Anonym (Maya) skrev 2025-04-19 15:13:19 följande:
Det är väl ingen som skrivit att gravida ska gå före alla hela tiden. . En vänlig person kan släppa före en gravid. Hur kan det vara ett problem. Jag kan släppa före dig också om du håller på att kissa på dig. Förstår inte problemet öht
Det verkar jättesvårt för folk att förstå att en hel del gravida kan få problem av olika slag oavsett om man själv hade det eller inte när man var gravid. Om du har svårt att hålla tätt går det ju bra att fråga om att få gå före. Vad är problemet. Jag hånar inte någon för att den har svårt att hålla tätt, däremot kan jag vara hånfull mot folk som är egoister. Problemet är att de inte verkar förstå själva att de är det.
Jag brukar oftast inte ha superbråttom när jag står i kö till toa , varken nu eller när jag var gravid eftersom jag oftast brukar se till att gå i god tid, det har nog hänt några enstaka gånger bara och nej jag har inte kissat på mig då även om du gärna vill ha det till att jag gör det hela tiden. Att det läcker lite när man hostar och nyser till exempel är inte riktigt samma sak som att man brukar kissa på sig när man står i toakön. Ansträngninsinkontinens och trängningsinkontinens är olika , man kan ha en sort eller båda. Läs på lite om det innan du pratar om hur vanligt eller ovanligt det är att icke-gravida har problem.
Om jag inte själv har bråttom och någon hade bett om att få gå före hade jag låtit personen göra det oavsett om han eller hon är gravid eller inte. Jag skulle däremot inte släppa fram någon som jag tror är gravid utan att personen bad om det av massa olika anledningar, för det första brukar man ofta inte tänka på personer bakom en i köns kroppsform, det kan vara svårt att se säkert vem som är gravid och alla som är gravida har inte jättebråttom bara för att de står i toakön. Och om jag lät någon gå före skulle jag låta personen gå före mig, INTE andra i kön utan att fråga dom.