Enbättreman skrev 2021-11-10 11:18:22 följande:
Uppdatering om nån är intresserad.
Fortfarande skilda, hon kom för nån månad sedan och sa att hon ville starta om och bevisa att det är mig hon älskar, att det aldrig skulle hända igen. Jag bad henne dra åt helvete och sedan dess har hon försvunnit.
Jag undrar om jag någonsin kommer kunna lita på en kvinna tillräckligt mycket för att inleda ett förhållande igen...och jag undrar också om de som är otrogna inser hur mycket de förstör sin partner om otroheten avslöjas?
Jag tänker fortfarande på det som hände varje dag....när ska det gå över?
Det börjar att gå över så snart du gör ett aktivt och medvetet val att se till så att det går över.
När du har gjort ditt val så inleds den utvecklingen och hur snabb och framgångsrik den utvecklingen ska bli bestämmer du själv.
Det är ju hur självklart som helst att bara du själv och ingen annan kan ta ansvar för detta.
I allt jag kan läsa, i allt du har beskrivit i tråden, så kan jag inte se att du hittills har visat en egen stark vilja, har inte gjort ditt eget aktiva val för att se till att det ska gå över.
Det finns massor av vägar för dig att se till att det ska gå över. Massor för dig själv att aktivt välja att göra, vilket är det viktigaste,
men också massor av hjälp att få från människor som dagligen yrkesmässigt sysslar med sådana här frågor.
Den kompetensen finns garanterat och du är självfallet inte så världsunik så att du skulle vara den enda människan i världen där det inte skulle vara möjligt att åstadkomma att det går över.
Men om du inte vill att det ska gå över så kan det självfallet inte gå över av sig själv.
Om du inte vill göra ditt aktiva val, att själv ta ansvar för att se till att börja den utveckling som du behöver gå igenom för att det ska gå över, så är det givetvis inte möjligt att få det att gå över.
Det hänger på dig själv, på din ärliga vilja, på din egen beslutsamhet att fatta ett aktivt medvetet val. Det ligger i dina händer.
Du visste redan när du valde att inleda ett förhållande med denna kvinna att man aldrig kan hindra sin partner från att vara otrogen, man kan aldrig äga en annan människa. Att välja att lita på en annan människa är ett eget aktivt val och alla vet att det innebär risker. Alla vet att människor ljuger, sviker och bedrar.
Otrohet förekommer och det är inget unikt som har drabbat bara dig.
Allt detta är bara enkla sanningar.
Ändå väljer vi att älska en annan människa, och det är ju bra.
Men för den sakens skull kan man inte vara så naiv och blåögd att man medvetet väljer att ljuga för sig själv.
För nog k
När ska det gå över?
Ja, det bestämmer du själv,
det ligger helt och fullt i dina egna händer, inte i någon annans.
Det ligger inte i någon annans händer när du tänker göra ditt aktiva och medvetna val att vara lycklig igen och ta vara på de oändligt många möjligheter som finns i ditt liv.
Framförallt ligger det inte i ditt ex:s händer att ta ansvar för att du ska bli lycklig igen.