• En som längtar

BIM Januari 2026

Hej!
    Här är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i Januari 2026! Hittade ing3n påbörjad tråd så jag skapar en. 

Skriv gärna en liten presentation om dig själv och följ gärna med! 😊

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag.

Nu hoppas vi på många plus i årets första månad ❤️😍

• Svar på tråden BIM Januari 2026
  • Anonym (43)
    Hejasommaren skrev 2026-01-27 08:58:08 följande:
    Det är absolut en sorg men vi har varit inställda på IVF väldigt länge så mycket har hunnit bearbetas redan☺️ du får såklart fråga, jag tar inte illa upp alls. I mitt fall så är vi båda fertila men jag har i stort sett aldrig ägglossning, dvs när ägglossning väl sker är vi ?precis som alla andra? vad gäller odds osv. Men eftersom jag kan räkna antalet ägglossningar de senaste 4 åren på två händer så kan vi inte ?försöka? som många andra. Därav att det i stort sett ska bli skönt att hoppa på IVF men också därför vi förmodligen inte hinner med några fler egna försök före dess ☺️  
    Det känns som att ni båda är väldigt nöjda med beslutet om IVF. ❤️
    Håller tummarna för er! 🙂
  • Anonym (43)
    CEO86 skrev 2026-01-27 14:27:40 följande:
    Hcg har ökat och bm har bokat VUL 9/2 🙏🏻

så en ny graviditet efter den kemiska! 
    Grattis!! 🌸
  • CEO86
    Anonym (43) skrev 2026-01-27 15:14:15 följande:
    Grattis!! 🌸
    Tack! 😍
  • Hejvärldenhej

Men wow😍 så kul! Grattis!!
  • Hejvärldenhej
    Hejasommaren skrev 2026-01-27 08:58:08 följande:
    Det är absolut en sorg men vi har varit inställda på IVF väldigt länge så mycket har hunnit bearbetas redan☺️ du får såklart fråga, jag tar inte illa upp alls. I mitt fall så är vi båda fertila men jag har i stort sett aldrig ägglossning, dvs när ägglossning väl sker är vi ?precis som alla andra? vad gäller odds osv. Men eftersom jag kan räkna antalet ägglossningar de senaste 4 åren på två händer så kan vi inte ?försöka? som många andra. Därav att det i stort sett ska bli skönt att hoppa på IVF men också därför vi förmodligen inte hinner med några fler egna försök före dess ☺️  
    ❤️ skönt att ni hunnit landa i det. Önskar att ni skulle slippa, men så glad att det finns alltså!!
  • Anonym (Elen)
    Hejvärldenhej skrev 2026-01-27 16:35:50 följande:
    ❤️ skönt att ni hunnit landa i det. Önskar att ni skulle slippa, men så glad att det finns alltså!!
    Mensen dök upp idag, så jag hoppar över i februari tråden ❤️
  • Anonym (Elen)

Grattis ❤️
  • Pandan14

Hejhej, lite kort info, har inte fått tillbaka min mens sedan förlossningen för ca 6 månader sedan. Tog ett test idag för mått lite illa till o från och haft som hugg i magen. Till min stora förvåning va det solklart positivt på morgonen med morgon urin men allt eftersom dagen gick så blev de svagare och svagare och vi 17 tiden blev det negativt på cb digital och de andra. wtf is going on? 

• Anonym (Ayla)

Vi har försökt i några månader nu efter att vi förlorade ett barn sent i graviditeten förra året. Var 200% säker på att jag inte blivit gravid den här månaden eftersom vi bara fick till två samlag, och dessutom har jag haft en fruktansvärd pms den senaste veckan... Tog ett test idag bara för att jag är på bim+1. Och fick det här resultatet. Så det var inte pms trots allt 🥺😭❤️

• Zozoi
    Anonym (Ayla) skrev 2026-01-29 12:47:02 följande:

Vi har försökt i några månader nu efter att vi förlorade ett barn sent i graviditeten förra året. Var 200% säker på att jag inte blivit gravid den här månaden eftersom vi bara fick till två samlag, och dessutom har jag haft en fruktansvärd pms den senaste veckan... Tog ett test idag bara för att jag är på bim+1. Och fick det här resultatet. Så det var inte pms trots allt 🥺😭❤️

Stort grattis 🥹😭❤️
  • Anonym (Ayla)
    Zozoi skrev 2026-01-29 14:36:07 följande:
    Stort grattis 🥹😭❤️
    Tack snälla Zozoi! Jag har inte varit inne här på några veckor. Hur går det för dig?! 🥹❤️
  • Zozoi
    Anonym (Ayla) skrev 2026-01-29 14:50:11 följande:
    Tack snälla Zozoi! Jag har inte varit inne här på några veckor. Hur går det för dig?! 🥹❤️
    Jag plussade ju i förra tråden och jag har haft lite koll i denna tråden också av ren nyfikenhet.

Det går bra för mig 🥺 Jag är i vecka 12 nu och går in i vecka 13 på fredag. På måndag är det dags för KUB ultraljud. Jag har inte gjort något tidigt ultraljud så jag hoppas ju verkligen att allt ser fint ut. Vad gullig du är som frågar ❤️
  • Anonym (Ayla)
    Zozoi skrev 2026-01-29 15:48:20 följande:
    Jag plussade ju i förra tråden och jag har haft lite koll i denna tråden också av ren nyfikenhet.

Det går bra för mig 🥺 Jag är i vecka 12 nu och går in i vecka 13 på fredag. På måndag är det dags för KUB ultraljud. Jag har inte gjort något tidigt ultraljud så jag hoppas ju verkligen att allt ser fint ut. Vad gullig du är som frågar ❤️
    Jo det minns jag såklart, åh vad roligt att höra att det går bra! Håller alla tummar och tår att allt ser bra ut på KUB. Gud vad spännande att få se den lilla för första gången 🥹❤️
  • Anonym (43)
    Anonym (Ayla) skrev 2026-01-29 12:47:02 följande:

Grattis!! 🌸
  • Anonym (Ayla)
    Anonym (43) skrev 2026-01-31 01:29:16 följande:
    Grattis!! 🌸
    Tack ❤️❤️
  • Tjej90sve

Invänta min mens men den kom aldrig. Och inte heller positivt på graviditetstest. Så jag hoppar över till februari månad. Å hoppas att jag nu får mens så jag får börja ta ägglossningsstimulerande och få en ägglossning :)

Svar på tråden BIM Januari 2026