• Minna72

    minnas xiii

    Minnas XII
    Tråd nr 13! (fortsättning på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-XI)

    I: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    II: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    III: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    IV: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    V: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    VI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    VII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    VIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html
    IX: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html
    X: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m38604075.html
    XI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m41756849.html
    XIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m44121291.html

  • Svar på tråden minnas xiii
  • Essi73
    Nafrung skrev 2009-08-21 14:38:18 följande:
    Hemma hos oss låter det: T: vill ha saaaaaaaft..... Mamma: Här får du. T: saaaaaaft i naaaaaflaaaakka... Mamma: Men jag har ju hällt den i flaskan. T ger tillbaka flaskan: saaaaaaaaaft... Mamma: Vill du ha vatten istället? T: Saaaaaaaft... Paus.... T: Siiiiiiin jooooos... Mamma: Vill du ha apelsinjuice? T Saaaaaft.... keeeeeeex.... blanan... Men vad är det du vill ha? T: blanananananan.... Konversationen tar slut när T sedan fly förbannad slänger bananen i väggen. Sen surar vi båda en stund.
    *AAaaaasg*!!!
    (Coolt att du sympatisurar Naffe )
  • Essi73

    Får mig att tänka på Boll och hans (av oss skapt) glassmani.


    Han: Vill ha glass!
    Jag: *tyst*
    Han: Vill ha glAAAss!
    Jag. Och jag vill ha en apa.
    Han: GLAAAASS!!!
    Jag: AAAAAPA!!!
    Han: Nä, inte apa!
    Herregud de är ju underbara!
  • Nafrung
    Essi73 skrev 2009-08-21 14:46:04 följande:
    *AAaaaasg*!!! (Coolt att du sympatisurar Naffe )
    Jo, man har kanske inte världens längsta tålamod när man ser ut och känner sig som en val....

    Grattis till flytten förresten Essi! Trist för oss, skönt för er. Jag förstår er absolut!
    Har ni sålt Stockholmshuset än? Gick det bra?
  • Essi73
    Nafrung skrev 2009-08-21 14:48:55 följande:
    Jo, man har kanske inte världens längsta tålamod när man ser ut och känner sig som en val.... Grattis till flytten förresten Essi! Trist för oss, skönt för er. Jag förstår er absolut! Har ni sålt Stockholmshuset än? Gick det bra?
    Tålamod har jag så länge jag inte har en gormandes Luna i min absoluta närhet.
    Sthlmshusets försäljning skrevs på igår kväll. Gick snuskigt bra måste jag säga {#lang_emotions_sealed} Folk verkar vara köpgalna nu. Ett äldre par vann budgivningen och äldre par vill man som budgivare INTE ha med i gamet, dock ser jag nu att det vill man som säljare.
  • Nafrung
    Essi73 skrev 2009-08-21 14:47:54 följande:
    Får mig att tänka på Boll och hans (av oss skapt) glassmani. Han: Vill ha glass! Jag: *tyst* Han: Vill ha glAAAss! Jag. Och jag vill ha en apa. Han: GLAAAASS!!! Jag: AAAAAPA!!! Han: Nä, inte apa! Herregud de är ju underbara!
    Hahaha!!
    Glass är favorit även hos oss - men vi begränsar tillgången rejält.

    Men hos "Mommo" - där vankas det "Glaaaa", vilket T säger varje ¨gång vi går dit.
  • Nafrung
    Essi73 skrev 2009-08-21 14:51:17 följande:
    Tålamod har jag så länge jag inte har en gormandes Luna i min absoluta närhet. Sthlmshusets försäljning skrevs på igår kväll. Gick snuskigt bra måste jag säga  Folk verkar vara köpgalna nu. Ett äldre par vann budgivningen och äldre par vill man som budgivare INTE ha med i gamet, dock ser jag nu att det vill man som säljare.
    Härligt med ett bra pris!!! Kan behövas om du nu ska inreda nya huset riktigt tjusigt!

    Vi har btw köpt nya soffor, och måste nu genast måla om tvrummet! Panikrenovering innan bebbens ankomst.
  • Essi73
    Nafrung skrev 2009-08-21 14:54:09 följande:
    Härligt med ett bra pris!!! Kan behövas om du nu ska inreda nya huset riktigt tjusigt! Vi har btw köpt nya soffor, och måste nu genast måla om tvrummet! Panikrenovering innan bebbens ankomst.
    Jo men jag misstänker att för att jag skall få tag på dessa "tjusiga" möbler i rätt anda så är det second-hand som gäller. Men jag kan alltid använda de pengarna till bensinen då'ra *s* (Sen anlita en barnflicka till Maja så att Maja kan komma och måla med/åt mig. Eller iaf ge mig instruktioner!)
    Hypernytt modell, eller vad jag skall kalla det för, skulle nog skära sig rejält i det annars så romantiska huset. Men tja, jag är ju inte där än.
    F'låt men jag småskrattar åt panikrenoveringen ty jag känner igen den SÅ väl. Och bättre planerat går ju inte, inget går så snabbt som innan en bebis ankomst och det nästan brinner i knutarna!
  • Essi73

    Jaha nähä nu får jag väcka barn från sina vilor här hemma.


    Det är NU det är kritiskt, en hungrig Luna och en sömnKINKIG Boll och ingen Jonas hemma. I shall overcome
  • Nafrung
    Essi73 skrev 2009-08-21 14:58:12 följande:
    Jaha nähä nu får jag väcka barn från sina vilor här hemma. Det är NU det är kritiskt, en hungrig Luna och en sömnKINKIG Boll och ingen Jonas hemma. I shall overcome
    Sjunger med lite här på jobbet!
  • zynk
    Nafrung skrev 2009-08-21 14:38:18 följande:
    Hemma hos oss låter det:T: vill ha saaaaaaaft.....Mamma: Här får du.T: saaaaaaft i naaaaaflaaaakka...Mamma: Men jag har ju hällt den i flaskan.T ger tillbaka flaskan: saaaaaaaaaft...Mamma: Vill du ha vatten istället?T: Saaaaaaaft...Paus....T: Siiiiiiin jooooos...Mamma: Vill du ha apelsinjuice?T Saaaaaft.... keeeeeeex.... blanan...Men vad är det du vill ha?T: blanananananan....Konversationen tar slut när T sedan fly förbannad slänger bananen i väggen. Sen surar vi båda en stund.
    Kikar in i nya tråden och får mig ett asgarv. Kan bara instämma -de är för underbara!

    Hej på er förresten!

    Alvi retar gallfeber på M med sin tjat. Hon styr honom totalt. Men han får skylla sig själv också för han kan ju inte sätta en enda gräns... synd bara att han försöker skylla på mig att jag inte tar hand om A...
Svar på tråden minnas xiii