mår allra bäst om man sover utan trosor. Inte för att man har smutsiga underkläder utan för att underlivet inte mår bra av att vara instängt dygnet runt.
Man ligger ju liksom inte o gnuggar sig mot lakanen, så jag vet inte riktigt varför det skulle vara ohygieniskt ur den synvinkeln? Det blir ju inte mer nedsmutsat om man sover naken? Har vi sex duschar jag alltid efteråt och har jag mens använder jag tampong. I övrigt så "läcker" jag inte :D
Jag har problem med underlivet - har haft sedan jag födde min äldsta. Sover jag med trosor fungerar det inte alls :)