• Anonym (Målsättning)

Kvinna 45+, hur ska en man se ut?

Har en annan tråd som handlar om mäns kroppar.
    Men eftersom jag närmar mig 50 så jag får jag vara realistisk och rikta mig till kvinnor i min ålder, och äldre.
    Vad har ni för förväntningar och önskemål på hur en man ska se ut i kroppen?
    Nämn gärna en kändis, skådis tex, så man får lite hum om vilket som är ditt ideal.

• Svar på tråden Kvinna 45+, hur ska en man se ut?
  • Anonym (beklagar)
    Anonym (Why?) skrev 2023-06-06 18:21:02 följande:
    Pressen att bygga den perfekta kroppen finns där varje gång du ser Channing Tatum eller Daniel Craig ta av sig tröjan i en film, varje gång du råkar höra kvinnor diskutera manskroppar och varje gång du och dina kompisar tråkar varandra för ölmagar eller manboobs. Den typen av ångest var tidigare främst ett kvinnligt problem. Nu är det vår tur att få en släng av sleven.
    Absolut, jämför bara hur manskroppar såg ut på filmer från 70-80 talet och hur de ser ut nu. Idag tränar ju alla stjärnor upp sig inför sina roller så ja det finns absolut en massa skeva och orealistiska ideal även för män.
  • Anonym (Stålis)
    Anonym (beklagar) skrev 2023-06-07 10:54:01 följande:
    Absolut, jämför bara hur manskroppar såg ut på filmer från 70-80 talet och hur de ser ut nu. Idag tränar ju alla stjärnor upp sig inför sina roller så ja det finns absolut en massa skeva och orealistiska ideal även för män.
    Även för män? Menar du att det är ouppnåeligt för kvinnor att se ut som skådespelerskorna på film? Jag ser såna kvinnor hela tiden i vardagen.
  • Anonym (Stålis)

Sanslösa svar... Rynkar på näsan Varför inte vara ärliga?

Det spelar ingen roll, faktiskt.

Och vi kvinnor fungerar precis likadant.

Vad har du för förväntning på hur jämnåriga kvinnor ska vara? Där har du svaret.

• Anonym (beklagar)
    Anonym (Stålis) skrev 2023-06-08 07:17:19 följande:
    Även för män? Menar du att det är ouppnåeligt för kvinnor att se ut som skådespelerskorna på film? Jag ser såna kvinnor hela tiden i vardagen.
    Jag menar att det snackas jävligt mycket om orealistiska utseende ideal för kvinnor men väldigt lite om män. Tråden handlar trotts allt om hur MÄN ska se ut inte om hur kvinnor ska se ut.
  • Anonym (beklagar)
    Anonym (Stålis) skrev 2023-06-08 11:06:07 följande:

Sanslösa svar... Rynkar på näsan Varför inte vara ärliga?

Det spelar ingen roll, faktiskt.

Och vi kvinnor fungerar precis likadant.

Vad har du för förväntning på hur jämnåriga kvinnor ska vara? Där har du svaret.

Klart svaren bli sanslösa när du inte verkar fattat att tråden handlar om mäns utseende och inte om kvinnors utseende. Vil du diskutera kvinnors utseende borde du kanske starta en egen tråd.
  • Less is more

Jag tycker om att män har muskler - normala muskler. Inte hulkenmuskler - men muskler.

Sen är det jättedumt att ställa fråga om en snygg kändis - för då säger jag" Harrison Ford " (som yngre). Inga män ser ut så - så vsr dig själv bara. Man kan inte bli någon annsn :)

• Anonym (K)
    Less is more skrev 2023-06-08 12:39:49 följande:

Jag tycker om att män har muskler - normala muskler. Inte hulkenmuskler - men muskler.

Sen är det jättedumt att ställa fråga om en snygg kändis - för då säger jag" Harrison Ford " (som yngre). Inga män ser ut så - så vsr dig själv bara. Man kan inte bli någon annsn :)

Jag föraktar de flesta kändisar så varför skulle jag ge referens till en sådan ?
  • Anonym (Stålis)

Ja, jag tänker inte på större män som Mark Wahlberg och The Rock.
    Harrison Ford var i bra form, en förebild. Såg en kvinna som såg Witness och hon visslade när Ford satt utan skjorta.
    Ja, jag kan bara vara mig själv och jag tycker jag är helt ok. Kroppen funkar och jag klarar av fysiska arbeten. Jag är däremot ingen elitidrottare och ser inte ut som männen i actionfilmer.
    Intressant att du säger att män ska vara sig själva. När man är det så anmärker ändå kvinnor på kroppen och har problem med hur den ser ut. För mig började det i tonåren. Jag var normalviktig, tränade och hade synliga magmuskler.
  • Anonym (K)

