• Bibob

    Barn födda i nov 06 !!!

    Här är en tråd för oss som fick barn i nov 06. MIn son är född den 4nov. Tanken är att man kan bolla med ideér och funderinga över våra guldklimpars utveckling , rutiner osv...=)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-22 13:25:51:
    Ps. Vad kul att det är så många som har barn födda i november och att så många hänger på tråden =)

  • Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!
  • mexisis
    Mill06 skrev 2007-04-20 20:53:31 följande:
    Nej inga problem - för min del så har det bara blivit att jag skrivit som "vanligt"!
    ok, jag har sett bara att alla skriver nicket på den man vänder sig till. jag tycker det är smidigare att citera så kan man kolla precis vad det är som personen svarar på. ibland kan det ju ta ett tag och man kommer ju inte ihåg allt man skriver
    Mill06 skrev 2007-04-20 20:55:02 följande:
    Jag har hittat en säljare för Me&I elinS, av henne kan man beställa direkt!
    nån du känner eller nån här på fl?
    meandi har ju en supersöt sån där pyjamas med korta armar och ben som jag vill ha till devin också. har letat såna som en galning, men har bara hittat en på hm. ingen på lindex, kapp ahl eller åhlens. beställde iofs 3 st från pippilotta.se. de var helt ok med världens bästa pris, typ 60 kr styck
    världens vigaste man kröp in i arslet och försvann
  • Tsarbabe

    En fråga till...
    Jag fixade igår med Wiktor första album. Där jag bla annat läggar in första gravtestet, banden vi hade på BB. I boken ska man skriva barnets plodgrupp. MEn jag har INGEN aning??? Hur får man reda på det? Det står inte i några papper alls. Kontaktar man BVC för det?


    Gravid i vecka 5
  • Mill06
    mexisis skrev 2007-04-20 21:00:55 följande:
    nån du känner eller nån här på fl? meandi har ju en supersöt sån där pyjamas med korta armar och ben som jag vill ha till devin också. har letat såna som en galning, men har bara hittat en på hm. ingen på lindex, kapp ahl eller åhlens. beställde iofs 3 st från pippilotta.se. de var helt ok med världens bästa pris, typ 60 kr styck
    nej det är nån här på fl, snubblade bara in på hennes sida! Flört
  • Mill06
    Tsarbabe skrev 2007-04-21 08:31:03 följande:
    En fråga till...Jag fixade igår med Wiktor första album. Där jag bla annat läggar in första gravtestet, banden vi hade på BB. I boken ska man skriva barnets plodgrupp. MEn jag har INGEN aning??? Hur får man reda på det? Det står inte i några papper alls. Kontaktar man BVC för det?
    står det inte i din förlossnings journal??
  • TheCoopers

    Hmmm jag kollade precis min förlossningsjournal ..hittar inte min dotters blodgrupp där ....

    *kollar vidare *

    Blev nyfiken nuSkrattande

    * Godmorgon alla förresten ! Underbar dag idag


    Mark Levengood 4 President
  • Tussetösen

    bloggrupp stod inte i vår journal heller.. hmm.. får väll ringa bvc om det..

  • Marijjasol

    Ottilia har inte heller fått några tänder men jösses vad hon dreglar.

  • SannaStina
    Tsarbabe skrev 2007-04-21 08:31:03 följande:
    En fråga till...Jag fixade igår med Wiktor första album. Där jag bla annat läggar in första gravtestet, banden vi hade på BB. I boken ska man skriva barnets plodgrupp. MEn jag har INGEN aning??? Hur får man reda på det? Det står inte i några papper alls. Kontaktar man BVC för det?
    Blodgrupp får man bara om de tagit sådant blodprov på barnet. Vad jag vet så tog de inget blodprov på min Max och således vet vi inte hans blodgrupp.
    mexisis skrev 2007-04-20 20:51:58 följande:
    låter som ni haft det mysigt vart köpte du solhatten? jag har letat en till devin men inte hittat nån jag gillat på affärerna här i stan. däremot har meandi en supertuff solhatt med döskallar och fiskben på, men jag känner ingen meandi-säljare
    Hatten köpte jag på Lindex.
    Mamma till Max 061104
  • Bibob
    SannaStina skrev 2007-04-20 20:50:36 följande:
    Bibop- Vi har tänkt åka utomlands i sommar. Prova något charterställe med sonen. Vet ej var ännu men kanske någoon grekisk ö?Såg du skrev du hade en Kronan - har jag med! Jag är helnöjd med min! Får väl i maj (när sonen kan sitta själv) byta till sittdelen. Skall bli kul för då byter min vagn färg från hellila till knallröd.Vad duktiga många av er att gå ner i vikt. Min vikt är långt ifrån optimal då jag har kvar ca 10 kg från de 23 jag gick upp under graviditeten. Dessutom hade jag redan +5 redan innan!! Någon pulverdiet klarar jag dock inte av. Måste bli någon form av GI/lågkolhydratkost. Är absolut sockerberoende som du nämnde att du trodde du var Mirremama! Kommer bli så svårt dra ner på kakor och godis! Har dock läst att man måste tillåta sig ta lika lång tid gå ner i vikt som det tog att gå upp i vikt = 9 månader.Dycken - hur går det med din depression? På bättringen? Låter sååå jobbigt få depressioin efter förlossningen. Måste vara tungt när man så gärna vill vara glad och njuta av sin nya bebis!

    Hej!


    Vi funderar på att åka till Kanarieöarna eller grekland=) får se vad vi hittar tänkte vänta med dem lite längre resorna tills han blir lite större.


    Jag har redan bytt min del, använder sittdellen nu.. funkar hur bra som helst och han gillar verkligen att sitta och titta på allt=)

  • Bibob
    Tsarbabe skrev 2007-04-21 08:31:03 följande:
    En fråga till...Jag fixade igår med Wiktor första album. Där jag bla annat läggar in första gravtestet, banden vi hade på BB. I boken ska man skriva barnets plodgrupp. MEn jag har INGEN aning??? Hur får man reda på det? Det står inte i några papper alls. Kontaktar man BVC för det?

    Hej !


    Såg att ni redan har ett syskon på väg! Hur känns det? Hade du en bra grav förra gången?


    Är själv lite osäker på hur länge vi ska vänta=)

Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!