• En som längtar

BIM Januari 2026

Hej!
    Här är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i Januari 2026! Hittade ing3n påbörjad tråd så jag skapar en. 

Skriv gärna en liten presentation om dig själv och följ gärna med! 😊

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag.

Nu hoppas vi på många plus i årets första månad ❤️😍

• Svar på tråden BIM Januari 2026
  • Griiffin
    NooneBird skrev 2025-12-29 08:36:27 följande:

detta fick jag i morse, kissar var 2-3 timmar även nattetid sen helgen. Detta kom dock efter tiden gått ut, la ner den i väskan och kollade senare efter jag testat då jag skulle med ett tåg. 

kan det verkligen bli såhär efter tiden om det är negativt? Tyckte jag såg en skugga innan tiden men väldigt svagt. 

det syns mycket bättre irl, min kamera är kass på mobilen.
    Är 8dpo idag men hade kissat två ggr på natten innan detta Så det blir svårt att testa med morgonurin?

Hej,

Det ser ju lovande ut men man ska inte lita på ett test som gått över tiden tyvärr! Det kan visa falskt positivt. Ta ett nytt imon och läs av det i tid så håller vi tummar och tår!❤️
  • Anonym (Ayla)

Hoppar över från decembertråden då mensen kom idag. Kort om mig: försöker få mitt tredje barn, har ett barn i livet och ett barn i himlen efter att jag tvingats avbryta min senaste graviditet i vecka 22 tidigare i år. 💔

2/1 - Noonebird
    4/1 - Elly
    5/1 - Anonym (Längtar)
    6/1 - Noranora11
    9/1 - Anonym (F96)
    10/1 - Nemi
    10/1 - llullish
    10/1 - Anidah
    11/1 - Elisand
    12/1 - En som längtar
    13/1 - Isa94
    13/1 - Griffin
    17/1 - Otålig!!
    17/1 - Loviisa92
    17/1 - Anonym (Längtar innerligt)
    20/1 - Bebo7890
    26/1 - Babysheep
    28/1 - Ayla

• NooneBird
    Griiffin skrev 2025-12-29 09:40:13 följande:
    Hej,

Det ser ju lovande ut men man ska inte lita på ett test som gått över tiden tyvärr! Det kan visa falskt positivt. Ta ett nytt imon och läs av det i tid så håller vi tummar och tår!❤️

Sant, tog ett igår dock som är helt blankt så man hoppas ju! Glad

köpte rfsu early också, jag får ha tålamod helt enkelt!, mina bröst gör så fruktansvärt ont nu, tål inte att något tyg stryker mot bröstvårtorn! 

• Bebo7890

Hej, 

tack för alla tips i tidigare inlägg ☺️. hoppas alla haft en fin jul, jag köpte ägglossningstest som jag blev tipsad om de från pre mom. Tog ett idag har inte haft möjlighet att testa varje dag sen mensen tog slut då de har varit jul och inte varit hemma.

Idag är jag på cykel dag 9 och vakna med en sjuk smärta i magen speciellt på vänster sida och tog ett test och har svårt att tyda om de är positivt eller på väg att bli får ta ett imorgon igen och se och har någon kvar från mina digitala test. Hur hade ni läst av denna bild?

jag brukar också ha positiva ägglossning test cykel dag 14-16 och nu är de 9 blev så chockad 

• Anonym (Längtar)
    Griiffin skrev 2025-12-29 09:38:30 följande:
    Hej på er,

Hoppar in här i tråden! Har varit med i tidigare trådar men tog en paus i november/december då jag blev överstimulerad av Letrozol och orkade inte vara inne på sociala medier. Detta blir min 5:e cykel med Letrozol sen ett MA. Jag har bara fått ägglossning 1 gång under denna tiden.. det verkar dock som att det blir ägglossning denna cykel! Hade ett mycket starkt test i morse men inte en fast smiley så borde bli i eftermiddag eller imon😊
    Vi kämpar för ett syskon till vår son som fyller 2 i februari😊❤️

