• Låtta1

    Vi som haft Hepatos.

    Hej!Jag har haft hepatos med båda min tjejer,är nu gravid igen och är i v24 och för två dar sen så kom den där j*la klådan under fötterna och i händerna igen!Med första fick jag hepatos i v33,med andra v30.undra lite om det finns fler som fått det så här pass tidigt och hur det gick för er och hur tidigt dom satte igång/snittade er?

  • Svar på tråden Vi som haft Hepatos.
  • Tanya6

    O hjälp va jobbigt det måste ha vart. Det var ju riktigt lång tid liksom, du måste ju ha vart helt psykiskt utmattad

  • sholof

    Jo det kan man verkligen säga att jag var. Gick som i nåt sorts töcken o sov om jag hade tur någon ½-1 timme då o då, somnade i ren utmattning när jag hade kylt ner mina fötter så mycket att jag inte kände klådan.

    Så hoppas verkligen inte att det blir så jobbigt denna gången.


    ♥Världens bästa Max 28/3-07♥
  • LucasMama nr1

    Ja slapp bli igångsatt o vill inte bli de nu heller...mina värden är nu på 10 nån som vet om de är mycket?

  • sholof

    gallsyrevärden på 10 är väl lite lätt förhöjt om jag har uppfattat det rätt.
    Det var när mina värden var över 20 tror jag det var som de började ha extra koll på mig.
    v 35 hade jag nog nåt på 36 o när jag blev igångsatt 36+0 var det nåt över 80.
    Men i början ökade det bara lite åt gången....


    ♥Världens bästa Max 28/3-07♥
  • LucasMama nr1

    okej då behöver ja kanske inte oroa mig som jag gör nu...om de nu inet hastigt stiger förstås!

    Hur var de att bli igångsatt?

  • sholof

    För mig gick det väldigt lätt o smidigt att bli igångsatt. Var kanske så att jag var lite mogen för det. Vi leverpåverkan så kan det ju bli att man föder för tidigt av sig själv.
    Fick iaf nån tablett vid 9 tiden, sen ut på promenade. Kl 17 tog dom vattnet o kl 21:45 är sonen ute. Har bara positivt o säga om det.

    De sista dagarna har jag fått mer o mer klåda just på fötterna o händerna. Fick idag utskrivet tavegyl....o ska lämna nya gallsyreprover o leverprover imorgon när jag är fastande. 


    ♥Världens bästa Max 28/3-07♥
  • Låtta1

    jag blev uppringd idag av spec.mvc.mina gallsyrevärden hade höjts från 10 den 7/10 till 130 .så nu blir det att knapra ursofalk tills det står ut genom öronen.nån anna som haft en sån snabb höjning?hoppas verkligen att de går ner så bebisen får bo kvar i magen ett par veckor till!

  • sholof

    Ja det var en snabb höjning. Men Ursofalken hjälper förhoppningsvis att få ner gallsyran ett par veckor iaf.
    Mina höjningar av gallsyra som jag vet om har jag fått när jag ätit Ursofalken, men var då i v 35 så därför blev jag igångsatt.


    ♥Världens bästa Max 28/3-07♥
  • Låtta1

    jag hoppas verkligen att ursofalken får ner värdena,tyvärr så gjorde den inte det mina förra graviditeter.jag var då längre gången,för det är inte roligt om dom blir tvungna att ta ut bebisen nu.är det nån som vet hur pass höga värden man "får" ha?det enda jag hört är att det klassas som svår hepatos om värderna stiger över 70.
    hur går det för er andra med klådan?inga nya bra tips?

  • LucasMama nr1

    MIna värden har stigit sen ja började me Ursofalken...är inte d lite konstigt ? tycker de kliar mindre nån dag o mer nån annan...går här me min gaffel...

Svar på tråden Vi som haft Hepatos.