• Anonym (Kvinna)

Hungrande gift kvinna

Jag kvinna lever i ett sexlöst förhållande, och har kommit fram till att jag inte kan leva utan att uppleva närheten till en man, åtminståne en gång till. Snart!

Jag tänker på sex, och män, och deras kroppar nästan hela tiden. Jag kan tillochmed önska att någon kom o bara våldtar mig, bara någon vill ta i mig. (Det är alltså ingen sexfantasi, bara att jag så himla gärna vill ha sex)

Steget att vara otrogen är dock enormt stort, och hittills har jag inte klarat av att ta mig över den tröskeln. Skammen. Känslan av att smutsas ner.

Att skilja mig har jag heller inte klarat av.

Istället går jag här och längtar, dag efter dag, efter sex, att få vara någon fin mans speciella hunger.

Jag är också kräsen, och förstår inte hur jag ska kunna göra verklighet av min önskan. Det finns några män som visar intresse, kanske, om jag inte misstolkar i min desperation?

Svårt att gå från tanke till handling, o vet inte vad jag vill. Velig. Nån som känner igen sig?

• Svar på tråden Hungrande gift kvinna
  • Anonym (Nyfiken kvinna)
    Anonym (Anonym@) skrev 2021-08-26 13:36:32 följande:
    Tror jag säkert, men själva ämnet har inget med "god ton" att göra.
    Tvärtom. Anonym(Maria) med flera tycker inte jag förtjänar någon "god ton" då hon kan behandla sin ovetande partner på detta sätt.
    Bristande lojalitet, respektlöshet mot någon som går i villfarelsen att hen lever i ett nära och sant förhållande. Med en partner man inte har en susning vilka tankar som virvlar runt i skallen. Som lever ett dubbelliv som bara känns så fel att diskutera med i god ton. Är man så feg att man inte kan lyfta sitt problem med sin partner för han kanske skulle bli lessen då, utan istället går bakom ryggenObestämd, Var hittar du den goda tonen.
    Är faktiskt förvånad att det inte är fler som ryter till och talar om vad dom tycker.
    Men det är väl Svenska samhället i stort som blivit så. Stryk medhårs, klappa på kinden, och framför allt, tala inte om att någon beter/betett sig som ett svin. 
    Man kan ha många synpunkter på vad som är rätt och fel. Jag skulle absolut inte gjort som Maria. Men att under anonymitet på nätet skriva nedsättande och sårande, tycker jag är så tråkigt och fel. Är det inte mycket mer givande att istället försöka förstå varandras argument, och ha en konstruktiv dialog, istället för att lyncha personerna, som skriver här. Det jag har lärt mig i livet är att det finns en poäng i att förstå varför en person handlar som den gör innan man gör tvärsäkra uttalanden.
  • Anonym (Anonym@)
    Anonym (Nyfiken kvinna) skrev 2021-08-26 14:28:34 följande:
    Man kan ha många synpunkter på vad som är rätt och fel. Jag skulle absolut inte gjort som Maria. Men att under anonymitet på nätet skriva nedsättande och sårande, tycker jag är så tråkigt och fel. Är det inte mycket mer givande att istället försöka förstå varandras argument, och ha en konstruktiv dialog, istället för att lyncha personerna, som skriver här. Det jag har lärt mig i livet är att det finns en poäng i att förstå varför en person handlar som den gör innan man gör tvärsäkra uttalanden.
    Har du blivit utsatt för en otrogen partner som du litat på i alla lägen?
  • Bättre Beg
    Anonym (Räkan) skrev 2021-08-26 12:56:56 följande:

Jag tänker på alternativet om öppet förhållande,

Alltså fråga innan istället för otrohet.

Om min fru skulle komma med ett sådant önskemål skulle jag inte hindra det. Vi har levt mer eller mindre sexlöst i flera år och om det skulle tända lusten hos henne vore det bra. Otrohet riskerar ju alltid att komma fram.

Jag är gift och lever i ett äktenskap där sex saknas av olika orsaker. Jag tänker sjukt mycket på sex. Otroget har aldrig kommit på tanken utan igår faktiskt så tog jag upp saknaden och frågan hur vi går vidare och kommer igång igen. Ett av mina förslag var att ta in en man till i sexet. Det var en fantasi som maken hade tidigare i förhållandet. Han var inte emot det men ej sugen nu på det. Ansvaret ligger ju hos oss båda att vi har ett fungerande sexliv. Älskar honom och vill absolut inte förlora honom, men förhållandet ska ju funka så alternativet var att lägga korten på bordet och tillsammans arbeta för en lösning. Håller nu tummarna & tår att vi sakta men säkert hittar tillbaka i sexlivet.

Ville bara säga att jag gillar dit tankesätt.
  • Anonym (yoda)
    Anonym (Nyfiken kvinna) skrev 2021-08-26 14:28:34 följande:
    Men att svika och förnedra sin partner är helt inte alls tråkigt och fel?

