• Anonym (Uppgiven)

Gravid nybliven tonåring

Att bli mormor vid 31 var inte planen, så vad fan gör man? Är det bara att acceptera att en totalt omogen trettonåring inte vill göra abort? Ungen är inte ens byxmyndig, nåt måste man väl kunna göra!? Anmäla den sk pappan? Vad skulle hända?

• Svar på tråden Gravid nybliven tonåring
  • Anonym (Jisses)
    Pope Joan II skrev 2018-11-02 07:48:05 följande:

Jag vet inte vad du menar med "primisen", men du kanske kan prestera domsnummer där ungdomar i närliggande åldrar men där den ena är under 15-årsgränsen och den andra över blivit straffade (med "förmildrad dom") för att de haft frivilligt sex med varandra?

Med primisen menar jag att eftersom det är våldtäkt mot barn vi pratar om med utgångsläget samlaget skett frivilligt med en part som är unden femton år och en part som är femton eller äldre kan dem båda uppenbarligen inte vara lika gamla då åldern är själva utgångspunkten. Jag har informerat dig om gällande lagstadgada och förmildrande omständigheter vill du ha ytterligare information får du precis som alla andra ta ansvar för din egen kunskaps inhämtning och läsa på.
  • viseversa
    Anonym (Uppgiven) skrev 2018-10-31 07:19:59 följande:
    Han är 15, men hon säger att hon inte ville egetligen, att han pressade henne.
    Ringde hennes psykolog på bup igår, ska få komma dit i morgon, osäkert om jag får med mig henne bara.
    Då ska han såklart anmälas. Både för våldtäkt och att han haft sex med en så ung flicka som faktiskt är ett barn. Äcklig kille.
  • Pope Joan II
    Anonym (Jisses) skrev 2018-11-02 22:45:18 följande:
    Med primisen menar jag att eftersom det är våldtäkt mot barn vi pratar om med utgångsläget samlaget skett frivilligt med en part som är unden femton år och en part som är femton eller äldre kan dem båda uppenbarligen inte vara lika gamla då åldern är själva utgångspunkten. Jag har informerat dig om gällande lagstadgada och förmildrande omständigheter vill du ha ytterligare information får du precis som alla andra ta ansvar för din egen kunskaps inhämtning och läsa på.
    Du tänker kanske på premisser utan att veta vad det heter?

Jag har inte efterfrågat dina kunskaper, jag efterfrågade de domar som du hävdar finns. 
  • Zakopane

TS: Fråga dottern hur hon tänkt försörja sitt barn, på vilket sätt hon planerat att dra in pengar till hushållet nu, vem som ska passa barnet när hon går i skolan eller behöver göra läxor, vem som ska hämta och lämna på dagis, och vem som ska stanna hemma när barnet blir sjukt. Hur ska dagisavgiften, blöjorna, kläderna betalas? Har hon tänkt på det? Eller förutsätter hon att du som ?mormor? ska lösa alltihopa?

• Anonym (Lag och rätt. oc)
    Zakopane skrev 2018-11-03 11:45:07 följande:

TS: Fråga dottern hur hon tänkt försörja sitt barn, på vilket sätt hon planerat att dra in pengar till hushållet nu, vem som ska passa barnet när hon går i skolan eller behöver göra läxor, vem som ska hämta och lämna på dagis, och vem som ska stanna hemma när barnet blir sjukt. Hur ska dagisavgiften, blöjorna, kläderna betalas? Har hon tänkt på det? Eller förutsätter hon att du som ?mormor? ska lösa alltihopa?

Det räknar hon troligen med. Eller så har hon inte tänkt på det. Barn har inte konsekvenserna klara för sig.

Jag vet en som fick barn som ung tonåring, hon var 15 när barnet kom. Det slutade med att mormor och morfar adopterade henne och de växte upp som syskon.

Ta, är du beredd att agera småbarnsförälder igen?
  • Anonym (Hm)
    Zakopane skrev 2018-11-03 11:45:07 följande:
    TS: Fråga dottern hur hon tänkt försörja sitt barn, på vilket sätt hon planerat att dra in pengar till hushållet nu, vem som ska passa barnet när hon går i skolan eller behöver göra läxor, vem som ska hämta och lämna på dagis, och vem som ska stanna hemma när barnet blir sjukt. Hur ska dagisavgiften, blöjorna, kläderna betalas? Har hon tänkt på det? Eller förutsätter hon att du som mormor ska lösa alltihopa?
    Håller med
  • Anonym (Lag och rätt. oc)
    Anonym (Hm) skrev 2018-11-03 13:21:09 följande:
    Håller med
    Fast det är ett dumt råd då ett barn, som jag skrev i inlägget här ovan, inte har ett konsekvenstänk.
  • Anonym (Jisses)
    Pope Joan II skrev 2018-11-03 08:38:00 följande:

Du tänker kanske på premisser utan att veta vad det heter?

Jag har inte efterfrågat dina kunskaper, jag efterfrågade de domar som du hävdar finns. 

Och jag hänvisa till din egen läskunnighet och förmåga att uppsöka information istället för att utgå från att någon annan ska göra det åt dig.
  • Anonym (Nina)
    Anonym (Uppgiven) skrev 2018-11-01 19:02:24 följande:

Men vad menar du med socialgrupper? Vad är det?

hur har det gått ts?
  • Pope Joan II
    Anonym (Jisses) skrev 2018-11-05 18:04:55 följande:

Och jag hänvisa till din egen läskunnighet och förmåga att uppsöka information istället för att utgå från att någon annan ska göra det åt dig.

Du har alltså inget enda exempel.
  • Anonym (Jisses)
    Pope Joan II skrev 2018-11-05 18:25:53 följande:

Du har alltså inget enda exempel.

Snarare att jag har många viktigare saker för mig än att servera information till en latmask.
  • Pope Joan II
    Anonym (Jisses) skrev 2018-11-07 19:56:41 följande:

Snarare att jag har många viktigare saker för mig än att servera information till en latmask.

Som vad? Svara på inlägget utan att komma med något relevant?
Svar på tråden Gravid nybliven tonåring