• Anonym (Monikakk)

Kukens roll för orgasm.

Jag har märkt att jag bara får vaginal orgasm ( och fler ) om killen har 19cm eller längre.
    några fler som upplever samma?
    mindre kuk är omöjligt att få orgasm me.

• Svar på tråden Kukens roll för orgasm.
  • Ezmeraldah
    Anonym (Jenny) skrev 2025-09-09 22:53:40 följande:
    men jösses var har någon påstått att den är 19 djup. Däremot är den som sagt inte gjord i betong utan är flexibel och blir djupare vid upphetsning och när man blir upphetsad så blir det stimulerade och kan leda till orgasm när kuken slår i botten vilket när man inte är tillräckligt kåt bara är smärtsamt. Vi är också individer så det som kan ge orgasm för en kvinna kan vara väldigt smärtsamt för en annan. Kan dock tilläggas att efter en deamortering av vagina så kommer väldigt många kvinnor att upplevs det som tidigare var smärtsamt bli väldigt njutbart.

Tyvärr så framstår du som extremt obegåvad även bland nätrunkare på FL. 
    Nu är det inte jag som har problem här men tack för dina synpunkter. 
  • Anonym (Vilja)
    Ezmeraldah skrev 2025-09-09 22:54:09 följande:

Så för att sammanfatta vad som framkommit i tråden hittills: 

Flera här går på swingersklubbar och har sex med män där, svarar på sexannonser och träffar främmande män för sex, efter att först ha begärt kukbilder för att kontrollera storleken. Men ni vågar inte stå för att ni föredrar stora kukar eftersom ni upplever att det är tabubelagt. Swingersklubb är det nya fredagsmyset men gillar man stora kukar blir man skammad! Ni vill komma ut ur garderoben och lösningen är att skriva anonyma inlägg på Familjeliv. 

Det krävs minst 19 cm kuk för att få orgasm i livmodern. Om man så önskar. 

Det är inte alls ovanligt att ha 19 cm lång kuk för det finns jättemånga män som har det. Statistiken måste vara manipulerad för på sexsajterna har alla heit enorma. Det är enkelt att träffa välutrustade män och orgasmerna är helt fantastiska. Ändå sitter man och tycker synd om sig själv på ett forum. Av nån anledning. 

Intressant! 

Vem är det som har tyckt synd om sig i denna tråden. Läsförståelse är nog inte din starka sida.  
  • Anonym (Vilja)
    Ezmeraldah skrev 2025-09-09 22:57:47 följande:
    Nu är det inte jag som har problem här men tack för dina synpunkter. 
    Ven är det som har problem menar du. 
  • Ezmeraldah
    Anonym (Vilja) skrev 2025-09-09 22:59:06 följande:
    Vem är det som har tyckt synd om sig i denna tråden. Läsförståelse är nog inte din starka sida.  
    Du skrev ju att det är tabubelagt och att man blir skummad, att folk i allmänhet har dålig kunskap om orgasmer, att statistik ofta visar felaktiga resultat, att kvinnor förväntas klappa män på huvudet och ljuga för att inte såra osv. Du räknar upp diverse problem och beklagar dig en herrans massa. 
  • Meddelande borttaget
  • Ezmeraldah
    Anonym (Vilja) skrev 2025-09-09 23:01:00 följande:
    Vad är syftet med tråden om ingen har nåt problem? Att skämmas över sina preferenser och uppleva att det är tabu och känna sig skammad skulle jag nog kalla problem. 
  • Ezmeraldah
    Anonym (Vilja) skrev 2025-09-09 23:01:00 följande:
    Här nedan har vi problemen:
    Anonym (Vilja) skrev 2025-09-09 11:31:24 följande:

Tyvärr finns det många sociala tabun runt detta en kvinna förväntas inte säga att hon gillar rejäla kukar utan förväntas boosta män ego med att storleken spelar absolut ingen roll.

