• Anonym (Majsan)

Varför vill ni veta om er partner varit otrogen

Under hela mitt äktenskap har min man genom sitt arbete rest runt om i välden. 

Jag har aldrig haft anledning eller ens funderat på om han är trogen eller ej. När han kommer hem så är lyckan fullkomlig i familjen och jag och barnen längtar alltid tills han kommer hem. 
    Jag är inte naiv och rätt realistisk så jag inser ju att han mycket väl kan vara otrogen på sina resor men det är ingenting jag funderar över eller är rädd för. 

Givetvis vill jag inte att han ska berätta för mig om sina eventuella eskapader, det skulle inte görs något för mig. Så jag hoppa att han inte får för sig att lätta sitt hjärta.
    Den här ovillkorliga ärligheten jag läser om här förvånar mig, Om alla är lyckliga varför dra upp misstankar om otrohet?  Man förstör ju relationen.

• Svar på tråden Varför vill ni veta om er partner varit otrogen
  • Anonym (Resignerad)
    Anonym (därför) skrev 2023-09-21 13:12:28 följande:
    Fast misstänksamhet uppstår ju inte alltid spontant eller är medfött, många uppstår den pga andras beteende. 
    Det stämmer inte alls tyvärr. Många människor är misstänksamma av naturen. 
  • Anonym (därför)
    Anonym (Resignerad) skrev 2023-09-21 15:05:09 följande:
    Det stämmer inte alls tyvärr. Många människor är misstänksamma av naturen. 
    Nja, väldigt få människor är misstänksamma av naturen, paranoia är en relativt sällsynt åkomma. De flesta människor med tillitsproblem BLEV så av dåliga erfarenheter som barn eller som vuxna som de inte lyckades hantera på rätt sätt.
    Växer du upp i en miljö där alla blåser alla så kommer du givetvis bli mer vaksam av dig.

Sen ska vi heller inte glömma att misstänksamhet är en fullt naturlig reaktion när andra beter sig misstänksamt, saknar man helt den förmågan är man ju väldigt naiv och litar blint på vem som helst och det är ju absolut inte friskt. 
  • Tyra myra

Visst kan vi vara misstänksamma av naturen och då är det viktigt att man inser att detta tillhör personligheten.  När man ingår i en relation är det två personligheter som ska bända och brytas med varandra. För att en relation ska fungera måste de vara någorlunda kompatibla.  

Därför är det viktigt att man är öppen med varandra och inte försöker gömma bort de personlighetsdrag man har.  

Om man har ett misstänksamt personlighetsdrag bör man vara öppen med detta så att partnern kan förhålla sig till detta.  Partnern måste också förstå och acceptera att personligheten är inget man kan ändra på.

Misstänksamhet som skapas av miljön är däremot lättare att påverka men det kräver att man jobbar aktivt.

Vi bör nog alla ta oss en funderare på hur vi bemöter misstänksamhet.

• Anonym (därför)
    Tyra myra skrev 2023-09-21 16:12:54 följande:

Visst kan vi vara misstänksamma av naturen och då är det viktigt att man inser att detta tillhör personligheten.  När man ingår i en relation är det två personligheter som ska bända och brytas med varandra. För att en relation ska fungera måste de vara någorlunda kompatibla.  

Därför är det viktigt att man är öppen med varandra och inte försöker gömma bort de personlighetsdrag man har.  

Om man har ett misstänksamt personlighetsdrag bör man vara öppen med detta så att partnern kan förhålla sig till detta.  Partnern måste också förstå och acceptera att personligheten är inget man kan ändra på.

Misstänksamhet som skapas av miljön är däremot lättare att påverka men det kräver att man jobbar aktivt.

Vi bör nog alla ta oss en funderare på hur vi bemöter misstänksamhet.

Ja för människor som gillar att gå bakom ryggen på sin partner kommer ju såklart vara jätteöppen med det så partnern får en chans att förstå det och diskutera det i detalj Flört

Ja personlighet går sällan att förändra och därför är det ju ganska dumt att fortsätta vara kvar i en relation med en person som är falsk om man inte gillar att bli förd bakom ljuset för personen kommer ju inte förändras och det man då har att se fram emot är att antingen acceptera perspnens falskhet eller dra.

