• Anonym (Sover naken)

Biomamman vill bestämma vad min sambo sover i!!!!!

Hej på er!!

Är sambo med en man som har barn sedan tidigare..

På nätterna kommer hans ena barn in och lägger sig i vår säng bredvid min sambo... Är 8 år!

En morgon frågade barnet vid frukost:
    - Pappa, varför var du naken inatt?
    Sambon svarade:
    - För att jag sover naken..
    Sen var det inget med det förrän biomamman skickade ett mess till min sambo där hon uttryckte missnöje med att han sover naken och borde vara påklädd.
    Jag sover också naken, har alltid gjort det.

Nu undrar jag vad ni tänker...
    Borde vi klä på oss??
    Känner att det är vårt rum där vi sover i, inte så att man springer naken hursomhelst!.

• Svar på tråden Biomamman vill bestämma vad min sambo sover i!!!!!
  • Brumma
    Anonym (Lena) skrev 2017-08-02 16:44:39 följande:

Att det var biomammans dotter som berättade för henne att pappan sover naken bredvid hen. Gissar att det varit sonen som hade några problem med pappans nakenhet.

Berätta för mig vad du vill, men jag tror inte att barnet skulle berätta det för biomamman om hen inte skulle må dåligt med situationen enbart för att.... sådana som dig inte ser något problem i situationen. 

Jag vet inte hur många barn du har, men jag skulle blir väldigt lyhörd om mina barn skulle berätta något liknande.

Sonen?

Jag ser problem om en individ känner sig obekväm men inte blir lyssnad på. Inte att en förälder är naken i sitt barns närhet. Om dottern (TS skriver uttryckligen att det gäller dottern) känner sig obekväm får pappan sova med kalsonger. Inte svårare än så. Men nu har ju inte dottern uttryckt att hon är obekväm så..

Jag har två biologiska barn och ett bonusbarn?

Lyhörd i all ära, men hitta på är väl ändå en annan sak? Vad anser du att dottern berättade? Förutom "pappa sover naken"? Och vad är det isåfall man ska vara lyhörd för i det?
  • nevermind
    Anonym (Sover naken) skrev 2017-08-02 12:58:51 följande:

Vi vet egentligen inte vad min sambos dotter sagt till sin mamma mer än att hon berättade om att hennes pappa sov naken den natten. Det som sas av biomamman var att hon inte tyckte att det var passande att han sov naken och att det är äckligt. Sa åt honom att han ska ha på sig kläder när han sov. Han sov naken när de träffades men ändrade det då hon tyckte det var äckligt att han sov naken i deras säng. Biomamman är ej bekväm med nakenhet. Vet inte om det speglats av till deras dotter.

Hon vill ha ett finger med i spelet oavsett vad vi gör. Aktiviteter, mat mm som någon annan skrev. Det är väldigt påtagligt att få negativa kommentarer om allt vi gör eller inte gör.
    Är vi hemma en dag tex och tar det lugnt så är det fel enligt henne utan vi ska göra nått då.

Hur blev dottern till då, om det är så äckligt med nakenhet?? Hon verkar inte helt frisk.
  • Anonym (nja)
    nevermind skrev 2017-08-02 19:34:09 följande:
    Hur blev dottern till då, om det är så äckligt med nakenhet?? Hon verkar inte helt frisk.
    Nja.. nakenhet mellan två vuxna människor är inte äckligt men vuxna som prompt måste sova nakna bredvid tex tonårsbarn är definitivt inte friska utan snarare creepy
  • Brumma
    Anonym (nja) skrev 2017-08-13 17:54:35 följande:

Nja.. nakenhet mellan två vuxna människor är inte äckligt men vuxna som prompt måste sova nakna bredvid tex tonårsbarn är definitivt inte friska utan snarare creepy

Fast det är ju inte riktigt det som tråden handlar om ;)
  • Ess
    Anonym (nja) skrev 2017-08-13 17:54:35 följande:
    Tonårsbarnet kanske borde sova i sin egen säng då..................
  • Brumma

Förvånas faktiskt över att så många sover med kläder/underkläder på..

Personligen tycker jag det känns väldigt ohygieniskt (vilket det ju faktiskt ÄR också) att ha underkläder på sig dygnet runt. Ingen kan väl ha undgått att man behöver luftas ibland :)

Dessutom är det ju sjukt obekvämt och varmt (min egen högst personliga åsikt) med kläder på sig när man sover.

Trodde det var ngt man gjorde "förr", när regeln "händerna på täcket" var på modet :)

Ni som sover med underklädet/ linne - är det verkligen bekvämt? Och har ni inte problem med underlivet?

• Anonym (Lin)

När man skaffar barn får man inse att man inte längre är två 20 åringar som ligger hela nätterna långa utan man får vara ok-klädd så att om den kommer in, inte ska behöva se könsorgan. Speciellt inte en som inte ens är dens förälder.

Det passar sig liksom inte

• Brumma
    Anonym (Lin) skrev 2017-08-14 00:39:44 följande:

När man skaffar barn får man inse att man inte längre är två 20 åringar som ligger hela nätterna långa utan man får vara ok-klädd så att om den kommer in, inte ska behöva se könsorgan. Speciellt inte en som inte ens är dens förälder.

Jag sover inte naken för att kunna ligga med min man. Jag sover naken för att det är hygieniskt och bekvämt.

Könsorgan är en del av kroppen och det finns inget sexuellt med att visa sig naken med barnen i närheten. Varför skapa en "förbjuden" känsla runt kroppen?
  • Brumma
    Anonym (Lin) skrev 2017-08-14 00:39:44 följande:

Brumma skrev 2017-08-14 07:44:26 följande:

Jag sover inte naken för att kunna ligga med min man. Jag sover naken för att det är hygieniskt och bekvämt.