2/1 - Noonebird
    4/1 - Elly
    5/1 - Anonym (Längtar)
    6/1 - Noranora11
    9/1 - Anonym (F96)
    10/1 - Nemi
    10/1 - llullish
    10/1 - Anidah
    11/1 - Elisand
    12/1 - En som längtar
    13/1 - Isa94
    13/1 - Griffin
    17/1 - Otålig!!
    17/1 - Loviisa92
    20/1 - Bebo7890
    26/1 - Babysheep
    Välkommen!!
    NooneBird skrev 2025-12-29 11:21:19 följande:

Båttre bild tagen med paddan

Ser verkligen lovande ut! Men jag hade inte vågat lita på resultat efter för lång tid. Ta ett nytt imorgon. Håller tummarna för trådens första plus ✊️
  • Anonym (Längtar)
    Bebo7890 skrev 2025-12-29 14:29:39 följande:

Hej, 

tack för alla tips i tidigare inlägg ☺️. hoppas alla haft en fin jul, jag köpte ägglossningstest som jag blev tipsad om de från pre mom. Tog ett idag har inte haft möjlighet att testa varje dag sen mensen tog slut då de har varit jul och inte varit hemma.

Idag är jag på cykel dag 9 och vakna med en sjuk smärta i magen speciellt på vänster sida och tog ett test och har svårt att tyda om de är positivt eller på väg att bli får ta ett imorgon igen och se och har någon kvar från mina digitala test. Hur hade ni läst av denna bild?

jag brukar också ha positiva ägglossning test cykel dag 14-16 och nu är de 9 blev så chockad 

Ser ut som det är på gång 😊 jag tog varje dag och de dagarna innan var mycket svagare jämfört med kontrollstrecket.
  • isa94

Positivt ÄL test igår, negativt idag. 
    hade mys dagen innan positivt test samt tre dagar innan. 
    Hade hoppats på igår när testet va positivt men blev tyvärr inte så vilket stör mig en del. så nu håller vi tummarna. 

CD10 - mys
    CD12 - mys 
    CD13 - positivt ÄL test 
    NC tror ägglossning CD 14 (idag) och ChattGPT tror CD13 kväll. FF har ännu inte ändrat och har kvar CD15 😬 

Någon som är bra på att tyda när ÄL faktiskt skedde? 

• isa94
    isa94 skrev 2025-12-29 19:39:33 följande:

Positivt ÄL test igår, negativt idag. 
    hade mys dagen innan positivt test samt tre dagar innan. 
    Hade hoppats på igår när testet va positivt men blev tyvärr inte så vilket stör mig en del. så nu håller vi tummarna. 

CD10 - mys
    CD12 - mys 
    CD13 - positivt ÄL test 
    NC tror ägglossning CD 14 (idag) och ChattGPT tror CD13 kväll. FF har ännu inte ändrat och har kvar CD15 😬 

Någon som är bra på att tyda när ÄL faktiskt skedde? 

Blev en mys väldigt sent CD 14 också. Men kanske för sent, men ändå då varannan dag under det fertila fönstret, så hyfsat bra iaf. Nu är det bara att vänta och försöka få hjärnan att fokusera på annat. Hoppas alla nyårsbestyr hjälper till en bit på vägen. 

hyr går det för er andra som har ägglossning runt hörnet eller nyss haft? 

• Anonym (Längtar)
    isa94 skrev 2025-12-30 00:28:24 följande:

Blev en mys väldigt sent CD 14 också. Men kanske för sent, men ändå då varannan dag under det fertila fönstret, så hyfsat bra iaf. Nu är det bara att vänta och försöka få hjärnan att fokusera på annat. Hoppas alla nyårsbestyr hjälper till en bit på vägen. 

hyr går det för er andra som har ägglossning runt hörnet eller nyss haft? 

Börjar bli lite prillig! Hade ÄL 22/12 och förra veckan hade jag inga problem att ta det lugnt och tänka på annat. Men igår slog det över. En vecka till BIM och jag börjar leta tecken 🙈 tycker mig känna drag/stick vid äggstockarna.
  • Anonym (Längtar innerligt)

Jag blir knäpp här. Mensen var tre dagar sen i december, skulle ha kommit 17/12 men kom 20/12. Sen var den konstig och jag tog ett test som visade väldigt svagt positivt. men sen kom mer mens så jag räknade det bara som mens. Nu är cykeln flyttad tre dagar då förra cykeln var 31 dagar istället för 28. Ganska bra för oss egentligen för då kanske vi hinner på äl. Men? Idag kom den lite mörkt brunrött i flygningen precis som när man ska ha mens. skulle enligt ?vanlig ordning? ha äl imorgon, men räknar nu med att ha den på lördag istället. Har inte börjat testa med äl-test ännu. Testar senare idag. 

allt detta medan man är i fjällen med släkten 🤣

• Anonym (Elen)

Ja då ansluter även jag hit, mensen dök upp idag som väntat. Såklart tråkigt men tog inte lika hårt nu som förra månaden iaf. 