Anonym (Vilja) skrev 2025-09-09 15:21:46 följande:
    Det är väldigt tabubelagt, tillskillnad mot om en man säger att han föredrar stora bröst till exempel, det är ingen som reagerar på och dä har inte storleken på bröst specielt stor inverkan på hur det känd att ha samlag och vilka typer av orgasmer men kan få. Det som är väldigt intresant är att i studier om kvinnor preferenser så när det görs i form av intervjuer så är det väldigt få som uppger att dom bryr sig om storleken, det är betydligt fler som uppger att dom bryr sig om storleken vid helt anonyma undersökningar och det är samma sak när det gäller vad man upplever som optimal storlek. Vid anonyma undersökningar är den optimala storleken större än vid intervjuundersökningar. Tyvärr är upplever jag också att det finns stora brister i kunskapen när det gäller kvinnliga orgasmer vilket är väldigt synd för det finns så oändligt mycket mer att utforska än klitoris när det gäller orgasmer. 

• Anonym (Jenny)
    Ezmeraldah skrev 2025-09-09 23:09:45 följande:
    Här nedan har vi problemen:
    Anonym (Vilja) skrev 2025-09-09 11:31:24 följande:

Tyvärr finns det många sociala tabun runt detta en kvinna förväntas inte säga att hon gillar rejäla kukar utan förväntas boosta män ego med att storleken spelar absolut ingen roll.

Hur i helvete kan man vara så totalt obegåvad att man tolkar den mycket låga  sociala aceptansen för en kvinna att tala om sina preferenser till att hon inte står för sina preferenser eller att hon skäms för sina preferenser. Det en normalbegåvad läser i hennes inlägg handlar om sociala normer inte om att hon har det minsta problem med att stå för sina preferenser eller att hon på något sätt skäms för dessa. Dina totalt obegåvade inlägg är ett klart bevis för att det inte är socialt accepterat att en kvinna talar om vad hon vill ha när det kommer till sex.
  • Ezmeraldah
    Anonym (Jenny) skrev 2025-09-09 23:23:43 följande:
    Hur i helvete kan man vara så totalt obegåvad att man tolkar den mycket låga  sociala aceptansen för en kvinna att tala om sina preferenser till att hon inte står för sina preferenser eller att hon skäms för sina preferenser. Det en normalbegåvad läser i hennes inlägg handlar om sociala normer inte om att hon har det minsta problem med att stå för sina preferenser eller att hon på något sätt skäms för dessa. Dina totalt obegåvade inlägg är ett klart bevis för att det inte är socialt accepterat att en kvinna talar om vad hon vill ha när det kommer till sex.
    Dåså. Då förstår jag inte vad ni gnäller om? 
  • Anonym (R)

Som kommenterar till din rubrik så spelar kuken noll roll vid orgasm för min del. 
    Jag tror du är en incel som sitter och tr*llar.

• Anonym (Jk)
    Ezmeraldah skrev 2025-09-09 20:19:30 följande:
    Jo, jag förstod att du skäms för att du gillar stora kukar. Hoppas att du vågar komma ut ur garderoben!

Du som har så mycket kunskap får gärna berätta mer om orgasm i livmoderhalsen och gärna länka till nån studie eller rekomendera nån bok om det! 
    Har inte läst hela tråden men är det massa tjat om det där med orgasmer i livmoderhalsen igen.. Lovar att det är samma swingers igen som är här och tjatar om hur synd det är om dom som inte får gilla stora kukar och att det är något fel på alla tjejer som får ont av det.

Minns i någon tråd för längesen var det någon av dom som tyckte jag skulle testa att få min livmoderhals masserad .. Kan berätta för de som skriver i tråden vad som hände senast någon höll på med min livmoderhals. Jag var nära att dö .. Jag hade något som heter cerklage som som innebär att man syr ihop livmoderhalsen med en tjock tråd när man är gravid för att den inte ska öppnas för tidigt. Det skulle tas bort precis efter att de hade tagit ut barnet (med kejsarsnitt) och jag fick svårt blodtrycksfall och väldigt långsam puls. Jag fick blodtryckshöjande men trycket sköt iväg ordentligt så det small till i huvudet och jag kunde knappt andas. Som tur är stabiliserades trycket efter ett tag. Det var tydlligen så att vagus-nerven stimulerades när de höll på med livmoderhalsen. Ovanligt men det kan hända när man håller på med livmoderhalsen (inte av vanligt sex vad jag vet men kan tänka mig att det skulle kunna hända om man är där och masserar). Så att folk som inte har någon aning om vad de pratar om sitter här och ger såna råd är nog inte jättebra ..