Könsorgan är en del av kroppen och det finns inget sexuellt med att visa sig naken med barnen i närheten. Varför skapa en "förbjuden" känsla runt kroppen?

Känner jag behöver utveckla min undran :)

Badar/duschar du aldrig med dina barn? Går på badhus?

Följer de aldrig med in på toaletten när du går dit?
  • sextiotalist
    Brumma skrev 2017-08-14 00:19:35 följande:

Förvånas faktiskt över att så många sover med kläder/underkläder på..

Personligen tycker jag det känns väldigt ohygieniskt (vilket det ju faktiskt ÄR också) att ha underkläder på sig dygnet runt. Ingen kan väl ha undgått att man behöver luftas ibland :)

Dessutom är det ju sjukt obekvämt och varmt (min egen högst personliga åsikt) med kläder på sig när man sover.

Trodde det var ngt man gjorde "förr", när regeln "händerna på täcket" var på modet :)

Ni som sover med underklädet/ linne - är det verkligen bekvämt? Och har ni inte problem med underlivet?

Personligen avskyr jag att sova naken. Jag har alltid pyamas på mig, underkläderna byter jag på morgonen, så ohygieniskt är det då inte (och duschar jag kvällen innan så byter jag även då).
    Jag har inga problem med underlivet, däremot hade jag det förut, men så slutade jag med tvål, problemet borta.

Jag tycker däremot att det verka ohygieniskt att sova utan underkläder, eftersom man inte byter lakan varje dag.
  • sextiotalist
    Brumma skrev 2017-08-14 08:23:12 följande:
    Brumma skrev 2017-08-14 07:44:26 följande:

Känner jag behöver utveckla min undran :)

Badar/duschar du aldrig med dina barn? Går på badhus?

Följer de aldrig med in på toaletten när du går dit?
    Nu är det inte mig du egentligen frågar.
    Nej, jag badade väldigt sällan med mitt barn, och inte alls efter det han var två-tre år (var tvungen att vara med i duschen när han tvättade håret). Badhus började vi gå på när han började plask och lek, då bytte han om, men inte jag, däremot så var vi vid sjöar och hav innan dess, men då ville han ha badkläder på dig.
    Nej, sonen har aldrig, förutom spädbarnstiden, följt med varken mig eller sambon in på toaletten.

Ingen av oss har gillat att vara nakna med andra.
  • Brumma
    sextiotalist skrev 2017-08-14 08:35:19 följande:

Personligen avskyr jag att sova naken. Jag har alltid pyamas på mig, underkläderna byter jag på morgonen, så ohygieniskt är det då inte (och duschar jag kvällen innan så byter jag även då).

Jag har inga problem med underlivet, däremot hade jag det förut, men så slutade jag med tvål, problemet borta.

Jag tycker däremot att det verka ohygieniskt att sova utan underkläder, eftersom man inte byter lakan varje dag.

Ja alla är olika :)

Jag tror dock inte du dömer ut ngn för att de sover nakna, som vissa här verkar göra. Precis som jag inte dömer ngn om de vill sova i pyjamas ;) utan undrade mest eftersom jag själv inte kan sova alls med kläder på (strumpor har jag om jag fryser..)

Själv tycker jag det "korvar" sig, blir knöligt, drar när jag vänder mig osv. Jag sover med trosor om jag sover över hos ngn, och har en t-shirt nära till hands, men det går inte om jag ska ha på mig mer när jag sover.

Gällande hygienen visar studier på att underlivet mår allra bäst om man sover utan trosor. Inte för att man har smutsiga underkläder utan för att underlivet inte mår bra av att vara instängt dygnet runt.

Man ligger ju liksom inte o gnuggar sig mot lakanen, så jag vet inte riktigt varför det skulle vara ohygieniskt ur den synvinkeln? Det blir ju inte mer nedsmutsat om man sover naken? Har vi sex duschar jag alltid efteråt och har jag mens använder jag tampong. I övrigt så "läcker" jag inte :D

Jag har problem med underlivet - har haft sedan jag födde min äldsta. Sover jag med trosor fungerar det inte alls :)
  • Brumma
    sextiotalist skrev 2017-08-14 08:38:53 följande:

Nu är det inte mig du egentligen frågar.

Nej, jag badade väldigt sällan med mitt barn, och inte alls efter det han var två-tre år (var tvungen att vara med i duschen när han tvättade håret). Badhus började vi gå på när han började plask och lek, då bytte han om, men inte jag, däremot så var vi vid sjöar och hav innan dess, men då ville han ha badkläder på dig.

Nej, sonen har aldrig, förutom spädbarnstiden, följt med varken mig eller sambon in på toaletten.

Ingen av oss har gillat att vara nakna med andra.

Jag badade förr med barnen, numera blir det trångt. Men vi bastat varje vecka och besöker gärna simhallen hela familjen.

Min yngsta vill gärna komma med in ibland på toaletten. Den äldre har börjat få mer personlog integritet och håller sig utanför.

Badkläder brukar mina barn ha om vi är vid en sjö. I poolen (barnpool) hemma eller om de springer igenom vattensprutan hemma är de oftast nakna. De väljer ibland att sova nakna, ibland ned kalsonger o ibland i pyjamas. Eftersom det är viktigt för mig att känna mig bekväm när jag sover är det även viktigt att de själva får känna vad de vill ha på sig. De väljer själva, precis som jag :) Och du ;)
Svar på tråden Biomamman vill bestämma vad min sambo sover i!!!!!