• Anonym (3)

Är lycka ett val? Kan man välja att bli lycklig?

Ja, kan man det?
    Jag mår extremt dåligt. Så dåligt att jag funderar på självmord. 
    Om jag dör av hög ålder, så har jag många decennier kvar att leva. Och det orkar jag inte. 
    Jag försöker bli glad. Det har gått snett för min del. Men jag har grejer att vara tacksam över. 

Hur blir jag glad?

• Svar på tråden Är lycka ett val? Kan man välja att bli lycklig?
  • Anonym (3)
    Anonym (Q) skrev 2025-05-24 23:22:46 följande:
    Öh jag är inte Anna. Jobbar i samma branch. Fick höra av kollega att hon jobbade som stafett. Märkligt att inte hyrföretagen kollar upp sådant. 
    Anonym (Q) skrev 2025-05-24 23:22:46 följande:
    Öh jag är inte Anna. Jobbar i samma branch. Fick höra av kollega att hon jobbade som stafett. Märkligt att inte hyrföretagen kollar upp sådant. 
    Jag vet. 
    Ogillar Anna. Sämsta läkaren.

• Anonym (3)

Mår så dåligt nu att jag inte vet varken in eller ut. 

• Anonym (K)
    Anonym (3) skrev 2025-05-24 18:37:54 följande:
    Tack för förslag. Men det kommer nog inte kunna hjälpa. 
    Har varit med om helt Kafka artade grejer.  Riktigt sjuka grejer. 
    Det kan du väl inte veta innan du har provat? Har du varit med om riktigt svåra saker så är det kanske traumabehandling du behöver. Men viljan till förändring måste finnas där.
  • Anonym (3)
    Anonym (K) skrev 2025-05-25 12:40:11 följande:
    Det kan du väl inte veta innan du har provat? Har du varit med om riktigt svåra saker så är det kanske traumabehandling du behöver. Men viljan till förändring måste finnas där.
    Du har rätt. 
  • Anonym (3)

Uppdatering:
    Har fått mer mediciner.
    Är mer bestämd än någonsin på självmord. 

• Anonym (3)
    Anonym (3) skrev 2025-06-16 04:45:05 följande:

Uppdatering:
    Har fått mer mediciner.

Varför fick denna en kommentar en like? Tycker ni att det är roligt och bra att jag vill ta livet av mig? 
  • Anonym (K)
    Anonym (3) skrev 2025-06-16 04:45:05 följande:

Uppdatering:
    Har fått mer mediciner.

Gör det inte! Det kan ta lång tid att hitta rätt medicin och dos för psykiska besvär! Du har också visat i kommentarerna att du har många andra saker kvar att prova! Kämpa!
  • Anonym (K)
    Anonym (3) skrev 2025-06-16 10:29:27 följande:
    Varför fick denna en kommentar en like? Tycker ni att det är roligt och bra att jag vill ta livet av mig? 
    Finns många knäppa människor här som förmodligen inte mår bra själva. Tipsar om stödgrupper på facebook istället! Jag är med i en jättebra slutrn grupp för min diagnos. Du kan göra en anonym användare om du vill vara anonym där.
  • Anonym (3)
    Anonym (K) skrev 2025-06-16 11:34:59 följande:
    Gör det inte! Det kan ta lång tid att hitta rätt medicin och dos för psykiska besvär! Du har också visat i kommentarerna att du har många andra saker kvar att prova! Kämpa!
    Anonym (K) skrev 2025-06-16 11:37:15 följande:
    Finns många knäppa människor här som förmodligen inte mår bra själva. Tipsar om stödgrupper på facebook istället! Jag är med i en jättebra slutrn grupp för min diagnos. Du kan göra en anonym användare om du vill vara anonym där.

Orden räcker inte till. Jag vill bara säga ett stort tack. Jag mår inte bra. Så det betyder mycket med din empati. 
  • Anonym (K)
    Anonym (3) skrev 2025-06-16 11:45:07 följande:
    Anonym (K) skrev 2025-06-16 11:37:15 följande:

Orden räcker inte till. Jag vill bara säga ett stort tack. Jag mår inte bra. Så det betyder mycket med din empati. 
    Det finns många medmänniskor med empati därute så sök dig till andra forum! Vården är också något vi alla betalar skatt till för att kunna hjälpa människor i din situation. 

Det kommer att ordna sig! 
  • Anonym (K)

Finns också ideella organisationer. Vet inte vad alla heter men googla så hittar du

• Anonym (C)
    Anonym (3) skrev 2025-06-16 10:29:27 följande:
    Bry dig inte om det. Det finns så många knäppa människor här.

Ge inte upp, tids nog kan det visa sig att medicinerna verkar och som sagt, sök dig till forum där det finns andra i din situation.
  • Anonym (3)

Varför vill ni att jag ska ta livet av mig? 

• Anonym (Baret)
    Anonym (3) skrev 2025-06-16 22:43:43 följande:

Varför vill ni att jag ska ta livet av mig? 

Det är ingen som vill det. Alla vill att du ska må bra. 
Svar på tråden Är lycka ett val? Kan man välja att bli lycklig?