Postman skrev 2025-11-30 21:04:00 följande:
Ja, många människor får kämpa! En del killar har det jättetufft pga av sin uppväxt eller sjukdom. En del tjejer har det bra på det hela taget under uppväxten och är friska.
Skolan har inte heller tagit hänsyn till att pojkar ofta mognar långsammare rent psykiskt och har lagt för stora krav på egen styrning och planering alltför tidigt.
Genom att ta bort raster ochh köra långlektioner så blir killarna oftast mer motoriskt oroliga också. (Men det finns även en del flickor som inte klarar detta.)
MEN män premieras i de flesta sammanhang.
En del pojkar kan härja med tjejerna i klassen utan att någon sätter stopp och följer upp. De stör på lektionerna för att de ska vara tuffa.
- ja de killarna stör men det har inget med att män premieras - det drabbar killarna mest själva, de halkar efter, kommer fel och får senare lida för det.
Får mer service och bättre läkemedel/vård. Det forskas inte heller lika mycket på kvinnor när det gäller sjukvård och träning. Bättre träningstider i hallarna. Män har högre löner i förhållande till utbildning och ansvar i olika sektorer på arbetsmarknaden.
- Vet inte om de precis får mer service, inom vad i så fall och varför? Hur det forskas eller ej om kvinnor vet jag inte. Bättre träning, ja det är oftast för att männens idrotter genererar mest pengar till idrotten.
Män har högre löner för de arbetar mer, tar mer risker och satsar inte på de mjuka värdena som kvinnor många gånger gör.
Kvinnor använder mer tid i genomsnitt till hemarbete ( medräknat bilvård o. dyl.). Blir mer misshandlade av sin partner. Mer våldtagna och mer stalking.
- ja de använder mer tid till hemarbete men det är dags att kvinnor steppar ner där lite och inte gör så mycket, många kvinnor ska göra det på sitt vis. Ja kvinnor blir mer misshandlade av sin partner och våldtagna, män blir mer misshandlade/dödade utanför hemmet.
Om det är jämt i en skolklass när det gäller vilka som talar mellan flickorna och pojkarna, så uppfattar människor det som att flickorna pratar mycket mer. Säger en del om vilket svängrum som finns för flickor.
- ja det är några som vill hävda det men det är en subjektiv upplevelse.
Kvinnor får mycket mer skit om de engagerar sig politiskt (alla får skit i politiken, men kvinnor får mer). Bedöms hårdare om de är chefer. Omöjlig uppgift, är de tydliga så är de för hårda och är de mjuka så lever de inte upp till rollen som chef.
- nej kvinnor får inte mer skit, män får detsamma men på andra sätt, män kniper käft och knyter näven i fickan och pratar inte om det på samma sätt som kvinnor bara.
Kvinnor förväntas göra en massa extra på arbetsplatsen, fånga upp en massa lösa trådar. Killar kan mer hålla sig till huvuduppgiften.
- det är en självpåtagen uppgift av kvinnorna, det finns inga arbetsplatser som kräver extra av kvinnor, återigen så borde kvinnor lära sig att steppa ner lite. De behöver inte ta med sig mammarollen till arbetsplatserna, det funkar utmärkt ändå.
Män får mer hemtjänst när de är gamla.
- tror jag inte på, varför skulle de få det liksom.
Nu har det dessutom kommit en massa konstiga influencers som propagerar för mansideal som är superkonstiga. Kvinnor ska exploateras enligt dem. Många unga killar går på det, uttrycker åsikter som är direkt kvinnofientliga.
- vet inget om detta så det kan jag inte bemöta.
Porren blir allt grövre och nu har alltså strypsex blivit vanlig!?
- ja stämmer säkert men det har inget att göra med att män premieras.
Fler män än kvinnor tror att klimatförändringarna är hittepå.
- tror jag inte på och det har heller inget att göra med att män premieras mer.
Med detta vill jag visa att allt du rabblar upp stämmer inte helt och går att enkelt att argumentera emot, återigen, män och kvinnor drabbas olika och har alla olika bördor att bära på.
Det finns undersökningar och forskning som stöder vad jag säger, har följt de här frågorna i många år. Men jag ids inte bemöta dina påståenden. Tro vad du vill. Många människor tror ändå mest på det som råkar passa dem. Det är det som är dilemmat.