• My 2

    Moderatortråden

    Hejsan alla FL-medlemmar

    Detta är en tråd där alla medlemmar kan ställa allmänna frågor om forumet och om de regler och den kultur som gäller här. En moderator svarar så snart vi hinner.

    I denna tråd undanber vi oss frågor om specifika ärenden, är du missnöjd med en moderators agerande ska du alltid kontakta redaktionen så att korrekt åtgärd kan vidtas. (För er skull ska alltid redaktionen vara medveten om ev. missnöje med en moderator)

    Vi har ingen möjlighet att veta något om det "tekniska" bakom FL, men ibland vet vi något ändå och då kan vi svara på det.

    Så: Frågelådan är öppen, välkomna in!

    /Moderator

  • Svar på tråden Moderatortråden
  • turia

    Bimsan, tryck ta bort o scrolla sen ner där kommer frågan om du verkligen vill ta bort inlägget JA

  • Tintomara

    Patrik: Är det inte så att när man "anmäler" så gör man det anonymt? Kanske borde stå i den nya informationen som ni lagt upp?

  • My 2

    Tintomara: Det bestämmer du själv, det du skriver i "namn" ser vi inte, men vi ser ju din motivering. En del väljer att där skriva under med sitt nick eller sitt riktiga namn. Det riktiga namnet säger ju oftast inte oss så mycket men ett nick gör ju det. Du behöver absolut inte göra detta utan självklart är du anonym för alla utom redaktionen när du anmäler. Detta gäller med ett undantag: "Radera eget / Dublett" har du endast tillgång till på dina egna inlägg, detta för att säkerställa att inte någon annan medlem anmäler dina inlägg som "egna att raderas". Så är det ett icke-anonym inlägg vet vi alltså att det är du, Tintomara, som anmält, anmäler du ett anonym som "eget" så vet vi givetvis inte att du är du... *nu blev det lite förvirrat*

    Rörde jag till det ännu mer nu?
    /my

  • ulrika 77

    Jejsan jag har en fråga! Hur blir man moderator??

    Behöver ni kanske en klippsk hjärna till i så fall så finns jag! hihih !!

    Mvh ulrika

  • My 2

    ulrika 77; De nuvarande moderatorerna har utsetts av Patrik och den övriga redaktionen efter att vi fått anmäla vårt intresse. Är du intresserad så skicka ett mail till info@familjeliv.se och berätta lite om dig själv. Vi jobbar gratis och det är ett himla slit men belöningen är att se ett snyggt och städat forum!
    /my

  • ulrika 77

    TAck för tippset! Ska skrive en rad eller 2 så får vi se vad som händer!

    ulrika

  • Zmoothie

    Är ni bara fem moderatorer kvar?! ...Här händer det saker när man är borta ett par dagar...

    Någon gång när jag har mindre att göra kanske Patrik får ett mail då.

  • My 2

    Zmoothie: Roisin och Venus har lite paus, förhoppningsvis är de snart tillbaka hos oss igen! *saknar dem*
    /my

  • Marstös

    Vilken fin liten klammer du fått efter nicket, Mumin My.

  • yohanna

    Marstös - alla vi moderatorer har fått det. himla snyggt tycker jag.

Svar på tråden Moderatortråden