Var sig själv är ett uselt råd. Många blir ratade just för att de är sig själva. De flesta behöver göra betydande förändringar.
  • Less is more
    Anonym (Stålis) skrev 2023-06-08 12:45:23 följande:
    Ja, jag tänker inte på större män som Mark Wahlberg och The Rock.
    Harrison Ford var i bra form, en förebild. Såg en kvinna som såg Witness och hon visslade när Ford satt utan skjorta.
    Ja, jag kan bara vara mig själv och jag tycker jag är helt ok. Kroppen funkar och jag klarar av fysiska arbeten. Jag är däremot ingen elitidrottare och ser inte ut som männen i actionfilmer.
    Intressant att du säger att män ska vara sig själva. När man är det så anmärker ändå kvinnor på kroppen och har problem med hur den ser ut. För mig började det i tonåren. Jag var normalviktig, tränade och hade synliga magmuskler.
    Jag har aldrig någonsin anmärkt någons kropp. De flesta kvinnor är inte heller perfekta. Många borde träna mer, inklusive jag själv.

Nä, de flesta jag känner är inte fixerade vid utsernde/kropp. Man ska vara fräsch och personkemin ska stämma. Det är ju det viktigaste.
  • Anonym (Stålis)
    Less is more skrev 2023-06-08 12:51:54 följande:
    Jag har aldrig någonsin anmärkt någons kropp. De flesta kvinnor är inte heller perfekta. Många borde träna mer, inklusive jag själv.

Nä, de flesta jag känner är inte fixerade vid utsernde/kropp. Man ska vara fräsch och personkemin ska stämma. Det är ju det viktigaste.
    Inte jag heller. Jag är förvånad att så många kvinnor gör det. Man hör ofta kvinnor säga att utseendet inte är det viktigaste. Ändå så har många såpass mycket problem med hur män ser ut i kroppen att hon måste säga det. En sak om han är kraftigt överviktig, eller väldigt mager, men normalviktiga män som håller igång? Jag förstår faktiskt inte.
  • Anonym (Why?)

Vad tycker ni om Hugh Jackman i första X-Men? Han var ju yngre än 45 där, bara 32. Men lagom där tycker jag, sen blev det för mycket. Såg en annan kommentar som kände samma:

I think this iteration of wolverine is an extremely positive body image for young men to aspire to. Completely achievable, natural-looking, athletic physique. Would it take hard work to look like this? Absolutely. Would it require PEDs? no! We need to ditch the rock, hemsworth, whalberg, hemsworth stuff. Not that that stuff isn't cool and not to be taken as a diss to those guys personally but it's a distortion of reality that's gotta be confusing for teens young men etc.

">LOGAN (WOLVERINE) First Appearance in X-Men (2000) - Cage Fight Scene [HD] - YouTube

• Anonym (Pain)

Jag har aldrig varit atletisk men hållit igång och tycker själv att min kropp är ok.
    Nu vid 51 så märker jag skillnader, och efter en skada för snart 10 år sen så kan jag inte träna på samma sätt. Läste om en hockeyspelare som vid 38 års ålder också började märka av åldrandet i kroppen, och hade skador och kunde inte prestera på samma sätt längre, fick justera träningen.

• Anonym (Malin)
    KatjaL skrev 2023-06-29 13:38:58 följande:

Säger bara, Alexander Skarsgård. Han är en av få kändisar med välbevarat utseende. Blev så ledsen när jag ser att Göran Gillinger har förfulat sig, skaffat skägg och blivit kraftig, han som var sååå läcker som yngre.

Stora skägg på karlar är fult och får dem bara att se äldre ut, tyvärr har det ju blivit "hett" och trendigt. Förstår det verkligen inte.

Kraftig? Vardå!
    https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/9zoxWE/goran-gillinger-50-ar-firar-i-thailand
  • Anonym (Malin)
    Polyrytm skrev 2023-06-29 14:11:42 följande:
    Han börjar se ut som gitarristen i Dream Theater. John Petrucci. Typ samma skägg och rätt lika i övrigt.
    Tycker du nånav dem är kraftig?
  • Tinkerbell73

Som Eric Bana, för så ser min man ut. Tycker fortfarande efter 5 år att min karl är det snyggaste som finns..! Men förutom det är nog Eric Bana ett ideal.

• Anonym (Justin)

Som Justin Long, 40+ men ser fortfarande ut som en hunk från gymnasietiden.

• Anonym (Sidenmjuk)

Det här funkar för mig...

Best Haircuts for Men Over 40: Stylish & Low-Maintenance | Men's Hairstyles  and more | Beard Beasts Blog Posts blog

Svar på tråden Kvinna 45+, hur ska en man se ut?