• Bibob

    Barn födda i nov 06 !!!

    Här är en tråd för oss som fick barn i nov 06. MIn son är född den 4nov. Tanken är att man kan bolla med ideér och funderinga över våra guldklimpars utveckling , rutiner osv...=)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-22 13:25:51:
    Ps. Vad kul att det är så många som har barn födda i november och att så många hänger på tråden =)

  • Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!
  • mami83

    kikar in... o säger hej.. =) fick en flicka den 16november... =)

  • vildabebin

    mami83; Hej svejs..då är vi bara dagen äldre..välkomen hit =)

  • tjorvisen

    Frågar du 10 personer får du 10 olika svar. Alla kan och vet bäst typ *suck* Skit i dem och gå på din mammainstinkt


    Criffegirl skrev 2007-03-11 12:41:28 följande:
    När jag va på mässan igår så dök en annan mamma på mig (som jag känner) hon tyckte att han var för liten och att han får ont i ryggen.
    ღ ♥ ღ Älskade dotter! ღ ♥ ღ
  • SannaStina
    Bipbop - dun undrade om jag ammade och hur det var nattetid: jag helammar och nattamningen är ca 23.30 och sedan runt var 3-4 timme (= oftast ca kl 3 och kl 6). Kan hända någon natt då och då att det blir 5 timmars glapp efter 23.30. Oftast kan vi sedan ligga kvar i sängen till 8-8.30 innan han vägrar sova/ligga längre. Brukar bli en amning innan vi går upp också. Amningstillfällena från kl 6 brukar vara ett bröst i taget medan de andra nästan alltid är 2 bröst.

    Tussetösen - du frågade om det fanns någon som inte varit sjuk ännu och det är knappt jag vågar mig på att skriva det men - peppar, peppar - Max har inte varit sjuk hittills. Sambon har dock precis klarat av en förkylning och jag har precis påbörjat en. Får se om sonen fortsätter klara sig vilket är önskvärt då det verkar vara jobbigt amma med snuvig och täppt näsa.

    kanga1 - Max började med smakisar i fredags (9/3) och det blev potatis blandat med bröstmjölk. Likaså igår medan han idag fick morotsmos med bröstmjölk.
    Han fick bara typ 1-1,5 tesked totalt av potatisen men ännu mindre av moroten. Lite potatis slank nog ner men moroten gillade han inte alls så i stort sett allt spottades ut. Alla tre gånger har han ryst och skrynklat ihop ansiktet över hur obehagligt det varit med något som inte är flytande.

    Önskar dessutom alla nya novemberbäbisar välkomna
    Mamma till Max 061104
  • SannaStina
    dyckan - har du frusit in ärt- och morotspure? Är det bara att koka - mosa och frysa eller?

    Hur har ni alla det med era ryggar och axlar? Min rygg och mina axlar protesterar mer och mer sista veckan. Är riktigt stel och har spänningsvärk stora delar av dagen tycker jag. Max är ju en tung guldklimp att släpa runt på (7,2 kg) fast han gärna ligger och leker själv långa stunder i babygymet.
    Skall bli skönt gå på mammagympa imorgon och lea till axlarna!
    Mamma till Max 061104
  • 3småttingar
    SannaStina skrev 2007-03-11 16:49:45 följande:
    dyckan - har du frusit in ärt- och morotspure? Är det bara att koka - mosa och frysa eller?Hur har ni alla det med era ryggar och axlar? Min rygg och mina axlar protesterar mer och mer sista veckan. Är riktigt stel och har spänningsvärk stora delar av dagen tycker jag. Max är ju en tung guldklimp att släpa runt på (7,2 kg) fast han gärna ligger och leker själv långa stunder i babygymet.Skall bli skönt gå på mammagympa imorgon och lea till axlarna! Mamma till Max 061104
    Jag har fruktansvärt ont i ryggen/ena höften. Och det är så himla jobbigt! Inte så lätt att lyfta upp Edwin från golvet t.ex.  På 3månaders kollen så vägde han 7360g och imorrn ska vi på 4mån kollen, ska bli kul o se hur mkt han väger nu. TUNG iaf haha. Sambon säger att det är jag som är klen?  
    (¯`°?.¸ ღ mamma till söta Edwin 061109 ღ ¸.?°´¯)
  • Kanga1

    sannastina: jag började på riktigt i torsdag å då med 1 tsk morotspure sen 2tsk sen 3tsk och hon älskade det. Imorgon ska vi börja med potatispure får se va damen tycker om det.. sen ska vi även prova gröten...men det är ju så små portioner men jag undrar när man byter ut ett mål mot typ en portion gröt eller en pure och fruktpure efter..

  • Otålig väntan

    hej alla! har en guldklimp född 28/11! följer gärna med här lite då & då!

  • Criffegirl
    Otålig väntan skrev 2007-03-11 21:53:03 följande:
    hej alla! har en guldklimp född 28/11! följer gärna med här lite då & då!
    Hej o välkommen.....vi har "setts" på annat åll oxå
  • CarinaB

    Hoppar in med de andra nykomlingarna. Elba föddes 11 november , 3 veckor för tidigt. 4 månader idag
    Äter smakisar sedan 3 veckor - älskar banangröt och alla fruktpureer och potatis/majs, potatis/palsternacka slinker ner medan morot och broccoli ratas ordentligt. Hon är matglad och jag kan inte sleva in fort nog!

Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!