Anonym (Älskarinnan 08) skrev 2018-05-23 18:56:51 följande:
Jag har varit den andra kvinnan/älskarinnan. Vid flera tillfällen. Både ofrivilligt och omedvetet, men även vetat om relationen.
Det har varit passionerat, spännande, sexigt, tryggt, äventyrligt, kärleksfullt, längtansfullt och hela tiden en parallell relation.
Eftersom jag vet vad som pågått har jag svårt att förstå hur en partner till en otrogen kan förhålla sig stabil, förlåtande eller icke-krisande - om man faktiskt VET vad som hänt. När någon under en längre period lägger ner tid, energi, bryr sig om, visar ömhet, hör av sig, fantiserar om, har sex med någon annan än den man är ihop och kanske t.om gör upp planer med den andra så har han eller hon ju i princip försakat all tillit, förtroende, trygghet och ?enhetlighet? som finns i parrelationen. Tänk då när det dessutom är känslor inblandade.
Att smälta det felsteget eller misstaget gör man inte i en handvändning.
Problemet är väl att den bedragna sällan eller aldrig får höra hela historien, får de riktiga skälen till otrohetsaffären och får veta omfattningen av den på riktigt. Alla de där känslorna, lustarna och tankarna eller träffarna kommer ju inte förmedlas till partnern. Det kommer vara jättecensurerade och utvalda delar som presenteras. Visste man allt hade man nog krisat rejält. Den som är otrogen kommer hellre ljuga, förneka, förminska det som hänt än att öppenhjärtligt beskriva händelseförloppet.
Jag hade lagt benen på ryggen direkt om jag fått veta att min partner bedragit mig på samma sätt som killar jag träffat bedragit sin partner på. Min poäng är att det är underligt om man inte krisar efter att otrohet uppdagats eller om man kommer över det direkt. Då vet man nog inte vad som pågått, tränger undan det hela för att man inte orkar ta i det eller är väldigt naiv.
De bedrog dig lika mycket och var otrogna mot dig varje gång de gick hem till sin partner. De var inte trogna mot dig eftersom de samtidigt hade någon annan partner och du stannade och la inte benen på ryggen trots att de inte var trogna mot dig Heller.