https://shvic.org.au/assets/resources/SHV_IUD_Vasovagal_Feb23.pdf

Inget fel alls att ha preferenser när det gäller storlek (eller annat) men lite märkligt att de skriver massa inlägg här om det och hur tabubelagt det är och hur synd det är om dom, känns som att de bara är ute efter att försöka provocera. 
  • Tecum

Efter att läst denna tråd förstår jag plötsligt varför män skickar dick pics, vissa kvinnor är ju supernoga med storleken och det är ju perfekt att få reda på det direkt så de kan ghosta honom rakt av och slipper lägga tid på dejter...Skrattande  

• Anonym (Jk)
    Tecum skrev 2025-09-10 20:18:27 följande:

Efter att läst denna tråd förstår jag plötsligt varför män skickar dick pics, vissa kvinnor är ju supernoga med storleken och det är ju perfekt att få reda på det direkt så de kan ghosta honom rakt av och slipper lägga tid på dejter...Skrattande  

De flesta uppskattar nog absolut inte alls dickpics haha men ja har men väldigt strikta krav när det gäller storlek så är det kanske ett måste 😂
  • Anonym (Buhu)
    Anonym (Monikakk) skrev 2025-09-08 21:34:47 följande:
    Kukens roll för orgasm.

Jag har märkt att jag bara får vaginal orgasm ( och fler ) om killen har 19cm eller längre.
    några fler som upplever samma?
    mindre kuk är omöjligt att få orgasm me.

Anonym (H) skrev 2025-09-08 23:30:28 följande:
    Inget ovanligt. 
    Fan! Min som bara är 18 cm. Tänk att snubbla så på mållinjen, det är bara att ge upp känner jag.
  • Anonym (Its science)

Har inte tänkt på det förrän nu, men TS implicerar ju faktiskt att hon på riktigt har UNDERSÖKT detta

"Jahaaaa! Han var bara 18 cm...det var DÄRFÖR det inte gick för mig"

"Men varför gick det inte den här gången?? Jaså, 18,87. Det förklarar ju saken"

• Anonym (Lillen)

Lite erfarenhet från en man med enbart 11 cm lång kuk:

Mina första flickvänner och min första fru fru fick vaginalorgasmer några få ggr tillsammans med mig. Jag hade inga illusioner om att kvinnor skulle kunna få vaginalorgasmer, så det var verkligen ren bonus när det hände. När jag blev singel i 40-årsåldern och var ute på marknaden igen så hade jag några kortare förhållanden och dessa kvinnor var chockerande generösa med sina vaginalorgasmer! Jag blev minst sagt överraskad! 

Jag var naturligtvis från början mycket medveten om att min kuk ligger under medel i såväl längd som bredd, så det har alltid varit en sak som jag oroat mig för, att kvinnan skulle ha sådana preferenser att det skulle bli en besvikelse för dem. Men jag har faktiskt inte drabbats av det.

Min andra fru var också en kvinna som lätt fick vaginalorgasmer. Med henne och med de kvinnor jag mötte i glappet mellan äktenskapen diskuterade jag detta en del. Dels trodde de själva (för de hade inte fått vaginalorgasmer tidigare i nån större utsträckning) att det kunde bero på att de nu kände sig säkrare i sin sexualitet och att vårt förhållande inte innehöll faktorer som gemensamma barn etc. De själva tillät sig att bejaka sin sexualitet och därför kunde de njuta bättre.

En kvinna sa att det var enklare för henne att knipa runt min kuk eftersom den inte var så tjock. Hon hade haft en annan partner strax före mig som hade betydligt tjockare och visserligen fick hon en och annan vaginalorgasm med honom men hon led av att inte kunna knipa lika bra om hans. Och att kunna knipa bra gjorde det lättare att få orgasm.

En annan kvinna menade att mitt hårda stånd var en viktig faktor. Män med större kuk som hon hade träffat hade mjukare stånd och det gav inte lika bra friktion under samlaget.

Nu lever jag åter igen i ett fast förhållande och hon får också väldigt lätt vaginalorgasmer. Bara jag först fått igång henne med en klitorisorgasm så är hon på en platå där vaginalorgasmerna kommer som pärlor på ett halsband.

