• Bibob

    Barn födda i nov 06 !!!

    Här är en tråd för oss som fick barn i nov 06. MIn son är född den 4nov. Tanken är att man kan bolla med ideér och funderinga över våra guldklimpars utveckling , rutiner osv...=)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-22 13:25:51:
    Ps. Vad kul att det är så många som har barn födda i november och att så många hänger på tråden =)

  • Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!
  • Mill06

    Hallå! Oj va mycket ni skrivit över helgen!!

    Har just kommit hem från vårt dop, hade det hos mina föräldrar 42 mil bort! Det gick jätte-bra Maja var som en solstråle under hela dopet och gudstjänsten. Prästen blev helt förälskad!  Han önskade att han varit 58 år yngre!! Flört

    Maja vände sig från rygg till mage nu i helgen, och har oxå börjat skratta ett helt underbart skratt! Men att hoppa i knät är fortfarande favvo sysselsättningen!

    Jag helammar även jag och har tänkt att försöka klara det i alla fall till hon är sex månader.
    Vi bor i Linköping.

  • tessicka

    alwa har åkt på sin första magsjuka. hon har varit vaken hela natten och bara skrikit för att hon har så ont i magen. det går fyra blöjor i timmen ungefär och jag har tvätt för en vecka framåt.
    nästan 40 graders feber har hon också.
    finns inge värre än att se en sån liten plutt så sjuk
    storasyster fyller 4 år på lördag så vi hoppas att hon inte blir smittad nu.

  • Angelseye

    Igår fick våran tös en smakportion gröt, banangröt med plommonpure. Ojoj va hon älskade den gröten, hon bara lös med solen när hon åt. Fick hon inte skeden i mun då gallskrek hon o sedan dök ner i skeden. Så kul o se henne så glad.

    Skrattet från Signe är de bästa ja någonsin hört, hon skrattar o gurglar o chippar efter andan när man busar me henne.

  • Angelseye

    Tessicka: Usch stackars liten, va jobbigt o ha magsjuka, feber o ont i magen när man e så liten :(
    Än har inte Signe varit sjuk, fast ja inte ammat, så får se när de blir våran tur.

  • Bibob

    Vill bara berätta att vårat dop i helgen var en lyckad fullträff, vi hade närmare 60 gäster och stor matbuffé samt tårta osv, det serverades vin och öl bla så det blev som en riktig fest efteråt. Sebastian fick jätte många och fina presenter..Ville bara dela det eftersom jag är sååå glad!!!

    p.s nu kan han rulla runt, hihi

  • Tussetösen
    SannaStina skrev 2007-02-26 22:23:45 följande:
    Gud med mat ni ger era barn. Ni som gör det har ni haft tillägg och inte amning som huvudföda innan? Jag menar ni har inte helammat?Jag helammar och har inte fått rådet ge min pojk smakisar ännu och han är ändå född 4/11 - alltså i början av november så han är inte 4 månader riktigt ännu. Skall dock till BVC på måndag och då skall vi diskutera mat = råd om smakisar...Tussetösen - menar du Östra Torn? Eller mamma-babygympan? Östra Torn är i alla fall i östra delarna av Lund, bredvid Ericsson/Sony Ericsson och mamma-babygympan är på Gerdahallen. Mamma till Max 061104
    ah.. nä jag vet var östra torn ligger.. men undrade var mamma/baby-gympan va.. e själv intresserad av sånt...
  • am76

    Funderar på hur man ska gör med smakportioner! Verkar vara olika vad man får för rekommendationer. Jag fick råd nu sist på BVC att börja ge från 4 månaders ålder (född 15/11 så 15/3 skulle det vara dags) - . Tea ligger högst på kurvan för tjejer & jag har hur mycket mjölk som helst så vet inte vad det beror på att vi fick rådet att börja vid 4 mån. Kanske ska man avvakta och se om hon blir intresserad, än har hon inte brytt sig om att vi äter och nappflaskan är inte populär.

    * Ni som haft dop. Vad fick ni i doppresent? Vi har fått frågan av flera vad vi önskar oss och jag vet inte alls så tänkte få lite tips !

  • Criffegirl

    Jag fick inget råd att börja ge gröten....Det gjorde jag på eget bevåg och berättade det sedan i efterhand när vi var på vägning.
    När jag berättade hur allt hade börjat så sa BVC-sköterskan att då var han säkert mogen och det var dags....det är ju som sagt individuellt.

    Och såhär i efterhand så var det mitt bästa egna beslut än sålänge 


    Pontus född 20 november 2006
  • tjorvisen

    Jag tror att Jonna skulle uppskatta lite riktig mat nu men hur 17 gör man? *pinsamt* Generad Ska man köpa lite puré och prova nån sked ibland eller? Min BVC-sköterska har jag inget till övers för så henne tänker jag inte ens fråga.


    ღ ♥ ღ Älskade dotter! ღ ♥ ღ
  • Criffegirl

    Tjorvisen:

    Ja precis så gör man....man köper en puré som man tror ska passa bra. Man får ju tänka lite på hur saker och ting fungerar....har barnet lätt för att bli hård i magen ska man börja med nåt lösande (tycker jag) typ katrinplommon, mango, päron...lätt för att få diarré, ja då tar man stoppande typ blåbär, morot m.m. Jag har sett här på FL att det finns trådar med listor om stoppande och lösande, man lär sig mycket här


    Börja sedan med EN sak i taget så du vet hur lillgumman reagerar och på vad.


    Jag började med 1-2 msk enbart Nestlé Mild havregröt (fr.4 mån) och när jag märkte att det fungerade så lade jag till lite typ 1 tsk katrinplommonpuré och körde så några dagar. Nu är vi inne på päronpuré oxå och det går bara fint....mango var ingen hit, usch han ulkade som tusan, JÄTTEÄCKLIG smak tydligen *skrattar*

    Lycka till!!


    Pontus född 20 november 2006
Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!