• CloudBerry the 1st

    Vad är det för fel på idiot-ungar som slår andra barn?

    Seriöst alltså?

    Vad är det för fel på dessa barn? Var är empatin och förståelsen?
    Såg en sak idag som gör mig så förbannad!

    Jävla snorungar.


  • Svar på tråden Vad är det för fel på idiot-ungar som slår andra barn?
  • CloudBerry the 1st
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-06-11 15:21:01 följande:
    Min 4 åring kan slå till sin lillebror på 14 månader, om lillebror tar hans leksaker. Är han en "idiot unge" bara därför?? Skulle inte tro det!
    Nej men händer det väldigt ofta så han är nog troligtvis bara väldigt ouppfostrad och har inte lärt sig skillnaden mellan rätt och fel.
    Hands off, det är ändå ingen blogg för dig: cloudberry1st.devote.se/
  • Leos och Vincents mamma
    CloudBerry the 1st skrev 2009-06-11 15:25:33 följande:
    Nej men händer det väldigt ofta så han är nog troligtvis bara väldigt ouppfostrad och har inte lärt sig skillnaden mellan rätt och fel.
    VAD vet du om det??? Vi lär båda våra barn rätt och fel och de har fått lära sig sen de var riktigt små att man INTE slår! Men herregud, syskonbråkar gör ALLA barn! Det sista han är så är det oupfostrad!

    Jag kan ju exempelvis säga att jag då tycker att DU som är vuxen är ouppfostrad som inte lärt sig att man inte kallar barn (eller nån annan heller för delen) för fula o elaka saker. Det är ju inte så snällt att säga idiotungar o jävla snorungar! Lär du dina barn såna saker??
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • lollisen

    CloudBerry the 1st skrev 2009-06-11 15:19:41 följande:


    Skrev jag färdigutvecklad??Hjärnan utvecklas genom hela livet och olika förmågor styrs av olika delar i hjärnan. Men empati ska man definitivt kunna känna när man är 5-6 år om utvecklingen är som den ska.Vill ha en länk för det där stämmer inte.
    Vad stämmer inte? På vilken basis dementerar du det jag skriver? Jag har inga länkar, för jag har inte läst mig till det på internet. Jag fick ta del av denna information angående forskningen i skolan, samt fick vi se en dokumentär i psykologi och utveckling av olika färdigheter/ förmågor.
    Jag skriver inte att alla 20-åringar saknar empati, jag skriver att man rent generellt inte är färdigutvecklad i sina empatiska förmågor förrän man är runt 20 år.

    Empati kan innebära mycket, om man är född med empati är det många som tvistar om. Oftast handlar det om inlärd empati, att man får reda på att man ska må dåligt om man slår någon annan för att den andre känner sig ledsen då denne blir slagen etc..

    Äsch, nu ska jag gå iallafall, ska hämta min oerhört dumma idiotunge på dagis som inte är ett dugg färdigutvecklad, då han kan slåss med andra barn i olika former av konflikter.
  • Leos och Vincents mamma
    lollisen skrev 2009-06-11 15:34:54 följande:
    CloudBerry the 1st skrev 2009-06-11 15:19:41 följande: Vad stämmer inte? På vilken basis dementerar du det jag skriver? Jag har inga länkar, för jag har inte läst mig till det på internet. Jag fick ta del av denna information angående forskningen i skolan, samt fick vi se en dokumentär i psykologi och utveckling av olika färdigheter/ förmågor. Jag skriver inte att alla 20-åringar saknar empati, jag skriver att man rent generellt inte är färdigutvecklad i sina empatiska förmågor förrän man är runt 20 år. Empati kan innebära mycket, om man är född med empati är det många som tvistar om. Oftast handlar det om inlärd empati, att man får reda på att man ska må dåligt om man slår någon annan för att den andre känner sig ledsen då denne blir slagen etc.. Äsch, nu ska jag gå iallafall, ska hämta min oerhört dumma idiotunge på dagis som inte är ett dugg färdigutvecklad, då han kan slåss med andra barn i olika former av konflikter.
    Men du vet väl att han inte är uppfostrad bra då va?
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • CloudBerry the 1st
    Mandi74 skrev 2009-06-11 15:25:09 följande:
    Det är inte barnen det är fel på utan de vuxna de har i sin närhet. Kanske har de föräldrar som använder ord som idiotungar eller jävla snorungar, i så fall kan man inte förvänta sig mer av dom än att dom själva blir likadana.    
    Ja använder man sådana ord på sina egna barn så är det illa.

    Att jag som utomstående tycker att han är en idiotunge och snorunge för att han dunkar ner en annans killes huvud i marken och slår ner en gungbräda i tinningen på honom är dock inget han påverkas av om det var det du ville få fram
    Hands off, det är ändå ingen blogg för dig: cloudberry1st.devote.se/
  • näradig

    stackars barn. barn är inte idioter. Troligen inget fel på dem alls.

  • CloudBerry the 1st
    lollisen skrev 2009-06-11 15:34:54 följande:
     Äsch, nu ska jag gå iallafall, ska hämta min oerhört dumma idiotunge på dagis som inte är ett dugg färdigutvecklad, då han kan slåss med andra barn i olika former av konflikter.
    Du försöker genom dina inlägg rättfärdiga ditt barns beteende alltså?

    Nu vet jag inte vilken ålder han är i men är han 5-6-7 så är det verkligen inte okej att försöka lösa en konflikt med slag.

    Ännu mindre okej är det att ge sig på de som inte vågar slå tillbaka eller försvara sig vilket denna tråd handlar om.
    Hands off, det är ändå ingen blogg för dig: cloudberry1st.devote.se/
  • CloudBerry the 1st
    näradig skrev 2009-06-11 16:30:42 följande:
    stackars barn. barn är inte idioter. Troligen inget fel på dem alls.
    Så det är helt okej att som 12-åring fullständigt misshandla en med slag, sparkar och huvuddunkningar ner i marken som inte kan försvara sig och som är hälften så stor som han själv är?

    Ärligt?

    Skulle du verkligen tycka att det var normalt om det var ditt barn som var den som blev utsatt för den normala handlingen?
    Hands off, det är ändå ingen blogg för dig: cloudberry1st.devote.se/
  • CloudBerry the 1st

    Alltså jag är smått förvånad.

    Ni som tycker att jag är elak som säger idiotunge till en som misshandlar en annan unge måste ju själv ha barn som är elaka med andra barn för det finns ingen logik annars i ert försvar?


    Hands off, det är ändå ingen blogg för dig: cloudberry1st.devote.se/
  • näradig

    CloudBerry the 1st skrev 2009-06-11 16:41:42 följande:


    Så det är helt okej att som 12-åring fullständigt misshandla en med slag, sparkar och huvuddunkningar ner i marken som inte kan försvara sig och som är hälften så stor som han själv är? Ärligt? Skulle du verkligen tycka att det var normalt om det var ditt barn som var den som blev utsatt för den normala handlingen?
    nej, varför skulle det vara ok? Det behöver inte vara fel på barnen för att deras handlingar är "onormala".

    har du funderat över varför dessa barn FAKTISKT gör som de gör? hur kan de må om de gör sådant?
Svar på tråden Vad är det för fel på idiot-ungar som slår andra barn?