• nihka

Din röst i riksdagsvalet 2018

Vilket parti kommer du att rösta på i riksdagsvalet 9 september 2018 och vilket blocksammarbete hoppas du på?

Eftersom jag är ute efter blockfördelning är bara partier som någon kan tänka sig att samarbeta med namngivna.
    Om du vill behålla min röst Kristersson, får du ge SD foten!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-06-26 12:40
    Omöstningstråden är öppen till 8 september 2018!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Din röst i riksdagsvalet 2018
  • Anonym (Alliansen är död)
    nihka skrev 2018-07-12 01:13:58 följande:
    Eller hur! Han menade Mina värderingar är inte SD:s, så därför kommer jag samarbeta, samtala, samverka, men inte samregera med SD.

"Alliansen kommer inte att samarbeta med Sverigedemokraterna. Vi har varit helt entydiga på den punkten", underströk Ulf Kristersson i Ekots lördagsintervju.

https://www.di.se/nyheter/kristersson-tanker-inte-forhandla-med-sd/

Släpp den snuttefilten nu!
    Dags för verklighetsanpassning.

Alliansen kan inte regera själva. Kristersson har lovat att rösta bort Löfvén. Ser du inte att detta inte går ihop?
  • nihka
    Anonym (Alliansen är död) skrev 2018-07-12 08:40:37 följande:
    Dags för verklighetsanpassning.

Alliansen kan inte regera själva. Kristersson har lovat att rösta bort Löfvén. Ser du inte att detta inte går ihop?
    Vad skönt att du förstår att de som säger att de inte tänker samarbeta med SD menar att de inte kommer samarbeta med SD vilket innebär att de inte kommer att samarbeta med SD.

SD får givetvis rösta på Alliansens förslag. Det får alla göra.
    nihka skrev 2018-07-12 12:01:29 följande:
    Vad skönt att du förstår att de som säger att de inte tänker samarbeta med SD menar att de inte kommer samarbeta med SD vilket innebär att de inte kommer att samarbeta med SD.

Det kommer SD inte att göra.

Mer sannolikt är att SD kommer rösta på moderaternas förslag. Ej säkert att förhandling behövs. M vet nog ganska väl vad SD vill ha.
  • nihka
    Anonym (Alliansen är död) skrev 2018-07-12 13:28:59 följande:

Mer sannolikt är att SD kommer rösta på moderaternas förslag. Ej säkert att förhandling behövs. M vet nog ganska väl vad SD vill ha.
    SD får göra hur de vill, men ingen kommer att samarbeta med dem.

SD är som en tjatig oinbjuden friare som man bett dra åt helvete men som inbillar sig att man har en framtid ihop
  • nihka
    Anonym (Alliansen är död) skrev 2018-07-12 13:28:59 följande:

SD är som en tjatig oinbjuden friare som man bett dra åt helvete men som inbillar sig att man har en framtid ihop
  • Anonym (realist)

Tja!!

Samma sak sades om Brexit, kommer aldrig hända...

Sedan Trump där vänstern garanterade att han kommer att förlora.

Om det du baserar detta på är en politikers ord så är du otroligt naiv.

Frågan för M när L och KD åkt ut och C gått över till att bli ett stödparti till S.

Vad gör man då. Om nuvarande partiledaren inte delar denna syn som en stor majoritet innan valet har www.aftonbladet.se/nyheter/a/7zXOw/fler-m-valjare-vill-samarbeta-med-sd

Så kan alltid partiledare bytas ut.

• nihka
    Anonym (realist) skrev 2018-07-12 22:52:37 följande:

Tja!!

Samma sak sades om Brexit, kommer aldrig hända...

Sedan Trump där vänstern garanterade att han kommer att förlora.

Om det du baserar detta på är en politikers ord så är du otroligt naiv.

Frågan för M när L och KD åkt ut och C gått över till att bli ett stödparti till S.

Vad gör man då. Om nuvarande partiledaren inte delar denna syn som en stor majoritet innan valet har www.aftonbladet.se/nyheter/a/7zXOw/fler-m-valjare-vill-samarbeta-med-sd

Så kan alltid partiledare bytas ut.

"Enligt en ny undersökning" - som är 1,5 år gammal

I rest my case.
    nihka skrev 2018-07-12 16:55:35 följande:

Plötsligt visar det sig att den tjatige friaren har 100 miljoner på banken, vilket kan få en och annan kvinna att se annorlunda på saken. På samma sätt står SD där och kan erbjuda ganska mycket politiskt inflytande för ganska begränsade eftergifter. Till stor del handlar det om politik som måste genomföras oavsett. Nu får man möjlighet att skylla på SD. Frågan är om SD ens vill det.
  • Anonym (realist)
    nihka skrev 2018-07-12 22:58:49 följande:
    "Enligt en ny undersökning" - som är 1,5 år gammal

I rest my case.
    Förstår att du inte klarar att googla lite själv.Cool

Några nyare duger det.

www.expressen.se/nyheter/val-2018/161-m-politiker-vi-vill-samarbeta-med-sd/
    en månad sedan.

www.aftonbladet.se/nyheter/a/0EkbPJ/majoriteten-av-m-valjarna-vill-se-ett-samarbete-med-sd 3 månader sedan

Så vad vad det du sa....

I rest my caseTungan ute
  • nihka
    Anonym (Alliansen är död) skrev 2018-07-12 23:02:09 följande:
    Plötsligt visar det sig att den tjatige friaren har 100 miljoner på banken, vilket kan få en och annan kvinna att se annorlunda på saken. På samma sätt står SD där och kan erbjuda ganska mycket politiskt inflytande för ganska begränsade eftergifter. Till stor del handlar det om politik som måste genomföras oavsett. Nu får man möjlighet att skylla på SD. Frågan är om SD ens vill det.
    SD har inget att erbjuda som inte kan fås från annat håll.

Nej, SDs sunkiga assimileringspolitik som de inte ens kan hålla på själva behöver inte alls införas utan kan med fördel fortsätt förpassas till det runda arkivet av samtliga övriga riksdagspartier.
  • nihka
    Anonym (realist) skrev 2018-07-12 23:03:41 följande:
    Förstår att du inte klarar att googla lite själv.Cool

Några nyare duger det.

www.expressen.se/nyheter/val-2018/161-m-politiker-vi-vill-samarbeta-med-sd/
    en månad sedan.

www.aftonbladet.se/nyheter/a/0EkbPJ/majoriteten-av-m-valjarna-vill-se-ett-samarbete-med-sd 3 månader sedan

Så vad vad det du sa....

I rest my caseTungan ute
    Mer old news. *tråkigt*

Här är senaste siffrorna, publicerade för 6 dagar sedan, som jag förstår du inte klarade av att googla fram och det är fler emot än för. Fast det är ganska jämt.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/moderat-valjare-kluvna-till-samarbete-med-sd

Jag sa: I rest my case milord
  • nihka

24%. Verkar som det är ett relativt stort intresse för "Övriga småpartier som vill in i riksdagen".

• Anton Chigurh
    nihka skrev 2018-07-12 12:01:29 följande:

Du menar förstås som att ingen tänkte ta i tång när det kom till Danskt Folkeparti...

Dags att vakna, fröken. Verkligheten kommer ifatt dig tids nog. Tro mig. Sen kvittar det fullständigt vad pk-eliten här på forat anser. Eller ANTAR.... rättare.
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
Svar på tråden Din röst i riksdagsvalet 2018