Vi bör nog alla ta oss en funderar över varför vissa gillar att lura andra och blir sen sura och jätteförvånade när andra bli misstänksamma och varför det läggs så mycket fokus på den drabbades befogade misstänksamhet och så lite fokus på den andres falskhet.
  • Tyra myra
    Anonym (därför) skrev 2023-09-26 00:10:01 följande:
    Ja för människor som gillar att gå bakom ryggen på sin partner kommer ju såklart vara jätteöppen med det så partnern får en chans att förstå det och diskutera det i detalj Flört

Ja personlighet går sällan att förändra och därför är det ju ganska dumt att fortsätta vara kvar i en relation med en person som är falsk om man inte gillar att bli förd bakom ljuset för personen kommer ju inte förändras och det man då har att se fram emot är att antingen acceptera perspnens falskhet eller dra.

Vi bör nog alla ta oss en funderar över varför vissa gillar att lura andra och blir sen sura och jätteförvånade när andra bli misstänksamma och varför det läggs så mycket fokus på den drabbades befogade misstänksamhet och så lite fokus på den andres falskhet.
    Den diskussion du söker finns i överflöd här på forumet men tyvärr tror jag inte att den leder så längt, eftersom det handlar om att förstå sig själva också.

Det är först när vi börjar förstå varför vi reagerar som vi gör som vi kan börja förstå varandra.
  • Anonym (därför)
    Tyra myra skrev 2023-09-26 12:56:24 följande:
    Den diskussion du söker finns i överflöd här på forumet men tyvärr tror jag inte att den leder så längt, eftersom det handlar om att förstå sig själva också.

Det är först när vi börjar förstå varför vi reagerar som vi gör som vi kan börja förstå varandra.
    Ja givetvis kommer diskussioner som går ut på att med alla medel rättfärdiga att det skulle vara ok att lura andra och förvänta sig att andra ska vara ok med och låtsas som att det beror på kronisk misstänksamhet och inte pga sin egen falskhet aldrig leda nånstans eftersom det är ganska irrationellt att förvänta sig att andra människor ska vara ok med att man blåser dem.
  • Anonym (därför)
    Tyra myra skrev 2023-09-26 12:56:24 följande:
    För att förstå varför vi agerar som vi gör måste man ju först kunna vara ärlig med sig själv och ha förmåga att förstå hur vårt agerande påverkar andra.
  • Anonym (Engelska)

Många synpunkt själv jag inte läst alla inlägg.
    Mitt synpunkt är att det beror på omständigheterna.

I mitt fall för många är sen.
    Varit gift en gång förut, och det var ett förhållande vart frågan aldrig ställdas.
    Full tillit och det självmordsförsök, vi båda kanske flirtade ibland med andra. Men Altid tillbaks och ingenting hänt.

Plötslig ändrade min fru beteende. Hon blev väldig uppmärksam på alt jag gjorda. Jag resta ibland en del, och det blev plötslig ett problem.
    Jag förstod inte den ändrade beteende, och ifrågasätta det. 

Jag ska säga, ALDRIG VARIT MIN EX FRU OTROGEN, INTE MIN NUVARANDE HELLER. Det så långt borta från det jag tycker är ok.

Plötslig inte sov i samma säng. Stannade över hos en väninna.
    Väldig konstig. Men oavsett var min tanka inte att hon otrogen.

Kontaktad mig på jobbat. Jag hemma, och är ok igen,
    Då jag kom hem, fick jag berättelsen om att hon varit otrogen och det stått på med samma man över 4 månader.

Dar sluttade våra förhållande självom vi testade om vi kom över det. Min tillit till henna HELT borta.

Men, om det varit ett ONS, där tror jag verkligen att det villa lyckas att gå vidare. 

Det ett fråga om känslor involverat. Du är inte otrogen i flera månader, utan känslor.
    Det är skillnad. TILLIT. 

• Anonym (Engelska)
    Anonym (Engelska) skrev 2023-09-26 22:36:07 följande:

Många synpunkt själv jag inte läst alla inlägg.
    Mitt synpunkt är att det beror på omständigheterna.

