• Anonym (Läraren)

    Fel att dejta en fd elev?

    Hej!

    Jag undrar vad ni anser om att dejta en fd elev. Hon slutade som min elev nu i juni och det har länge funnits en spänning mellan oss.. nu undrar jag om ni tycker att det är fritt fram för mig att träffa henne?

  • Svar på tråden Fel att dejta en fd elev?
  • pyssel
    Anonym (omdömeslöst) skrev 2017-07-21 15:22:00 följande:

    Skillnaden var att båda var myndiga


    Ja det stämmer. Det var kanske ett dåligt exempel, likväl på kanten att vänta in någon under tre år.
    Alla hästar hemma
  • pyssel
    Anonym (Finns det?) skrev 2017-07-21 15:29:59 följande:

    ok så killarna rapporterade detta hur unga var killarna 15-17?

    vad för kommentarer fick dom höra?


    Ja gymnasiet. Vad är det för detaljer du är ute efter? Märkligt. Annan personal sitter bara med vid samtal med rektor om eleven bett om det.
    Alla hästar hemma
  • Anonym (Finns det?)
    pyssel skrev 2017-07-21 15:49:53 följande:
    Ja gymnasiet. Vad är det för detaljer du är ute efter? Märkligt. Annan personal sitter bara med vid samtal med rektor om eleven bett om det.
    Är det bara ord som sägs eller har en lärare tafsat? 
    Jag trodde aldrig att en kvinna kunde vara kapabel till att göra det här
  • Anonym (vattenpipa)
    Anonym (Finns det?) skrev 2017-07-21 16:10:00 följande:
    Är det bara ord som sägs eller har en lärare tafsat? 
    Jag trodde aldrig att en kvinna kunde vara kapabel till att göra det här
    Min engelska lärare i gymnasiet (kvinna) fick sparken för att hon hade sex med en elev.
  • pyssel
    Anonym (Finns det?) skrev 2017-07-21 16:10:00 följande:

    Är det bara ord som sägs eller har en lärare tafsat? 

    Jag trodde aldrig att en kvinna kunde vara kapabel till att göra det här


    Det är klart att det finns kvinnor som groomar även fysiskt. (Och svar som är seriösa i trådar som hamnat i sandlådan). "Kladdiga" människor finns av båda könen i yrken där de kan utnyttja att andra är i beroendeställning eller "bara" har en lägre post.
    Alla hästar hemma
  • Anonym (Finns det?)
    Anonym (vattenpipa) skrev 2017-07-21 16:11:52 följande:
    Min engelska lärare i gymnasiet (kvinna) fick sparken för att hon hade sex med en elev.
    Jaha flörtade hon med dig också? såg du att hon var på killen eller berättade han för dig?
  • Anonym (Finns det?)
    pyssel skrev 2017-07-21 16:21:59 följande:
    Det är klart att det finns kvinnor som groomar även fysiskt. (Och svar som är seriösa i trådar som hamnat i sandlådan). "Kladdiga" människor finns av båda könen i yrken där de kan utnyttja att andra är i beroendeställning eller "bara" har en lägre post.
    ok ja det här var nästan nya nyheter för mig har bara hört om det här i amerika trodde det inte hände på andra ställen
  • Anonym (vattenpipa)
    Anonym (Finns det?) skrev 2017-07-21 16:30:48 följande:
    Jaha flörtade hon med dig också? såg du att hon var på killen eller berättade han för dig?
    Nej, ingen visste förrän hon fick sparken. Varför hon fått sparken fick vi senare höra genom vänner till eleven som hon legat med. Hon fick betala ett högt pris för sitt ligg. Hon blev av med jobbet och hennes man ansökte om skilsmässa.
  • Canadasvensk
    Anonym (Sluta) skrev 2017-07-20 22:56:42 följande:

    Men gud! Det finns hur många tjejer som helst som gillar äldre killar. Och varför skulle han vara sjuk!?

    Så om era barn skulle säga att dom är gay då skulle ni också protostera för det är ju "sjukt"..herregud. skärp er! En 16 åring bestämmer SJÄLV vem hon ska vara tillsammans med, visst kan ni försöka hindra men det lär bara sluta med bråk och att hon smyger med det vilket är ännu värre.


    Jo men herregud nu handlar det ju inte om en liten kåt tonårings funderingar utan om en 31 årig lärares tankar. Läs om läs rätt!
  • Anonym (Sluta)

    Era 16 åringar kommer ligga vare sig ni vill det eller ej. Och med vem som vill och det finns inget ni kan göra. Punkt slut.

  • Nimzay
    Anonym (Sluta) skrev 2017-07-22 07:53:31 följande:

    Era 16 åringar kommer ligga vare sig ni vill det eller ej. Och med vem som vill och det finns inget ni kan göra. Punkt slut.


    Är det nån 16-åring som du väldigt gärna vill ligga med? Verkar lite som det haha
  • Anonym (vattenpipa)
    Anonym (Sluta) skrev 2017-07-22 07:53:31 följande:

    Era 16 åringar kommer ligga vare sig ni vill det eller ej. Och med vem som vill och det finns inget ni kan göra. Punkt slut.


    Du vet väl att alla 16 åringar inte är helt korkade va? Som tur är har, de flesta tillräckligt bra uppfostran/självkänsla för att ge äckelgubbar fingret. Det är oftast trasiga tjejer med taskig självkänsla som faller för sånt drägg.

    Är du möjligen en av dem?
Svar på tråden Fel att dejta en fd elev?