• Anonym (H)

Får bankmannen uppge sånt?

Vi har en personlig bankman.

Jag har ett hemligt sparande som min man inte visste om, jag har inte heller berättat om det för bankmannen. Häromdagen fick min man ett mail från bankmannen och där stod mitt sparande med!? Så nu vet han om det mot min vilja.

Har det här verkligen gått rätt till!? Jag hade ingen aning om att hen skulle göra något sånt, vi har ju egna konton tom.

• Svar på tråden Får bankmannen uppge sånt?
  • Anonym (Teddy)
    Anonym (Lena) skrev 2021-03-04 11:59:41 följande:

Det ska vara hemligt för mannen, och han har inte i hennes deklaration att göra. 

Sedan vet jag inte om någon rekommenderat TS att öppna konto i annat land, däremot i en internetbank, eftersom de inte skickar papper hem.

Eftersom mannen verkar väldigt kontrollerande så har han säkert koll på ts deklaration.

Jo, att öppna konto i annat land har kommit upp som tips till ts.
  • Anonym (Lena)
    Anonym (Ja) skrev 2021-03-04 15:56:20 följande:
    Jag har aldrig sagt att kontona absolut skulle synas på en deklaration, bara att ts man naturligtvis får ut den plättlätt om han vill.
    Ja, visst kan han. Men det är slöseri med tid. 
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Lena) skrev 2021-03-04 16:02:31 följande:
    Ja, visst kan han. Men det är slöseri med tid. 
    Varför då? För en idiot som försöker kontrollera sin fru är en insats på några minuter ingen större uppoffring av tid.
  • Anonym (Lena)
    Anonym (Ja) skrev 2021-03-04 16:06:28 följande:
    Varför då? För en idiot som försöker kontrollera sin fru är en insats på några minuter ingen större uppoffring av tid.
    TS har ingen inkomst, inget sparande som genererar ränta. Vad skulle stå i hennes deklaration, menar du?
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Lena) skrev 2021-03-04 16:16:34 följande:
    TS har ingen inkomst, inget sparande som genererar ränta. Vad skulle stå i hennes deklaration, menar du?
    Vad är det du inte förstår? Jag säger att OM ts man vill ha hennes deklaration får han ut den på några minuter. Det spelar ingen roll vad som kan eller inte kan finnas där, vad varken du eller jag gissar. Om han vill veta hur hennes deklaration ser ut och vad som kan finnas där så kan han lätt ta reda på det.
  • Anonym (Lena)
    Anonym (Ja) skrev 2021-03-04 16:20:15 följande:
    Vad är det du inte förstår? Jag säger att OM ts man vill ha hennes deklaration får han ut den på några minuter. Det spelar ingen roll vad som kan eller inte kan finnas där, vad varken du eller jag gissar. Om han vill veta hur hennes deklaration ser ut och vad som kan finnas där så kan han lätt ta reda på det.
    Ja, det har jag inte sagt något om. Du får gärna visar var jag skriver att han inte kan komma åt hennes deklaration om han vill, eftersom du hänger upp dig på det. 

Men det är ändå slöseri med tid. Det måste ju du också förstå. 
  • Anonym (Lena)
    Anonym (Teddy) skrev 2021-03-04 16:01:09 följande:
    Eftersom mannen verkar väldigt kontrollerande så har han säkert koll på ts deklaration.

Jo, att öppna konto i annat land har kommit upp som tips till ts.
    Det har jag missat.
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Lena) skrev 2021-03-04 16:25:20 följande:
    Ja, det har jag inte sagt något om. Du får gärna visar var jag skriver att han inte kan komma åt hennes deklaration om han vill, eftersom du hänger upp dig på det. 

Men det är ändå slöseri med tid. Det måste ju du också förstå. 
    Men jag har inte sagt att du påstått det heller! Det var en reflektion för du skrev ju att han inte har i hennes deklaration att göra. Nähä, det kan ju du tycka men både du, jag, ts man, deras grannar eller vem som helst i hela Sverige har rätt att se hennes deklaration om de vill, vare sig ts vill eller inte.

Klart det inte är slöseri på tid, ts man vet ju inte vad han kan hitta i deklarationen, det måste ju till och med du förstå.
  • Anonym (Lena)
    Anonym (Ja) skrev 2021-03-04 16:52:57 följande:
    Men jag har inte sagt att du påstått det heller! Det var en reflektion för du skrev ju att han inte har i hennes deklaration att göra. Nähä, det kan ju du tycka men både du, jag, ts man, deras grannar eller vem som helst i hela Sverige har rätt att se hennes deklaration om de vill, vare sig ts vill eller inte.

Klart det inte är slöseri på tid, ts man vet ju inte vad han kan hitta i deklarationen, det måste ju till och med du förstå.
    Om TS har dolda tillgångar så hade hon inte behövt smyga undan barnbidraget.

Men visst, rent teoretiskt har du rätt, hon har kanske 1 miljon på Caymanöarna. 
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Lena) skrev 2021-03-04 16:57:59 följande:
    Om TS har dolda tillgångar så hade hon inte behövt smyga undan barnbidraget.

Men visst, rent teoretiskt har du rätt, hon har kanske 1 miljon på Caymanöarna. 
    Men vad pratar du om?? Jag har aldrig sagt nåt om att ts har dolda tillgångar eller konton på Caymanöarna eller nånting i liknande stil, försök ta till dig den enda sak jag sa till dig:

OM TS MAN VILL SE HENNES DEKLARATION FÅR HAN UT DEN HUR LÄTT SOM HELST.
  • Anonym (Lena)
    Anonym (Ja) skrev 2021-03-04 17:11:09 följande:
    Men vad pratar du om?? Jag har aldrig sagt nåt om att ts har dolda tillgångar eller konton på Caymanöarna eller nånting i liknande stil, försök ta till dig den enda sak jag sa till dig:

OM TS MAN VILL SE HENNES DEKLARATION FÅR HAN UT DEN HUR LÄTT SOM HELST.
    Lägg nu ner. Jag har sagt något annat, släpp det nu. 
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Lena) skrev 2021-03-04 17:12:39 följande:
    Lägg nu ner. Jag har sagt något annat, släpp det nu. 
    Asså jag orkar inte ens med dig.... Det är som att prata med en vägg, jag skulle aldrig ha försökt.
  • Kjell2

Ang deklarstionen

Kapital står inte där

Endast sammanställningen är offentlig handling

• Anonym (Brutaldumt)
    Kjell2 skrev 2021-03-04 17:35:47 följande:

Ang deklarstionen

Kapital står inte där

Endast sammanställningen är offentlig handling

Nja. Överskott och underskott och kapital syns i deklarationen. Inte för att jag tror att TS gått och blivit någon börshaj men ändå.
  • Kjell2
    Anonym (Brutaldumt) skrev 2021-03-04 18:32:26 följande:

Nja. Överskott och underskott och kapital syns i deklarationen. Inte för att jag tror att TS gått och blivit någon börshaj men ändå.

Ja, överskott och underskott men inte hur stort kapitalet är.
Svar på tråden Får bankmannen uppge sånt?