Hur konstruktiv dialog har dessa personer med sin partner?

Hur ska människor som gör fel förstå att de gör fel om de bara bemöts av medhåll och förståelse?

Det jag lärt mig i livet är att människor som beter sig illa mot andra aldrig vill höra att de gör fel utan vill bara ha medhåll och förståelse

Att det är fel att bedra sin partner är väl tvärsäkert, eller menar du att det är ok?
  • KimLinnefeldt
    Bättre Beg skrev 2021-08-26 14:35:22 följande:
    Jag är gift och lever i ett äktenskap där sex saknas av olika orsaker. Jag tänker sjukt mycket på sex. Otroget har aldrig kommit på tanken utan igår faktiskt så tog jag upp saknaden och frågan hur vi går vidare och kommer igång igen. Ett av mina förslag var att ta in en man till i sexet. Det var en fantasi som maken hade tidigare i förhållandet. Han var inte emot det men ej sugen nu på det. Ansvaret ligger ju hos oss båda att vi har ett fungerande sexliv. Älskar honom och vill absolut inte förlora honom, men förhållandet ska ju funka så alternativet var att lägga korten på bordet och tillsammans arbeta för en lösning. Håller nu tummarna & tår att vi sakta men säkert hittar tillbaka i sexlivet.

Ville bara säga att jag gillar dit tankesätt.
    Modigt att du sa ifrån. Det är första steget till förändring. Om man bara går omkring och lider så kan man bli sjuk till slut.
  • Anonym (Lars-Åke)
    Anonym (yoda) skrev 2021-08-26 14:40:40 följande:
    Men att svika och förnedra sin partner är helt inte alls tråkigt och fel?

Hur konstruktiv dialog har dessa personer med sin partner?

Hur ska människor som gör fel förstå att de gör fel om de bara bemöts av medhåll och förståelse?

Det jag lärt mig i livet är att människor som beter sig illa mot andra aldrig vill höra att de gör fel utan vill bara ha medhåll och förståelse

Att det är fel att bedra sin partner är väl tvärsäkert, eller menar du att det är ok?
    Jag önskar att jag var så där glasklar själv. Att rätt är rätt och fel är fel. Men livet är mer komplicerat än så.

Att ha sex med någon annan kan leda till att man till slut bryter upp, så att båda blir lyckligare. Det kan inspirera till att förnya sitt äktenskap. Det kan vaccinera en mot att leva dubbelliv, vilket leder till ett beslut i endera riktning. Om maken är handikappad och oförmögen till sex så kan det vara enda chansen att kunna stanna kvar.

Min fru och jag kom överens om för många år sen att inte fråga och inte berätta. Om någon av oss tar ett tillfälligt snedsteg så är det förlåtligt. Då ska man inte berätta. Berättar gör man - som någon skrev - troligen mest för att göra sig av med sina skuldkänslor och sin ångest.
  • Anonym (Anonym@)
    Anonym (Lars-Åke) skrev 2021-08-26 14:49:42 följande:
    Jag önskar att jag var så där glasklar själv. Att rätt är rätt och fel är fel. Men livet är mer komplicerat än så.

Att ha sex med någon annan kan leda till att man till slut bryter upp, så att båda blir lyckligare. Det kan inspirera till att förnya sitt äktenskap. Det kan vaccinera en mot att leva dubbelliv, vilket leder till ett beslut i endera riktning. Om maken är handikappad och oförmögen till sex så kan det vara enda chansen att kunna stanna kvar.

Min fru och jag kom överens om för många år sen att inte fråga och inte berätta. Om någon av oss tar ett tillfälligt snedsteg så är det förlåtligt. Då ska man inte berätta. Berättar gör man - som någon skrev - troligen mest för att göra sig av med sina skuldkänslor och sin ångest.
    Vad händer om någon annan berättar?
  • Anonym (yoda)
    Livet är komplicerat ibland för alla, men alla beter sig inte illa mot andra när det blir komplicerat, alltså kan man ganska lugnt säga att det är inte komplikationerna i sig som avgör hur man agerar utan hur personen väljer att hantera situationen.