Så jag kan väl se mig som väldigt lyckligt lottad där 70% av kvinnorna jag har haft sex med har fått vaginalorgasmer, flera av dem helt regelmässigt. En av dem fick dessutom orgasm av enbart analsex, vilket verkligen inte fanns i min världsbild före jag fick vara med om det!

På minussidan får jag i rättvisans namn framhålla att med så kort kuk så blir det vissa begränsningar i vilka ställningar som funkar. Skeden har bara funkat med en kvinna som var rejält "bakmusad". Annars får det bli en "liggande doggy". Det funkar bra.

Alla är vi olika och har olika preferenser och fysiska förutsättningar. Vissa kvinnor hade jag svårare att själv få orgasm med av samlaget eftersom de inte var så tajta. Hade naturligtvis varit lättare om jag hade haft en tjockare kuk som hade kunnat kompensera för det. Men det har varit ett mindre problem, för det går oftast att vinkla kuken så att den gnider bättre mot slidöppningens sidor, gärna upp emot klitoris. Fördelen med en stenhård kuk!

• Anonym (Q45+)
    Anonym (Lillen) skrev 2025-09-18 18:20:45 följande:

Lite erfarenhet från en man med enbart 11 cm lång kuk:

Mina första flickvänner och min första fru fru fick vaginalorgasmer några få ggr tillsammans med mig. Jag hade inga illusioner om att kvinnor skulle kunna få vaginalorgasmer, så det var verkligen ren bonus när det hände. När jag blev singel i 40-årsåldern och var ute på marknaden igen så hade jag några kortare förhållanden och dessa kvinnor var chockerande generösa med sina vaginalorgasmer! Jag blev minst sagt överraskad! 

Jag var naturligtvis från början mycket medveten om att min kuk ligger under medel i såväl längd som bredd, så det har alltid varit en sak som jag oroat mig för, att kvinnan skulle ha sådana preferenser att det skulle bli en besvikelse för dem. Men jag har faktiskt inte drabbats av det.

Min andra fru var också en kvinna som lätt fick vaginalorgasmer. Med henne och med de kvinnor jag mötte i glappet mellan äktenskapen diskuterade jag detta en del. Dels trodde de själva (för de hade inte fått vaginalorgasmer tidigare i nån större utsträckning) att det kunde bero på att de nu kände sig säkrare i sin sexualitet och att vårt förhållande inte innehöll faktorer som gemensamma barn etc. De själva tillät sig att bejaka sin sexualitet och därför kunde de njuta bättre.

En kvinna sa att det var enklare för henne att knipa runt min kuk eftersom den inte var så tjock. Hon hade haft en annan partner strax före mig som hade betydligt tjockare och visserligen fick hon en och annan vaginalorgasm med honom men hon led av att inte kunna knipa lika bra om hans. Och att kunna knipa bra gjorde det lättare att få orgasm.

En annan kvinna menade att mitt hårda stånd var en viktig faktor. Män med större kuk som hon hade träffat hade mjukare stånd och det gav inte lika bra friktion under samlaget.

Nu lever jag åter igen i ett fast förhållande och hon får också väldigt lätt vaginalorgasmer. Bara jag först fått igång henne med en klitorisorgasm så är hon på en platå där vaginalorgasmerna kommer som pärlor på ett halsband.

Så jag kan väl se mig som väldigt lyckligt lottad där 70% av kvinnorna jag har haft sex med har fått vaginalorgasmer, flera av dem helt regelmässigt. En av dem fick dessutom orgasm av enbart analsex, vilket verkligen inte fanns i min världsbild före jag fick vara med om det!

På minussidan får jag i rättvisans namn framhålla att med så kort kuk så blir det vissa begränsningar i vilka ställningar som funkar. Skeden har bara funkat med en kvinna som var rejält "bakmusad". Annars får det bli en "liggande doggy". Det funkar bra.

Alla är vi olika och har olika preferenser och fysiska förutsättningar. Vissa kvinnor hade jag svårare att själv få orgasm med av samlaget eftersom de inte var så tajta. Hade naturligtvis varit lättare om jag hade haft en tjockare kuk som hade kunnat kompensera för det. Men det har varit ett mindre problem, för det går oftast att vinkla kuken så att den gnider bättre mot slidöppningens sidor, gärna upp emot klitoris. Fördelen med en stenhård kuk!

Tack för ett jättebra inlägg, positivt, informativt och upplysande.
    Jag är säker på ett ditt inlägg kan vara till nytta för både män och kvinnor.

Jag uppfattar det som att du inte är kukfixerad, du är inte fixerad vid din egen kuk (så som så många män tyvärr verkar vara...), du låter inte kukens mått få definiera dig som man.

Jag vågar tro att du har intresserat dig för hur man får samlivet att fungera och bli njutbart för båda parter och jag tror att du har utvecklat ett starkt intresse för hur du kan göra det skönt för kvinnan du älskar med.
    Du kanske är en av de män som njuter minst lika mycket av att tillfredsställa din kvinna som du njuter av att själv bli tillfredsställd, att du själv känner både sexuell upphetsning och tillfredsställelse av att göra det skönt för din kvinna. Kanske du själv gillar att prioritera hennes njutning framför din egen?
    Män med sådana personliga egenskaper brukar vara bra män och alldeles utmärkta älskare.
    Och för detta finns det många personliga egenskaper som är viktigare än just bara kukens storlek.

Jag har absolut inget att invända mot ditt inlägg utan tvärtom håller jag med dig i det mesta.
    Detta sagt även om jag själv har skrivit att jag föredrar lite större storlek när det gäller just den detaljen. Men de personliga egenskaperna sammantaget är utan tvekan viktigare.
    En man med goda personliga egenskaper och som är en god älskare, som sammantaget passar bra ihop med kvinnan, är viktigare än enbart kukens storlek.

Mina tidigare inlägg beskriver min egen personliga preferens gällande just den detaljen som anges i trådens rubrik och ämne, och gällande just den detaljen vidhåller jag det jag berättat i tidigare inlägg.
    Men jag gillar ditt inlägg som jag citerar och jag gillar möjligheten att komplettera, att beskriva fler nyanser, och beskriva helheten ur fler än bara ett enda perspektiv. 

• Anonym (Lillen)
    Anonym (Q45+) skrev 2025-09-19 09:06:10 följande:

Jag är säker på ett ditt inlägg kan vara till nytta för både män och kvinnor.

Jag uppfattar det som att du inte är kukfixerad, du är inte fixerad vid din egen kuk (så som så många män tyvärr verkar vara...), du låter inte kukens mått få definiera dig som man.

Jag vågar tro att du har intresserat dig för hur man får samlivet att fungera och bli njutbart för båda parter och jag tror att du har utvecklat ett starkt intresse för hur du kan göra det skönt för kvinnan du älskar med.
    Du kanske är en av de män som njuter minst lika mycket av att tillfredsställa din kvinna som du njuter av att själv bli tillfredsställd, att du själv känner både sexuell upphetsning och tillfredsställelse av att göra det skönt för din kvinna. Kanske du själv gillar att prioritera hennes njutning framför din egen?
    Män med sådana personliga egenskaper brukar vara bra män och alldeles utmärkta älskare.
    Och för detta finns det många personliga egenskaper som är viktigare än just bara kukens storlek.

Jag har absolut inget att invända mot ditt inlägg utan tvärtom håller jag med dig i det mesta.
    Detta sagt även om jag själv har skrivit att jag föredrar lite större storlek när det gäller just den detaljen. Men de personliga egenskaperna sammantaget är utan tvekan viktigare.
    En man med goda personliga egenskaper och som är en god älskare, som sammantaget passar bra ihop med kvinnan, är viktigare än enbart kukens storlek.

Mina tidigare inlägg beskriver min egen personliga preferens gällande just den detaljen som anges i trådens rubrik och ämne, och gällande just den detaljen vidhåller jag det jag berättat i tidigare inlägg.
    Men jag gillar ditt inlägg som jag citerar och jag gillar möjligheten att komplettera, att beskriva fler nyanser, och beskriva helheten ur fler än bara ett enda perspektiv. 

Tack!

