• Akvc

Vad ska ni rösta på i valet 2018?

Skulle tycka att det vore intressant att höra vad folk tänker rösta på, och berätta gärna erat yrke. Yrket är intressant eftersom många tar för givet att jag skulle vara vänster på grund av programmet jag studerar.

Jag kan börja:

20 år, tjej

Studerande på socionomprogrammet (kommer dock eventuellt byta program)

Väljer mellan Liberalerna och Centerpartiet

• Svar på tråden Vad ska ni rösta på i valet 2018?
  • Anonym (Valkompass)
    Anonym (VSD) skrev 2018-09-08 17:51:03 följande:
    Ingen här som röstar SD kommer att ändra sig för att du dagen innan valet gör detta. Ingen!

Du slösar din tid.

SD har förresten redan fått min röst. Nu håller jag tummarna! HEJA SD <3
    Du skulle ju teoretiskt kunna ändra din röst fram tills i morgon.

Bara att gå till din vallokal och rösta igen, då räknas inte valkuvertet från förtidsröstningen.
  • KillBill
    Anonym (TheBrain) skrev 2018-09-08 18:00:42 följande:

Jag är glad för att du hjälpte till att avslöja att SD inte är tillförlitliga när det gäller uttalanden om den egna politiken.

Det är tydligt att SD har jobbat intensivt med damage control de senaste dagarna och i all hast skrivit om dokument i frågor där SD den senaste tiden har kritiserats. Tack och lov så glömmer aldrig internet och SDs Partistyrelse (där Jimmie Åkesson sitter) kommer inte ifrån att den på SDs Landsdagar (SDs partistämma) i november 2017 d.v.s. för mindre än ett år sedan gav utryck för att man delar uppfattningen att sambeskattning har klara fördelar och att SD driver frågan om sambeskattning (något som också framgår av SDs principprogram).

Att SD i all hast några dagar innan valet publicerar det dokument som du har länkat till där man tar avstånd från den sambeskattning som man hyllade för mindre än ett år sedan är helt uppenbart ett sätt att försöka lura oss väljare.

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Anonym (Valkompass)
    KillBill skrev 2018-09-08 21:46:26 följande:

Det är inte bara när det gäller frågan om sambeskattning som SD har försökt med skadekontroll. Samma sak gällde frågan om dubbla medborgarskap men där har många väljare sett igenom SDs falskspel. 

www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/yvjL5r/sd-valjare-rasar-mot-partiet-vi-ar-skitbesvikna
    Alla som redan har förtidsröstat kan ju gå till sin vallokal och rösta igen respektive ångra sig - om de har möjlighet att göra det. Då räknas inte kuvertet med förtidsrösterna utan det som de röstade på i vallokalen. Kuvertet med förtidsrösterna slängs då.
  • KillBill
    Anonym (Valkompass) skrev 2018-09-08 22:02:50 följande:
    Alla som redan har förtidsröstat kan ju gå till sin vallokal och rösta igen respektive ångra sig - om de har möjlighet att göra det. Då räknas inte kuvertet med förtidsrösterna utan det som de röstade på i vallokalen. Kuvertet med förtidsrösterna slängs då.
    Ja man kan hoppas att någon vaknar upp men jag tvivlar.
  • Anonym (TheBrain)
    KillBill skrev 2018-09-08 21:46:26 följande:

Det är inte bara när det gäller frågan om sambeskattning som SD har försökt med skadekontroll. Samma sak gällde frågan om dubbla medborgarskap men där har många väljare sett igenom SDs falskspel. 

www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/yvjL5r/sd-valjare-rasar-mot-partiet-vi-ar-skitbesvikna

Är du igång med dina lögner igen om sambeskattning?
    Lögnare har ingen trovärdighet, sluta spamma forumet.
  • Anonym (2018)

Röstar med stolthet på SD imorgon!

• Anonym (Ali-baba)

29
    Socionom
    SD 

Anledning: Har jobbat inom ekonomiskt bistånd i tre år (Malmö) och betalat ut miljoner i bidrag till arbetsslöa parasiter som aldrig har avsikt att jobba. Samtidigt som hot och våld är vardag på mitt jobb så måste jag le och flina till de som hotar mig.

• Crash Man

35 år Man
    Gymnasielärare

Kommer rösta på SD

Lite synd att väldigt många gör detta till en debatt om hur hemska vissa partier är istället för att svara på en väldigt enkel fråga. Det finns andra trådar som berör aborträtten eller invandringspolitiken.

• KillBill
    Anonym (TheBrain) skrev 2018-09-08 22:56:55 följande:
    Är du igång med dina lögner igen om sambeskattning?
    Lögnare har ingen trovärdighet, sluta spamma forumet.

Lägg av att kalla mig lögnare. Det är du som sprider lögner. Jag har ju länkat till ett SD dokument från SDs Landsdagar (SDs partistämma) i november 2017 d.v.s. för mindre än ett år sedan där SDs Partistyrelse med Jimmie Åkesson i spetsen på sidan 11 skriver följande:

?Partistyrelsen delar uppfattningen att förslaget om återinförande av ett tydligare system om gemensam ekonomi har uppenbara fördela?

?Sverigedemokraterna driver redan idag frågan om så kallad frivillig sambeskattning, vilket framgår av avsnittet familjepolitik i partiets principprogram?

sd.se/wp-content/uploads/2017/11/ld_politiska_skatter.pdf

SD försöker uppenbart dölja politiska förslag som de vill genomdriva, det är vidrigt.

• Tobythegunn
    Akvc skrev 2018-07-10 18:22:19 följande:

Skulle tycka att det vore intressant att höra vad folk tänker rösta på, och berätta gärna erat yrke. Yrket är intressant eftersom många tar för givet att jag skulle vara vänster på grund av programmet jag studerar.

Jag kan börja:

20 år, tjej

Studerande på socionomprogrammet (kommer dock eventuellt byta program)

Väljer mellan Liberalerna och Centerpartiet

Jag arbetar som översättare och jag tänker rösta på SD!
    Happiness, only real when shared
  • transparent

Alla är experter. Och vill tala om för andra om hur de ska rösta.
    Stay Zen.
    Snart är valet över och vi kan börja gnälla på allt som inte infrias. 

"men de lovade ju det" Spöke
Svar på tråden Vad ska ni rösta på i valet 2018?