Hur ofta duschar du?
Hur ofta duschar du?
Skriv gärna en kommentar om varför du duschar så ofta som du gör,
Hur ofta duschar du?
Duschar varje dag. Ibland blir det 2 ggr/dag. Vill känna mig ren och fräsch. Har en kort frisyr och behöver ha rejält med vatten i håret för att få ordning på rufset. Dessutom är jag rökare och vill inte stinka fimp i varken hår eller på huden, så jag duschar varje dag. Jag och min kille har sex ofta så då blir det vanligtvis en snabbdusch på kvällen också.
Varför går det så fort för er att duscha?
Hur ofta duschar du?
Det tar nästan 3-4 min för mig att ens få hela håret blött innan schamponering... Schampo tar kanske 3-4 minuter, balsam tar ganska lång tid eftersom mitt hår behöver tid för att "dricka upp" det. Sedan tar ursköljningen av balsam minst 5 min. Känns lite lyxigt att ha hår som inte kräver minst en kvart i duschen för att vara hanterbart. Hur långt/tjockt/rakt/lockigt hår har du?
Ni som tvättar er i handfatet, hur gör ni? Tar det inte lika lång tid som att duscha? Blir det inte vatten överallt? Jag tycker det verkar bökigt och omständigt att tvätta sig i handfatet. Jag tar snabbdusch varje kväll och tvättar armhålor, underliv och fötter. Tar lång dusch 2-3 gånger i veckan och tvättar håret.
Ni som inte duschar dagligen, hur vet ni att ni inte luktar svett? Jag har en närstående som luktar nämligen, hon är mån om att klä sig fint etc så det är inte ointresse, men jag vet att hon inte duschar dagligen för hon tycker håret blir för torrt då. Jag vet inte om jag borde säga nåt...
Ni som inte duschar dagligen, hur vet ni att ni inte luktar svett? Jag har en närstående som luktar nämligen, hon är mån om att klä sig fint etc så det är inte ointresse, men jag vet att hon inte duschar dagligen för hon tycker håret blir för torrt då. Jag vet inte om jag borde säga nåt...
Så vad är det som spökar hos en fullt frisk person som luktar svett?