• Attraktiv

Taktikrösta på KD!

Ni som röstar på M, L, C eller SD borde överväga att istället lägga er röst på KD i valet så att de stannar kvar i riksdagen.

Om KD trillar ur kan konsekvenserna bli ödesdigra med en vänsterregering i ytterligare fyra år. Tänk efter före!

• Svar på tråden Taktikrösta på KD!
  • Attraktiv
    Anonym (...) skrev 2018-08-28 19:13:48 följande:

Synd man inte har appletv, hade varit kul att se. Det går inte att se i efterhand på aftonbladet? Eller youtube eller ngt?

Det går att kolla i telefonen också förstås.:)
  • Attraktiv
    Anonym (Paulus) skrev 2018-08-28 19:22:04 följande:

Jag ska stödrösta på KD och hoppas fler gör det.

Vi får hjälpas åt Alternativet är fortsatt vänsterstyre... Men vi är på god väg att lyckas, siffrorna stiger. :)
  • KillBill
    Attraktiv skrev 2018-08-28 20:08:54 följande:

Vi får hjälpas åt Alternativet är fortsatt vänsterstyre... Men vi är på god väg att lyckas, siffrorna stiger. :)

Ja siffrorna stiger för KD medan Ulf Kristersson är på väg mot 15 procent
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Anonym (...)
    KillBill skrev 2018-08-28 21:20:38 följande:

Hade hellre sett Ebba som stadsminister än Ulf ;)
  • KillBill

Caroline Szyber bröt mot riksdagens regler och lät skattebetalarna stå för privata hotellkostnader för hennes familj. Sedan skyllde hon på att ett misstag hade begåtts och blev förlåten av Ebba Bucht Thor.  Nu visar det sig att det inte var ett misstag och att Caroline Szyber har ljugit både i sin förklaring till Riksdagen och till media .

Det är nu uppenbart att Kristdemokraten Caroline Szyber med berått mod, för att tillskansa sig några futtiga tusenlappar, förde riksdagen och skattebetalarna bakom ljuset - flera gånger.

Om Ebba Bucht Thor ger Caroline Szyber fortsatt förtroende även efter denna händelse så visar hon att KD accepterar bedrägerier mot oss skattebetalare och att moral inte är en fråga som värderas särskilt högt i kristdemokratiska partiet.

www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/0EA5lA/kd-toppen-lamnade-falska-uppgifter-till-riksdagen

• Anonym (Hmmmmm...)
    Attraktiv skrev 2018-06-09 09:33:48 följande:

Ni som röstar på M, L, C eller SD borde överväga att istället lägga er röst på KD i valet så att de stannar kvar i riksdagen.

Om KD trillar ur kan konsekvenserna bli ödesdigra med en vänsterregering i ytterligare fyra år. Tänk efter före!

Både SD och KD är ju lika värdekonservativa så det ligger i så fall närmast till hands att några av de som tänkt rösta SD istället lägger sin röst på KD.
  • Attraktiv

Jag tror du kommer att bli besviken på valdagen. :)
  • KillBill
    Attraktiv skrev 2018-08-29 08:04:17 följande:

Jag tror du kommer att bli besviken på valdagen. :)
    Vad är dig uppfattning om att en KD politker agerar bedrägligt och får sitta kvar?
  • Anonym (”Ebba”)
    Anonym (Paulus) skrev 2018-08-28 19:22:04 följande:

Jag ska stödrösta på KD och hoppas fler gör det.

Ja, det kanske är så man ska göra. Jag har varit inställd på SD hela tiden men ja, vem vet..
  • Attraktiv
    KillBill skrev 2018-08-29 08:22:19 följande:

Vad är dig uppfattning om att en KD politker agerar bedrägligt och får sitta kvar?

Tja, i jämförelse med att Socialdemokraterna lät Mona Sahlin bli partiledare och statsministerkandidat är det ganska lindrigt.
  • KillBill
    Attraktiv skrev 2018-08-29 08:46:45 följande:
    Tja, i jämförelse med att Socialdemokraterna lät Mona Sahlin bli partiledare och statsministerkandidat är det ganska lindrigt.

Mona Sahlin avgick från sin post efter tobleroneaffären och det tog därefter några år innan hon togs till nåder igen. Här låter KD en person som lurat skattebetalarna på tusentals kronor vara kvar som att inget har hänt.

• Attraktiv
    KillBill skrev 2018-08-29 09:03:10 följande:

Mona Sahlin avgick från sin post efter tobleroneaffären och det tog därefter några år innan hon togs till nåder igen. Här låter KD en person som lurat skattebetalarna på tusentals kronor vara kvar som att inget har hänt.

Det mest anmärkningsvärda är väl att hon tilläts återkomma till S, och som partiledare dessutom - trots bevisat bristande omdöme. Ardalan Shekarabi som har trixat med pengar och medlemslistor tilläts bli civilminister. Anders Ygeman lär göra comeback i S på ledande position efter valet trots att han har äventyrat landet säkerhet.
  • Anonym (Paulus)
    Anonym (?Ebba?) skrev 2018-08-29 08:31:49 följande:

Ja, det kanske är så man ska göra. Jag har varit inställd på SD hela tiden men ja, vem vet..

Samma här, men jag tror SD skrapar ihop tillräckligt med röster ändå.
  • Bjoer

KD är inget parti vi behöver ha kvar. Värdekonservativt religionsparti. Borde åkt ur när vi gick in på 1900-talet.

• Attraktiv
    Bjoer skrev 2018-08-29 10:46:30 följande:

KD är inget parti vi behöver ha kvar. Värdekonservativt religionsparti. Borde åkt ur när vi gick in på 1900-talet.

Det är precis det vi behöver, tycker jag. :)
  • Bjoer
    Attraktiv skrev 2018-08-29 12:21:29 följande:
    Det är precis det vi behöver, tycker jag. :)
    Varför då? Religion är en felaktig världsbild som lurar mängder med människor och tro på fantasier.
  • Anonym (Hmmmmm...)
    Bjoer skrev 2018-08-29 10:46:30 följande:

Precis som SD. De två partierna är väldigt lika.
Svar på tråden Taktikrösta på KD!