• Anonym (Tjocka Lisa)

Kör VLCD med mig start 2/1

Finns det någon här som vill köra VLCD med mig? Jag tänkte starta den 2 januari och skulle gärna ha en kompis med mig.

Min plan är att byta ut frukost och lunch till Allevo pulver men äta middag med familjen. 
    Ska ta promenad varje lunch och styrketräna 2-3 gånger i veckan. 

Jag har 30 kg jag behöver bli Av med total. men ett steg i taget. Vem är med?

• Svar på tråden Kör VLCD med mig start 2/1
  • Anonym (Tjocka Lisa)

Vägde mig idag. Ännu ett kilo ner. så totalt har jag gått ner 4 kg. Det innebär att jag ligger på den vikt jag tänkte att jag skulle ha om en vecka.

Så varför ska jag ändra att koncept som funkar, jag håller mig till det jag redan gör och äter middag med familjen även i fortsättningen.
    Det kommer ta lite längre tid, men det här funkar och mitt liv funkar med dieten.

• Anonym (Tjocka Lisa)
    Anonym (Isabelle) skrev 2025-01-22 16:02:25 följande:

Hur går det för er? Jag är inne på dag 9 nu. Kan knappt tro det! Tränat en del för att maxa förbränningen. Försöker hålla mig till 30 min crosstrainer eller jogga o stretcha. Har nu lagt till lite magövningar och andra muskelgrupper, men samma här lätta vikter. Orkar inte annars. Hungern är mer eller mindre borta. Kan känna hunger ibland men de löser sig med shake soppa morot. Kul att veta hur ni mår?

Jag mår helt ok, kroppen har vant sig vid mindre. Men så kör jag inte 100% måltidsersättningar heller. Är lite tröttare än tidigare och sover mycket djupare. 

Jag går promenad varje lunch och kör youtube pilates några gånger i veckan. Det är det jag mäktar med inträningsväg.

• Anonym (Isabelle)
    Anonym (Tjocka Lisa) skrev 2025-01-23 08:00:27 följande:

Vägde mig idag. Ännu ett kilo ner. så totalt har jag gått ner 4 kg. Det innebär att jag ligger på den vikt jag tänkte att jag skulle ha om en vecka.

Så varför ska jag ändra att koncept som funkar, jag håller mig till det jag redan gör och äter middag med familjen även i fortsättningen.
    Det kommer ta lite längre tid, men det här funkar och mitt liv funkar med dieten.

Vad roligt med - 4 kg :). Jaa kör på det som funkar för dig. Det ska ju vara hållbart :)
  • Anonym (Isabelle)
    Marans skrev 2025-01-23 07:00:33 följande:

Hallå! Jag avslutade min VLCD period med magsjuka. Inget att rekommendera när det redan är tomt på energi?

Nu går ja över till att räkna kcal i Lifesum appen och kämpa på med det. 

men här kommer lite siffror, sånt är ju alltid kul tycker jag själv när andra delar med sig:

i sept vägde jag 102,5

start omg 1 med VLCD:
    100,5
    v1 96,5
    v2 94,3
    v2,5 93,5 här fick jag sluta för jag mådde inte bra av det. 
    start omg 2 med VLCD 
    93
    v1 89
    v2 88
    v3 86 (nu i måndags innan magsjukan slog till)
    torsdag 84,5. ändå imponerande att jag lyckades gå ner mer med tanke på att jag kände mig rätt så uttömd.

Jag har ju sagt att jag ev ska köra en omgång 3 i mars och var 99% säker på det I söndags. Idag är jag inte lika hundra men det kommer säkert ändra sig när jag glömt bort hur jobbigt de här dagarna med magsjukan var  

Nu ligger jag ivf på ett BMI under 30. Närmare bestämt på 29,6!!! Det känns super :)

Härligt! (Inte med magsjuka) men du har gått ner en hel del! Grattis! Skönt att börja äta lite nu då !:)Lifesum appen är så himla bra! Kört med den förra också och gått ner i vikt. Jag tänker också använda appen när denna dieten är avklarad. Tänkte köpa 3 månader för att få lite mer funktioner:) himla bra! Gått ner från 87 till 82. Vägde mig i förrgår. Nog mycket vätska men ändå
  • Bluepolicebox

För mig går det också bra! Dagarna rullar på. Idag kommer det bli lite jobbigt då resten av familjen ska äta lax, potatis o sås, vilket jag verkligen gillar! Bara att tänka på att jag får äta det längre fram, o inte haka upp sig på att jag inte får äta det idag. Är väldigt nyfiken på vad vågen visar på måndag! Idag har jag gått 40 min på gåbandet o gjort lite styrke. Blir samma i morgon. I morgon till frukost blir det en bars, ska bli trevligt att tugga lite! Vad duktiga alla är här!!

