• MichelleS

    En tragisk historia!

    Jag fick höra en tragisk historia idag, men som utspelade sig för ca 50 år sedan.
    Den handlar om en helt familj, bestående av en mamma, pappa storasyster och en lillebror.
    Systern frågade förälderna varför hon inte hade snopp, eller varför lillabror hade en snopp och inte hon.
    Mamman svarade då att de skar av den när hon föddes.

    En dag så tragiskt nog klippte systern av lillbrors snopp, med en sax.

    Men det slutar inte där.
    Pappan såg ju detta och skulle genast åka till sjukhuset, men så lätt var det inte.
    Systern stod bakom pappan när han skulle backa ut ur garaget (med bilen), vilket resulterar i att han kör på systern.
    Hon dog omedelbart och sonen han förblöda.

    Finner inga ord för detta, så hemskt så tragisk och allt på samma gång och BARA för att mamman sa detta.
    Klart systern trodde på det, barn tror ju på allt man säger!!

  • Svar på tråden En tragisk historia!
  • Mirva
    ming skrev 2009-05-17 20:50:05 följande:
    Jag tror jag lyckades förstå hur det låg till. Ts är i 20-årsåldern. Hennes mormor är run 65 idag, mormorns pappa var 77 år när han dog för 15 år sedan. Han hade alltså varit 92 om han hade levt idag. Händelsen skedde för femtio år sedan, då mormorns pappa måste ha varit 42. Mormorn var då 15.Så visst stämmer väl åldrarna, men historien är nog inte mer sann för det.
    Då stämde min uppskattning tidigare i tråden rätt så bra då:
    "Vi antar att TS är 24 år, då kan hennes mormor varit 10 år 1959. Mormorns pappa är då 40 år och hans bror är 45 och jobbar på lokaltidningen, och på lokaltidningen jobbar då denna mamma eller pappa som är i 35-årsåldern, som historien handlar om. Sedan vevades bilar inte igång 1959.

    Men visst kan det vara en skröna ändå även om det kan stämma rent tidsmässigt."
  • Laire
    Dynamic skrev 2009-05-17 20:52:53 följande:
     coolt det har hänt överallt liksom
    Ja tänkt vad många kidnappare det finns!

    Och att köpcentrumen JUST den gången gör som i amerikanska filmer och stänger ner istället för att köra det vanliga i högtalarna:
    "Kan Kalle komma till receptionen där mamma väntar"
    "Kolla runt er, ser ni en ensam pojke i blå keps och gröna byxor, kalla på personalen"
    Många som yttrar sig har ingen egen åsikt, bara motsatsen till alla andras.
  • ming
    Milliemolly skrev 2009-05-17 20:49:33 följande:
    Jag trodde Ullaredskidnappingen , med färgat klippt hår på ungne på toa osv. var en skröna. ÄNDA tills jag fick höra att en kompis känner dem................... Likaså vet jag vilka som fick sin lilla flicka kidnappad i Bangkok.........de har inte sett henne sedan hon slets in i en bil. Mamman ligger på psyk och pappan reser hela tiden till Bangkok och letar. Fy f-n säger jag vilken panik! Håll i era barn!
    Mmmmmmm...... För vår del blir ju inte din information mer trovårdig för att du säger att du känner dem. Det blir fortfarande bara "en bekant till någon på ett internetforum". Du hör väl hur det låter?

    Förresten. Det där med snoppen, det hände ju min brorsas tjejs kompis exfrus barn. Förra året.
  • Milliemolly

    Jag hör hur det låter och har hävdat länge att det är skrönor................men det var tills jag fick reda på vem det drabbat.

    Begär inte att någon ska tro på det men håll i era barn ändå

  • MichelleS

    Jag tycker bilden ser gammla ut som de ska när de är äldre.
    Bilden när hon står på sidan ser också väldigt gammal ut och det syns ju att det är samma person som står med barnvagn.

    Se bara hur de ser ut. barnvagnen, doktorn, kläderna osvv.. det syns ju att det är på den tiden..

  • Laire

    När vi ändå återupplever gamla skrönor som dyker upp i forumet med jämna mellanrum eftersom någon går på dem: är det inte länge sedan någon postade en tråd om hästbedövningsmedlet som är den nya våldtäksdrogen och gör dig steril?

    Det är en gammal godin jag inte sett på länge!


    Många som yttrar sig har ingen egen åsikt, bara motsatsen till alla andras.
  • Dynamic
    Laire skrev 2009-05-17 20:59:40 följande:
    När vi ändå återupplever gamla skrönor som dyker upp i forumet med jämna mellanrum eftersom någon går på dem: är det inte länge sedan någon postade en tråd om hästbedövningsmedlet som är den nya våldtäksdrogen och gör dig steril?Det är en gammal godin jag inte sett på länge!
    åh nej, nu kan man inte gå ut på krogen igen {#lang_emotions_sealed}
  • ming
    Laire skrev 2009-05-17 20:59:40 följande:
    När vi ändå återupplever gamla skrönor som dyker upp i forumet med jämna mellanrum eftersom någon går på dem: är det inte länge sedan någon postade en tråd om hästbedövningsmedlet som är den nya våldtäksdrogen och gör dig steril? Det är en gammal godin jag inte sett på länge!
    Den har inte ens jag hört!
  • Mirva
    MichelleS skrev 2009-05-17 20:58:43 följande:
    Jag tycker bilden ser gammla ut som de ska när de är äldre.Bilden när hon står på sidan ser också väldigt gammal ut och det syns ju att det är samma person som står med barnvagn.Se bara hur de ser ut. barnvagnen, doktorn, kläderna osvv.. det syns ju att det är på den tiden..
    Haha , men stopp och belägg, hört talas om Photoshop?
Svar på tråden En tragisk historia!