I mitt fall för många är sen.
    Varit gift en gång förut, och det var ett förhållande vart frågan aldrig ställdas.
    Full tillit och det självmordsförsök, vi båda kanske flirtade ibland med andra. Men Altid tillbaks och ingenting hänt.

Plötslig ändrade min fru beteende. Hon blev väldig uppmärksam på alt jag gjorda. Jag resta ibland en del, och det blev plötslig ett problem.
    Jag förstod inte den ändrade beteende, och ifrågasätta det. 

Jag ska säga, ALDRIG VARIT MIN EX FRU OTROGEN, INTE MIN NUVARANDE HELLER. Det så långt borta från det jag tycker är ok.

Plötslig inte sov i samma säng. Stannade över hos en väninna.
    Väldig konstig. Men oavsett var min tanka inte att hon otrogen.

Kontaktad mig på jobbat. Jag hemma, och är ok igen,
    Då jag kom hem, fick jag berättelsen om att hon varit otrogen och det stått på med samma man över 4 månader.

Dar sluttade våra förhållande självom vi testade om vi kom över det. Min tillit till henna HELT borta.

Men, om det varit ett ONS, där tror jag verkligen att det villa lyckas att gå vidare. 

Det ett fråga om känslor involverat. Du är inte otrogen i flera månader, utan känslor.
    Det är skillnad. TILLIT. 

Inte självmordsförsök. Sorry. oavsett om.
  • Anonym (Jz)
    Anonym (Majsan) skrev 2023-09-16 23:43:42 följande:
    Varför vill ni veta om er partner varit otrogen

Under hela mitt äktenskap har min man genom sitt arbete rest runt om i välden. 

Jag har aldrig haft anledning eller ens funderat på om han är trogen eller ej. När han kommer hem så är lyckan fullkomlig i familjen och jag och barnen längtar alltid tills han kommer hem. 
    Jag är inte naiv och rätt realistisk så jag inser ju att han mycket väl kan vara otrogen på sina resor men det är ingenting jag funderar över eller är rädd för. 

Givetvis vill jag inte att han ska berätta för mig om sina eventuella eskapader, det skulle inte görs något för mig. Så jag hoppa att han inte får för sig att lätta sitt hjärta.
    Den här ovillkorliga ärligheten jag läser om här förvånar mig, Om alla är lyckliga varför dra upp misstankar om otrohet?  Man förstör ju relationen.

Din man är i så fall egentligen inte otrogen eftersom du godkänner det.
  • Anonym (Majsan)
    Anonym (Jz) skrev 2023-09-28 22:01:49 följande:
    Din man är i så fall egentligen inte otrogen eftersom du godkänner det.
    Jag förstår inte vad du får det ifrån att jag godkänner otrohet?  Jag godkänner överhuvudtaget ingenting han gör. Min man godkänner ingenting jag gör, Vi tar båda ansvar för hur vi uppför oss mot varandra.

Att påstå att det inte är otrohet och man lyckas hantera detta och fortsätta tillsammans är väldigt naivt och vittnar om väldigt liten förståelse för hur relationer fungerar
  • Anonym (Jz)
    Anonym (Majsan) skrev 2023-10-02 20:07:06 följande:
    Jag förstår inte vad du får det ifrån att jag godkänner otrohet?  Jag godkänner överhuvudtaget ingenting han gör. Min man godkänner ingenting jag gör, Vi tar båda ansvar för hur vi uppför oss mot varandra.

Att påstå att det inte är otrohet och man lyckas hantera detta och fortsätta tillsammans är väldigt naivt och vittnar om väldigt liten förståelse för hur relationer fungerar
    Dett är skilllnad på att lita på sin partner och inte vilja veta. Ditt sätt at hantera det är att inte vilja veta, du värderar harmoni högre än sanningen. Han kan inte dölja någonting från dig som du ändå inte vill veta. Om han inte döljer någonting, då är det inte otrohet. Det finns liksom inga lögner. Du är egentligen OK med hans eventuella eskapader.
Svar på tråden Varför vill ni veta om er partner varit otrogen