Rätt och fel ÄR glasklart och oftast inte alls komplicerat, det är fel att svika och ljuga för folk som litar på en, punkt. Det blir däremot väldigt komplicerat när man ska försöka trolla med knäna och på nått sätt försöka få något man vet är omoralisk att bli moralisk för att slippa ha dåligt samvete och sabba sin självbild allt för mycket.
    Nu blandar du ihop sex och svek, sex med någon annan kan absolut leda till något gott OM det inte baseras på svek och lögner för svek och lögner är väldigt förnedrande för den som drabbas det och för aldrig något positivt med sig för den som drabbas av det.
    Precis ni kom överens om att inte fråga och inte berätta, vilket inte riktigt är samma sak som att totalt skita i vad ens partner tycker om att man har sex med andra och göra som man vill ändå och sen undanhålla det för sin partner så man ska slippa ta konsekvenserna för det. Att göra saker i samförstånd är INTE samma sak som att göra saker MOT andras vilja. I det första fallet respekterar man sin partners vilja och kommer fram till en överenskommelse som båda är ok med, i det senare skiter man totalt i vad ens partner vill och gör som man själv vill.
  • Anonym (Lars-Åke)
    Anonym (Anonym@) skrev 2021-08-26 15:07:40 följande:
    Vad händer om någon annan berättar?
    Då drabbar det troligen hårt. Är dock osannolikt att någon annan skulle berätta.
  • Stolt Farsa
    Anonym (Lars-Åke) skrev 2021-08-26 15:17:48 följande:
    Då drabbar det troligen hårt. Är dock osannolikt att någon annan skulle berätta.
    Lars-Åke kommer du någonsin sluta vara otrogen tror du?
  • Anonym (yoda)
    Ok så det är ok att svika och förnedra sin partner, manipulera sin partner bara personen inte får reda på det? Jag kan göra lite som kan vill bakom din rygg och det är helt ok bara du inte får reda på det och det är inte alls respektlöst.

Är det ett frisk sätt att förhålla sig till relationer och andra människor?
  • Anonym (yoda)
    Stolt Farsa skrev 2021-08-26 15:25:39 följande:
    Som jag tolkar det behöver han inte vara otrogen för han och frun har gett varandra ok att ligga med andra bara man inte berättar det för varandra.
    Men Lars-Åke verkar ha svårt att förstå skillnaden mellan att ligga med andra MED sin partners medgivande och utanFlört
  • Anonym (Anonym@)

Hur får du ihop detta..?
    Med detta?

• Anonym (Lars-Åke)
    Stolt Farsa skrev 2021-08-26 15:25:39 följande:
    Jag har aldrig varit otrogen, annat än flirtar och sexchatt.
  • Anonym (Lars-Åke)
    Anonym (Anonym@) skrev 2021-08-26 15:38:17 följande:
    Hur får du ihop detta..?
    Med detta?
    Det är det jag menar, allt går inte ihop så enkelt här i livet. Det är komplicerat.

Man ska inte ljuga, tycker en del här i tråden. Och sen ljuger de varenda dag, för chefen, för barnen, för partnern. För att skona dem eller skona sig själv eller båda. Människan är ett social djur med många färger. 
  • Anonym (yoda)
    Anonym (Lars-Åke) skrev 2021-08-27 09:13:23 följande:
    Det är det jag menar, allt går inte ihop så enkelt här i livet. Det är komplicerat.

Man ska inte ljuga, tycker en del här i tråden. Och sen ljuger de varenda dag, för chefen, för barnen, för partnern. För att skona dem eller skona sig själv eller båda. Människan är ett social djur med många färger. 
    Nja nu generaliserar du ganska grovt. Alla går ju inte bakom ryggen på sin partner är det blir jobbigt, bara vissa. Så bevisligen går det ju att bete sig värdigt även när det bli komplicerat. Mao kan man inte påstå att det livets komplexitet som är grunden till otrohet utan snarare hur varje individ hanterar situationer som kan tänkas uppstå. Och hur varje individ hanterar situationer beror ju på hur man är som person, vilka styrkor och brister man har som person.

Så det vore ju kanske bättre om de individer som INTE lyckats hantera livets komplexitet på ett värdigt sätt rannsakade sig själva och tog tag i sina brister istället för att bara rättfärdiga dem med att livet är så komplicerat.

Man kanske borde fråga sig, "hur kommer det sig att jag var otrogen när det blev jobbig när andra låter bli" istället?
  • Anonym (yoda)
    Anonym (Lars-Åke) skrev 2021-08-27 09:13:23 följande:

Dessutom är det långt ifrån alla otroheter som sker pga problem i förhållandet, faktum är att majoriteten av dem handlar mer om att man vill kunna variera sig, ha lite extra spänning i sitt liv trotts att man trivs hur bra som helst i sitt förhållande. På en enkät som Victoria MiIlan gjorde bland sina kunder visade sig problem i förhållandet komma ganska lång ner i listan på anledningar till att de var otrogna.

Att vara social och att vara en lögnare är inte riktigt samma sak. Att ljuga om småsaker som inte är avgörande för ett förhållande och ljuga om saker som är avgörande för ett förhållande är inte heller samma sak. Du generaliserar väldigt grovt.
  • Vispen74

Vem är du hungrande gifta kvinna? Det låter som ett oerhört slöseri med dyrbar kvinnlig lust som inte får utlopp. Trist.

Svar på tråden Hungrande gift kvinna