• Anonym (Isabelle)
    Bluepolicebox skrev 2025-01-23 13:26:13 följande:

För mig går det också bra! Dagarna rullar på. Idag kommer det bli lite jobbigt då resten av familjen ska äta lax, potatis o sås, vilket jag verkligen gillar! Bara att tänka på att jag får äta det längre fram, o inte haka upp sig på att jag inte får äta det idag. Är väldigt nyfiken på vad vågen visar på måndag! Idag har jag gått 40 min på gåbandet o gjort lite styrke. Blir samma i morgon. I morgon till frukost blir det en bars, ska bli trevligt att tugga lite! Vad duktiga alla är här!!

Ja då vi ska äta goa nyttiga grejer sen 😋
  • Bluepolicebox

Hur går det för alla? Är det någon kvar här? I morgon är det vägningsdag igen o jag hoppas jag blir mer nöjd denna gång!

• Anonym (Isabelle)

Hej! Jodå. Vart lite tyst i tråden😆 jag kämpar på. Kör muna shakes. Ätit 2 kycklingben igår o två knäckemackor men överstiger aldrig 900 kalorier om jag gjort så bågon enstaka gång. Igår tog jag 3 skedar Nutella o väldigt lite chips. Registrerade det. Behövde bara lite tröst igår. Och överskred inte. Jag har tappat ca 6 kg nu. Kommer fortsätta! :) spännande! Det har säkert blivit resultat. Uppdatera gärna😊

• Bluepolicebox

Vad duktig du är som kan ta så lite o sedan sluta! Verkligen  något jag måste jobba med  efter kuren. Bra att faktiskt vara ärlig mot sig själv o skriva upp sånt också, lätt att det " glöms bort".

• Anonym (Isabelle)
    Bluepolicebox skrev 2025-01-26 21:26:13 följande:

Vad duktig du är som kan ta så lite o sedan sluta! Verkligen  något jag måste jobba med  efter kuren. Bra att faktiskt vara ärlig mot sig själv o skriva upp sånt också, lätt att det " glöms bort".

Har också svårt med det egentligen men förr kändes det mer äsch mer eller mindre spelar ingen roll men nu när jag gått ner så pass så vill jag inte förstöra allt känns det som. Förr kändes det så pass illa att en chipspåse mer spelar ingen roll om du förstår hur jag menar😆? Ja lifesum appen är grym. Den håller koll! Absolut lätt att glömma bort och överäta annars
  • Bluepolicebox

Förstår precis hur du menar! Usch hur jag ätit förr, vill inte tillbaks dit.  Är nöjd med veckans minus
    V.1: - 4.5
    V.2: - 1.4
    V.3: - 1.9
     Sammanlagt: - 7.8 kg
    Misstänker att nästa vecka så kommer jag gå ner mindre.

• Anonym (Tjocka Lisa)

0,5kg upp under helgen. Det är när man måste umgås med folk som allt förstörs.  Trist!
    Och imorgon är det planerat avsteg då jag ska på avtackningslunch för en kollega som jag känner att jag bör vara med på. 
    En lite låg måndag hos mig.

• Anonym (Tjocka Lisa)
    Bluepolicebox skrev 2025-01-27 11:14:05 följande:

Förstår precis hur du menar! Usch hur jag ätit förr, vill inte tillbaks dit.  Är nöjd med veckans minus

Wow! Bra jobbat!
  • Anonym (Isabelle)
    Bluepolicebox skrev 2025-01-27 11:14:05 följande:

Grymt!! 😍 grattis!
  • Anonym (Isabelle)
    Anonym (Tjocka Lisa) skrev 2025-01-27 13:06:56 följande:

0,5kg upp under helgen. Det är när man måste umgås med folk som allt förstörs.  Trist!
    Och imorgon är det planerat avsteg då jag ska på avtackningslunch för en kollega som jag känner att jag bör vara med på. 
    En lite låg måndag hos mig.

Håller igen bara så ordnar det sig. Kan vara både vätska och föda i magen som visar plus på vågen men kämpa! På lunchen kan du också hålla nere kalorierna o välja mer sallad osv❤️ hejja dig
  • Bluepolicebox

Det är så märkligt med tankar o känslor. Fast det går bra just nu så dyker det ändå upp tankar som " Jag kommer aldrig gå ner i vikt" och "du kommer misslyckas" osv. Så irriterande att de ens finns där! Hoppas det går bra för er andra o att era tankar är mer positiva än vad mina är periodvis 😁

Svar på tråden Kör VLCD med mig start 2/1