• Anonym (TS)

Skolskjutning

Skolskjutning i Örebro, men knapphändig info om vad som skett. Aftonbladet säger flera döda och svt säger 5 skadade. 
    Skott frånautomatvapen hörs på de som filmat, och polisen har eventuellt identifierat en manlig gärningsperson men ingen vidare info.

Hur kan detta ens ske i lilla Sverige? Vart tusan får folk automatvapen ifrån, varför skjuter man på en skola, finns det inga trygga platser?? Vad kan vi göra för att hjälpa, fler kuratorer i skolorna? Mer pengar till psykvård? Insatser på anstalter?

• Svar på tråden Skolskjutning
  • Rataxes
    Anonym (ABC) skrev 2025-06-01 22:03:28 följande:
    Det tycker jag med.
    Jag tycker det är barnsligt att gömma sig bakom anonyma nick.
    Hellre en till tidöregering än en med 4 våp och en sojapojke..
  • Anonym (Fff)
    Rataxes skrev 2025-06-02 05:17:50 följande:
    Jag tycker det är barnsligt att gömma sig bakom anonyma nick.
    Ändå gör du det själv.

Är inte Rataxes anonymt? Och gubben på din bild är väl knappast du?

Eller heter du Raymond Tax och har valt en sällsynt dålig bild på dig själv?
  • ClumsySmurf
    Anonym (Sunt förnuft) skrev 2025-06-01 15:31:58 följande:

[...]

Men ingenting tyder enligt polis, medier eller statsminister på att Rickard Andersson  hade för avsikt  att döda ett stort antal invandrare. Ty det skulle ju bara kunna tolkas som ett politiskt, rentav ?radikalt? motiv. Och det går ju inte an, i så fall handlar det om terrorism. Och säga vad man vill om den tragiske figuren Rickard Andersson, 35, men man kan inte beskylla honom för att ha varit muslim." 

Jag förstår inte motivet bakom att kvotera in "vet ej" som terrorism, jag kan inte avgöra om ideologiskt/politiskt motiverat eller inte.
  • Xenia

Rasistiskt betyder inte automatiskt terroristdåd heller.

Anton Lundin begick ett rasistiskt dåd men det räknas inte som terroristdåd.

• Rataxes
    Anonym (Fff) skrev 2025-06-02 07:14:18 följande:
    Ändå gör du det själv.

Är inte Rataxes anonymt? Och gubben på din bild är väl knappast du?

Eller heter du Raymond Tax och har valt en sällsynt dålig bild på dig själv?
    I samtliga inlägg i alla trådar jag skriver använder jag samma nick, alla vet att det är jag som skriver. När du skriver under "Anonym (Fff)" i den här tråden kan du kalla dig "Anonym (AI-troll) i en annan tråd och smyga runt bland andra trådar för att skapa oreda. Dubbelanonymiteten missbrukas, förr var det bara i "känsliga rummet" detta kunde användas.
  • Anonym (Sunt förnuft)
    Rataxes skrev 2025-06-03 09:52:58 följande:
    I samtliga inlägg i alla trådar jag skriver använder jag samma nick, alla vet att det är jag som skriver. När du skriver under "Anonym (Fff)" i den här tråden kan du kalla dig "Anonym (AI-troll) i en annan tråd och smyga runt bland andra trådar för att skapa oreda. Dubbelanonymiteten missbrukas, förr var det bara i "känsliga rummet" detta kunde användas.
    Så, du är Rataxes? 😄 Inte alls anonymt?
  • Rataxes
    Anonym (Sunt förnuft) skrev 2025-06-03 11:57:31 följande:
    Så, du är Rataxes? 😄 Inte alls anonymt?
    Du förstod alltså inte innebörden i det du citerade? Solig

Trots ditt dubbelanonyma nick Tomte
  • Anonym (M)
    Rataxes skrev 2025-06-03 12:33:37 följande:
    Du förstod alltså inte innebörden i det du citerade? Solig

Trots ditt dubbelanonyma nick Tomte
    Förstår du innebörden av att vara anonym? Alltså det är att ingen vet din identitet. Så jo du är också anonym.
  • Rataxes
    Anonym (M) skrev 2025-06-03 12:58:29 följande:
    Förstår du innebörden av att vara anonym? Alltså det är att ingen vet din identitet. Så jo du är också anonym.
    Du förstår inte heller Solig

Skriver jag som Rataxes vet alla att det är just den här griniga jäveln som skriver. Om jag istället gör som du och många andra och kallar mig omväxlande Anonym (M) , Anonym (Frollo),  Anonym (utan förnuft) i olika trådar så skulle jag kunna gömma mig och trolla vidare precis som vissa gör. Antar att ni dubbelanonyma skrivit något ni skäms väldigt mycket för under era ordinarie nick Solig
  • Anonym (M)
    Rataxes skrev 2025-06-03 13:07:21 följande:
    Du förstår inte heller Solig

Skriver jag som Rataxes vet alla att det är just den här griniga jäveln som skriver. Om jag istället gör som du och många andra och kallar mig omväxlande Anonym (M) , Anonym (Frollo),  Anonym (utan förnuft) i olika trådar så skulle jag kunna gömma mig och trolla vidare precis som vissa gör. Antar att ni dubbelanonyma skrivit något ni skäms väldigt mycket för under era ordinarie nick Solig
    Jo jag förstår vad anonym betyder, och det är att ingen känner till identiteten på personen. Vilket även gäller dig här.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Fff)
    Rataxes skrev 2025-06-03 09:52:58 följande:
    Fast hur ska vi kunna veta att inte du skriver under dubbelanonymt nick? Den absolut enda som kan veta det är du.
    Den som har störst behov av att klargöra att den minsann aldrig skriver dubbelanonymt är kanske den som skriver mest dubbelanonymt?
    Någon anledning finns det bakom att du och några få till alltid ska klaga på dubbelanonyma.
    Ni som klagar mest är också de som i de flesta fall skriver tråkigast och minst personligt för ni vågar aldrig skriva utan begränsningar, då ni måste upprätthålla enkelspårigheten bakom ert nick. Eller vad det nu har att göra med att ni aldrig delar något personligt? Och gör man inte det så är det väldigt lätt att vara mer anonym än många dubbelanonyma nick är.

Man ser många som ofta skriver med samma nick som är riktiga bråkstakar. Ofta väldigt enkelspåriga och visar ofta bara en sida av sig själva. Precis som att många inlägg som är seriösa, välskrivna, personliga, vänliga och roliga skrivs av dubbelanonyma.
    Det går alltså inte att avgöra vem som skriver "bäst", trots att du fått för dig det.
    Det finns andra forum om du vill ha ökad kontroll på vem som skriver vad. Forum där du kan följa en persons hela aktivitet under samma nick från flera år tillbaka. 
    Väljer du att skriva här så får du vara okej med uppbyggnaden för just detta forum, Mr Tax.
Svar på tråden Skolskjutning