• Akvc

Vad ska ni rösta på i valet 2018?

Skulle tycka att det vore intressant att höra vad folk tänker rösta på, och berätta gärna erat yrke. Yrket är intressant eftersom många tar för givet att jag skulle vara vänster på grund av programmet jag studerar.

Jag kan börja:

20 år, tjej

Studerande på socionomprogrammet (kommer dock eventuellt byta program)

Väljer mellan Liberalerna och Centerpartiet

• Svar på tråden Vad ska ni rösta på i valet 2018?
  • Anonym (Valkompass)
    Anonym (VSD) skrev 2018-09-08 17:51:03 följande:
    Ingen här som röstar SD kommer att ändra sig för att du dagen innan valet gör detta. Ingen!

Du slösar din tid.

SD har förresten redan fått min röst. Nu håller jag tummarna! HEJA SD <3
    Du skulle ju teoretiskt kunna ändra din röst fram tills i morgon.

Bara att gå till din vallokal och rösta igen, då räknas inte valkuvertet från förtidsröstningen.
  • KillBill
    Anonym (TheBrain) skrev 2018-09-08 18:00:42 följande:

Jag är glad för att du hjälpte till att avslöja att SD inte är tillförlitliga när det gäller uttalanden om den egna politiken.

Det är tydligt att SD har jobbat intensivt med damage control de senaste dagarna och i all hast skrivit om dokument i frågor där SD den senaste tiden har kritiserats. Tack och lov så glömmer aldrig internet och SDs Partistyrelse (där Jimmie Åkesson sitter) kommer inte ifrån att den på SDs Landsdagar (SDs partistämma) i november 2017 d.v.s. för mindre än ett år sedan gav utryck för att man delar uppfattningen att sambeskattning har klara fördelar och att SD driver frågan om sambeskattning (något som också framgår av SDs principprogram).

Att SD i all hast några dagar innan valet publicerar det dokument som du har länkat till där man tar avstånd från den sambeskattning som man hyllade för mindre än ett år sedan är helt uppenbart ett sätt att försöka lura oss väljare.

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Anonym (Valkompass)
    KillBill skrev 2018-09-08 21:46:26 följande: