Anonym (Ensamhetsuger) skrev 2025-09-26 20:01:37 följande:
Ensam hela helgen igen :(
Jag är näst intill alltid ensam på helgerna. Jag längtar till helgen när jag jobbar men sedan när den väl är här har jag ingen att höra av mig till :/ och ingen som hör av sig till mig.
Vart kan man träffa någon när man nästan är 40? Bor i Stockholm. Skulle ju helst vilja ha en partner men det har jag typ gett upp. Den eviga singeln...
Du har kneg och nånstans att bo, mao ordnade förhållanden som det så vackert heter. Klart du kan träffa nån men det innebär att du måste visa upp dig att du finns och att du har ditt skit i ordning.
Träffade min numera fru på nätet, jag var 40+ och frånsett en kort tid efter gymnasiet hade jag bott själv i hela mitt vuxna liv (förvisso självvalt).
Var mest nyfiken på vad det var för folk ute på de här kontaktsidorna så jag fixade konto på några av dom. Var bara trevlig och raggade inte alls. Men som min fru sa, jag var en av väldigt få som inte började prata om knulla alls vilket tydligen är vad merparten av män gör där ute, inte skickade jag några dickpix heller :D
Hursomhelst så slutade det med att hon bjöd ut mig på en fika på stan efter kanske en månads snack, först på sajten och sen via messenger även om hon gjorde sitt bästa för att jag skulle bjuda ut henne, det var rätt uppenbart om man säger så :D
Blev 10 år som särbos innan vi blev sambos och därefter tog det några år till innan vi faktiskt gifte oss.
Sen finns det ju en massa singeldamer i Sthlm så du bor på rätt ställe för att lyckas.