• Snufserufs

    Varför vill man inte ha pudel?

    Hej!
    Oj, vad fördomar det finns om rasen!
    Läser man inlägg där folk frågar om raser så står det ofta att vad som helst men inte pudel.
    Vi har två brukshundar och en liten pudel.
    På brukshundsklubben skrattade våra kompisar först när vi kom med lilleman men han har omvänt många "tuffa brukskillar"!
    Alla pudlar har ju inte en äldre dam i andra änden och alla är ju inte utställningsklippta!
    En pudel i sportfrisyr är jättetuff och rasen är otroligt mysig!
    Den fäller inte och den luktar inte hund!
    Vi har även haft två storpudlar som vi kom riktigt långt med i brukset!
    Vad är det hos pudeln man inte gillar?

  • Svar på tråden Varför vill man inte ha pudel?
  • Lurvenpajsaren

    Lite OT!

    Är det någon skillnad på toy pudel och dvärgpudel?

  • loopyMamma

    Skillnaden är mankhöjden. Kan inte exakta cm men under ett visst mått är det toy och över är det dvärg.

  • ankis1

    jag tycker att pudlar ser töntiga ut, skulle inte vilja ha en.de trippar fram så fjantigt lixom.Men de säkert rara :)

  • Lurvenpajsaren

    Tack!


    loopyMamma skrev 2007-08-26 21:13:46 följande:
    Skillnaden är mankhöjden. Kan inte exakta cm men under ett visst mått är det toy och över är det dvärg.
  • Wilmas Design

    Lurvenpajsaren

    Är nästan helt säker på att dvärgpudel är över 28 cm. Allt under är Toypudel.

  • Lurvenpajsaren

    Ok, tack!
    Wilmas Design skrev 2007-08-26 23:41:58 följande:


    LurvenpajsarenÄr nästan helt säker på att dvärgpudel är över 28 cm. Allt under är Toypudel.
  • Lokesmamma

    Tycker de är otroligt fula. Vet rätt många som har pudlar men ingan av dem är uppfostrade skäller konstant o verkar allmänt dumma. Men är ju inte hunden utan ägaren.

  • elektra1
    Lokesmamma skrev 2007-08-27 19:55:17 följande:
    Tycker de är otroligt fula. Vet rätt många som har pudlar men ingan av dem är uppfostrade skäller konstant o verkar allmänt dumma. Men är ju inte hunden utan ägaren.
    Det är den näst smartaste hunden som finns.

    därför de är med på cirkus, och får jobba som ledarhund,
    bland annat.
    Men har märkt att de minsta hundarna toy och dvärg kan vara lite skälliga.
    Skulle aldrig skaffat en sån.
    Men storpudlar är underbara.
    Större än en labrador, men med mycket fart i!
  • Lokesmamma

    De pudlar ja träffat har dock inte varit ett dugg smarta =)O de e både från toy till stor pudel.


    elektra1 skrev 2007-08-27 22:20:43 följande:
    Det är den näst smartaste hunden som finns.därför de är med på cirkus, och får jobba som ledarhund,bland annat.Men har märkt att de minsta hundarna toy och dvärg kan vara lite skälliga.Skulle aldrig skaffat en sån.Men storpudlar är underbara.Större än en labrador, men med mycket fart i!
  • elektra1
    Lokesmamma skrev 2007-08-28 16:23:34 följande:
    De pudlar ja träffat har dock inte varit ett dugg smarta =)O de e både från toy till stor pudel.
    Det finns undantag i alla hundraser.
    Har haft många hundraser i mitt liv.
    st bernhard, rottweiler, springer spaniel.
    blandras.
    Den ras jag trivts bäst med hitills är den smarta och lättsamma storpudeln. En hund man slipper tjata 100 gånger på för att de ska fatta. vilket jag måste gjort med rottweilern och springer spanieln.
  • buffybus

    konstigt att ni inte behövt tjata på storpudlen den är ju lixom nr 1 på smartaste hund...

    rottweilern ligger lixom typ 8 plats eller nått..helt korkade..

    jag skulle verkligen inte vilja ha en pudel... för att dem är fula, konstig äcklig päls, små, ättriga, jaa..det räckte för mig...

    vill ha en stor rejäl hund...med mjuk päls... och dem är grymt mycket lugnare än små hundar tycker jag...

    alla människor vill inte ha pudel helt enkelt =)

  • Gos Mys

    jag fattar inte variftån folk tycket att pudel har "äcklig" päls!? vad är det som är så konstigt med den?
    Dom har ju supermjuk päls, hänvisar till mitt förra inlägg...

  • buffybus

    jag har känt på en pudel... pälsen är ju inte sträv... men jag gillar inte den iallafall, usch..

  • FruSundahl

    Hihi skulle nog aldrig plocka hem en pudel. Kan inte vara seriös runt dom. Likadant med kinesiska nakenhundar - med päls. Ha ha


    Lev ditt eget liv för du ska Dö din egen död!
  • NoraA4

    Hittade den här gamla tråden. Många negativa till pudlar. Nu 2021 är det en väldigt eftertraktad ras, både i sig själv och som blandras. Själv älskar jag rasen, har pudel och får så många positiva kommentarer när vi är ute. Undrar därför om förakt, fördomar och hån mot pudlar finns kvar.

Svar på tråden Varför vill man inte ha pudel?