• Bibob

    Barn födda i nov 06 !!!

    Här är en tråd för oss som fick barn i nov 06. MIn son är född den 4nov. Tanken är att man kan bolla med ideér och funderinga över våra guldklimpars utveckling , rutiner osv...=)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-22 13:25:51:
    Ps. Vad kul att det är så många som har barn födda i november och att så många hänger på tråden =)

  • Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!
  • Preggi

    Godmorgon..

    Vår lilla knubbis vägde 6740 sist. Vi ska på 3 mån kontroll nästa vecka, ska bli kul att se vad hon väger och hur lång hon är.
    Hon har nästan vuxit ur 62 nu men kläderna är så olika stora.
    Köpte nya byxor i 68 men dom är nästan för korta redan.

    Urban Elk är väldigt små i storlekarna, samma med nannou.

    VAd ska ni hitta på idag?

  • tjorvisen

    Japp, absolut Men på BVC så gnäller de ju att man ger ersättning.. Blir sååå less på att alltid få försvara och förklara varför *suck*


    TheSunset skrev 2007-02-23 09:59:33 följande:
    Min son va en riktigt tjckis på ersättning när han va liten. Man ska inte vara orolig...Dom växer i sin egen takt.
    ღ ♥ ღ Älskade dotter! ღ ♥ ღ
  • TheSunset
    Preggi skrev 2007-02-23 10:23:50 följande:
    Godmorgon.. Vår lilla knubbis vägde 6740 sist. Vi ska på 3 mån kontroll nästa vecka, ska bli kul att se vad hon väger och hur lång hon är. Hon har nästan vuxit ur 62 nu men kläderna är så olika stora.Köpte nya byxor i 68 men dom är nästan för korta redan. Urban Elk är väldigt små i storlekarna, samma med nannou.VAd ska ni hitta på idag?
    Här gör vi inte mkt...ska hämta sonen vid halv 2 i skolan, sen så ska vi handla lite...Vi håller på renoverar här hemma så gubben stökar sm f*n...
    Hampus 990910 & Julia 061101
  • TheSunset
    tjorvisen skrev 2007-02-23 10:44:38 följande:
    Japp, absolut Men på BVC så gnäller de ju att man ger ersättning.. Blir sååå less på att alltid få försvara och förklara varför *suck* TheSunset skrev 2007-02-23 09:59:33 följande: Min son va en riktigt tjckis på ersättning när han va liten. Man ska inte vara orolig...Dom växer i sin egen takt. ღ ♥ ღ Älskade dotter! ღ ♥ ღ
    Förstår inte varför dom ska gnälla... det e inte deras barn..Och man gör det som man själv tycker e bäst. Jag blir så arg på att dom ska klaga... Låt alla får göra som dom vill..Finns inge fel med att ge ersättning tycker jag.
    Hampus 990910 & Julia 061101
  • Preggi

    Tråkigt att er bvc sköterska är så. Vår är helt underbar!!

    Fina kläder du köpte till Julia.. Jag är shoppingsugen jag med...
    Är det fler än jag som shoppar alldeles för mkt barnkläder?

  • TheSunset
    Preggi skrev 2007-02-23 10:54:07 följande:
    Tråkigt att er bvc sköterska är så. Vår är helt underbar!! Fina kläder du köpte till Julia.. Jag är shoppingsugen jag med... Är det fler än jag som shoppar alldeles för mkt barnkläder?
    Tack..

    Jag köper alldeles för mkt saker överhuvudtaget till barnen...hihi..
    Hampus 990910 & Julia 061101
  • Zorba1980

    Hej alla Novembermammor. Snubblade över denna tråd idag
    Fick våran lilla Viggo 28 November, 4175gr o 53 cm lång. Ammningen har tyvärr aldrig fungerat helt så sen han va 7 veckor gammal äter han endast ersättning.
    Växer som en tok, i snitt 1,5 cm i veckan o ca 400 gr i veckan. Ska ner och ta 3 månaders sprutan samt väga å mäta nästa vecka ska bli kul!


    Älskade Viggo 061128
  • Tussetösen

    städade ur hans garderob igår... suck... massor av oanvända kläder...
    men Theo har nu mellan 68 och 74... ´

    usch.. smörjde precis in honom som alltid... och hans eksem har blivit täckande nu igen... ser ut som han ramlat i ett nässel-buskage... han kliar hela tiden me...

  • Mirremama

    Tussetösen, låter jobbigt med eksem! Vår har skorv i hårbotten och det har tydligen börjat klia nu också för han skrapar sig. Smörjer med babyolja titt som tätt men det sitter hårt!


    Stolt mamma till Albin, född 7.11.2006
Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!