Lite kort om mig, jag o min sambo har försökt i över två år och har inte fått ett enda plus. Gått igenom fertilitetsutredning som inte visar något utan allt ser bra ut. Denna cykel ska jag för första gången testa letrozol för att optimera min ägglossning, då jag varje månad har ägglossning men inte blivit gravid. Ska bli spännande och är taggad på att det äntligen kan testat med något för att komma vidare i jakten på bebis ❤️

2/1 - Noonebird
    4/1 - Elly
    5/1 - Anonym (Längtar)
    6/1 - Noranora11
    9/1 - Anonym (F96)
    10/1 - Nemi
    10/1 - llullish
    10/1 - Anidah
    11/1 - Elisand
    12/1 - En som längtar
    13/1 - Isa94
    13/1 - Griffin
    17/1 - Otålig!!
    17/1 - Loviisa92
    20/1 - Bebo7890
    26/1 - Babysheep
    26/1 - Anonym (Elen)
    28/1 - Ayla

• Anonym (Längtar)
    Anonym (Elen) skrev 2025-12-30 13:15:11 följande:

Ja då ansluter även jag hit, mensen dök upp idag som väntat. Såklart tråkigt men tog inte lika hårt nu som förra månaden iaf. 

Lite kort om mig, jag o min sambo har försökt i över två år och har inte fått ett enda plus. Gått igenom fertilitetsutredning som inte visar något utan allt ser bra ut. Denna cykel ska jag för första gången testa letrozol för att optimera min ägglossning, då jag varje månad har ägglossning men inte blivit gravid. Ska bli spännande och är taggad på att det äntligen kan testat med något för att komma vidare i jakten på bebis ❤️

2/1 - Noonebird
    4/1 - Elly
    5/1 - Anonym (Längtar)
    6/1 - Noranora11
    9/1 - Anonym (F96)
    10/1 - Nemi
    10/1 - llullish
    10/1 - Anidah
    11/1 - Elisand
    12/1 - En som längtar
    13/1 - Isa94
    13/1 - Griffin
    17/1 - Otålig!!
    17/1 - Loviisa92
    20/1 - Bebo7890
    26/1 - Babysheep
    26/1 - Anonym (Elen)
    28/1 - Ayla

Spännande! Hoppas det hjälper ✊️
  • Griiffin
    Anonym (Elen) skrev 2025-12-30 13:15:11 följande:

2/1 - Noonebird
    4/1 - Elly
    5/1 - Anonym (Längtar)
    6/1 - Noranora11
    9/1 - Anonym (F96)
    10/1 - Nemi
    10/1 - llullish
    10/1 - Anidah
    11/1 - Elisand
    12/1 - En som längtar
    13/1 - Isa94
    13/1 - Griffin
    17/1 - Otålig!!
    17/1 - Loviisa92
    20/1 - Bebo7890
    26/1 - Babysheep
    26/1 - Anonym (Elen)
    28/1 - Ayla

Åh så tråkigt att mensen kom Elen! 

Håller tummarna för er nu med letrozolen, hoppas det är precis vad ni behöver😃😍❤️

• isa94
    Anonym (Längtar) skrev 2025-12-30 07:24:05 följande:
    Börjar bli lite prillig! Hade ÄL 22/12 och förra veckan hade jag inga problem att ta det lugnt och tänka på annat. Men igår slog det över. En vecka till BIM och jag börjar leta tecken 🙈 tycker mig känna drag/stick vid äggstockarna.
    Åh! Ja det är så svårt att hålla tankarna borta veckan innan BIM 😬 Hur tänker du kring testning? 
Svar på tråden BIM Januari 2026