• Bibob

    Barn födda i nov 06 !!!

    Här är en tråd för oss som fick barn i nov 06. MIn son är född den 4nov. Tanken är att man kan bolla med ideér och funderinga över våra guldklimpars utveckling , rutiner osv...=)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-22 13:25:51:
    Ps. Vad kul att det är så många som har barn födda i november och att så många hänger på tråden =)

  • Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!
  • am76

    Här helammar jag forfarande. Tänkte testa gröt lagom till 4 månaders dagen den 15.3 . Ni som börjat ge mat, gick det lätt?

    Åh vad mysigt med alla som skrattar, vi väntar med spänning !

  • dyckan

    jag funderar på att börja ge lite gröt nu efter helgen. men idag fick han smaka lite banan och det tyckte han verkligen om.

  • Criffegirl

    Ho ho!!!! Vill bara varna lite för banan....jag vet att det är väldigt individuellt men bara så man tänker på det.

    Min Pontus har ätit gröt i 3 veckor nu, katrinplommonpuré i 2 veckor, päronpuré i 1 vecka och magen har funkat jättebra!! I förrgår fick han smaka mosad banan och älskade det verkligen, han åt kanske 4-5 cm av en banan (övermogen). Det visade sig direkt på bajset (hårdare)....det blir ingen mer banan här förrän magen är mer mogen.

    Ville bara berätta det.....Flört

  • FRILA

    Min son skrattade högt och länge igår,fick syn på sin storasyster och tyckte att det va kul.
    Helt underbart att höra hur det bubblar ur.

  • Criffegirl

    Jag väntar fortfarande på det där hjärtliga skrattet från Pontus......det är nära nu, det händer en massa varenda dag ju

  • SannaStina

    Gud med mat ni ger era barn. Ni som gör det har ni haft tillägg och inte amning som huvudföda innan? Jag menar ni har inte helammat?
    Jag helammar och har inte fått rådet ge min pojk smakisar ännu och han är ändå född 4/11 - alltså i början av november så han är inte 4 månader riktigt ännu. Skall dock till BVC på måndag och då skall vi diskutera mat = råd om smakisar...

    Tussetösen - menar du Östra Torn? Eller mamma-babygympan?


    Östra Torn är i alla fall i östra delarna av Lund, bredvid Ericsson/Sony Ericsson och mamma-babygympan är på Gerdahallen.


    Mamma till Max 061104
  • Cluedo

    Jag helammar fortfarande och tänker nog göra det tills Isabella(barn nr 4) är 6 månader. Sedan kanske hon vill prova själv innan, men jag tänker inte ha bråttom....Det är troligtvis sista barnet och jag vill verkligen njuta av hennes bebistid så klänge det går....

  • SannaStina
    Cluedo - skall du inte ge smakisar heller förrän när hon är 6 månader? Jag funderar på att vänta tills Max är 5 månader om han själv inte visar starkt intresse.
    Vet inte hur lång tid det sedan tar för dem att lära sig äta fast föda? Jag börjar jobba när han är 10 månader och då får sambon ta över...
    Mamma till Max 061104
  • Criffegirl
    SannaStina:

    Pontus har fått börja med gröt av 2 anledningar...nr:1 Han började gnälla och smacka när han satt med oss vid matbordet på frukost. Nr:2, han hade planat lite på viktkurvan så BVC sköterskan föreslog 2 smakis-mål (morgon+kväll) om han ville ha.

    Han helammades innan men blev tydligen inte "mätt" på det på slutet. Nu får han som sagt röt 2 ggr och ersättning som go´natt-mål, resten ammar jag fortfarande och tänker göra så sålänge det finns mjölk kvar.

  • Pillis 72

    Gomorron!

    Snacka om att jag blev förvånad när klockan ringde 05 imorses och Hanna sov fortfarande!!! Jag hoppade upp FÖRE min sambo för att se om hon andades... Hon vaknade 05,15. Första natten hon sovit så länge (somnade 20 igår). Men var jag pigg för det? Nähä!!

Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!