Det som verkligen har slagit mig under mina 45 år som sexuellt aktiv är att alla kvinnor är så olika! Att kukar är olika långa, tjocka, raka, böjda, koniska, stora ollon, små ollon, olika förhud osv. är ju väl känt. Men även kvinnors underliv är olika. Vaginor kan vara så olika, sitta lite olika placerade, vara olika vinklade, osv. Klitoris vara så olika, olika stora, lätta eller svåra att hitta och känna att man är på rätt ställe. Allt detta ger olika förutsättningar för sexet och jag finner ett nöje i att utforska och hitta det som just den här kvinnan tycker om.

Alla vill inte bli smekta/slickade på samma sätt. Alla gillar inte alla ställningar. Man kan hålla på i det oändliga och räkna upp på vilka sätt som människor inom samma kön skiljer sig åt sexuellt. Jag har varit intresserad av sex från tidiga ungdomen och om det är nåt som verkligen får igång mig själv så är det kvinnans njutning. Om jag tittar på porr så vill jag se kvinnor som njuter på riktigt! Kvinnor som onanerar och får orgasm är riktigt hett!

Det som jag har fått höra är att jag är en trygg person och med mig känner sig kvinnor trygga och avslappnade. Det tror jag ger en bra förutsättning för njutning.

Jag vill poängtera att jag har den största respekt för olika sexuella preferenser. Jag har inga synpunkter på kvinnor som föredrar kukstorlekar modell större. Jag vet att det finns tillräckligt många som inte skulle tacka nej till just mig och det är jag nöjd med. Och jag hoppas på att slippa behöva ge mig ut på marknaden igen. Just nu har jag det riktigt bra!

• Be Ja
    Anonym (Q45+) skrev 2025-09-09 10:37:16 följande:

Håller med.
    För att få orgasm genom penetration, vaginal orgasm, och för min G-punkt ska bli stimulerad, så krävs det att den är över medel, och den får gärna vara betydligt över medel.
    Men för min del är grovleken ännu viktigare än längden, och gärna stort ollon.
    Som vanligt är dock grundförutsättningen att mannen vet hur han ska använda sina tillgångar.

Det där med cm hit och dit kan jag inte bedöma, jag har aldrig behövt mäta någon kuk, men självfallet klarar jag att bedöma om längden är i närheten av 1 dm (12 cm) eller om den är närmare två decimeter (20 cm).
    Min erfarenhet är att en riktigt grov också brukar ha fullt tillräcklig längd, för jag har aldrig sett en riktigt grov som i längd skulle vara endast omkring 12 cm.
    Om den är stor så är min erfarenhet att den oftast är stor på alla ledder.
    Men jag har sett undantag, en lång kan ändå vara smal, och då räcker det inte med enbart längd, för min del.

En lång och stor kan i början av samlaget kännas obekväm mot livmodertappen, han behöver göra rätt och ta det lite lugnt. Men det är fantastiskt hur den kvinnliga anatomin har förmåga att anpassa sig.
    Med ökad upphetsning, efter en eller flera orgasmer, om han är riktigt stor så kan jag behöva paus och upprepning, efter ett tag så kan jag ta emot även riktigt stora utan några problem, utan tvärtom med mycket starkt ökad njutning.
    Denna förmåga till anpassning är otrolig och jag gillar det.
    Att uppleva denna förändring tycker jag är upphetsande i sig, jag tror att jag i upphetsningen känner mig stolt och glad att jag lyckas ta emot hela utan problem, att vi kan ha samlag ganska intensivt, trots att det var omöjligt i början.

Som någon annan skrev så håller jag med om att det måste finnas betydligt fler välutrustade än vad undersökningar och märklig statistik påstår.
    Men att jag tycker detta kan också bero på att med ökad erfarenhet har jag lärt mig försöka få reda på att han är välutrustad redan innan jag är med honom, vilket brukar vara möjligt kolla i de allra flesta fall. 
    Jag har lärt mig att för mig är det knappast en bra idé att vara med en man som är enbart medel utrustad, och absolut inte med någon som är mindre än medel.

Så är det för mig personligen. Men givetvis förstår jag och accepterar utan problem att det kan det vara annorlunda för någon annan kvinna.

Så är det väl med de flesta kvinnor att fittan anpassar sig efter kukens storlek.

Sen att vissa får orgasm av att kuken "träffar och stimulerar" livmodertappen är väl mindre vanligt.

Svar på tråden Kukens roll för orgasm.