• Minna72

    minnas xiii

    Minnas XII
    Tråd nr 13! (fortsättning på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-XI)

    I: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    II: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    III: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    IV: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    V: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    VI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    VII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    VIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html
    IX: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html
    X: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m38604075.html
    XI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m41756849.html
    XIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m44121291.html

  • Svar på tråden minnas xiii
  • förväntan

    God morgon!!

    Kun, vilken tur du hittade oss igen. Vad gör du här inne så tidigt

    Mirren, tack för respons. Det kan ju även vara att det hon säjer kanske är ok, men sättet hon säjer det på får iallafall mig att ta det väldigt personligt. Tror även hon kanske kan vara lite översittare, påpekar väldigt knepiga saker som sakt som är ganska självklara. Man får ju tillslut för sig lite att man är en kass mamma som måste kontrolleras och inte har någon känsla om någon är fel. Ska se om jag kan byta, men vi bor på ett litet ställe och det kanske inte är det lättaste alltid... Jag får väl ge det några gånger till och ta det hon säjer lite med en klackspark eller stänga av sådant.

    Herrregud förtinade lårmuskler??? Vad får det allt ifrån?? . Och inte en speciellt smart bm du stötte på heller gör ju verkligen inte självförtrodet hammar på topp eller främjar till produktion!!!

    Cirkel, här har vi liknade diskussioner på kvällen . Vår vanligaste diskussion i detta huset som pågår i evigheter är NAPPA!!!(napp) och ibland blir jag tokig på detta tjat!!

    - Nappa
    - Nappen har man när man vilar
    - Nappa soffan.
    -Nej nu ska vi gå ut
    - NAPPA!!! Nappa soffa.
    - Vi ska gå ut.
    - Nappa mun. Nappa napppa nappa nappa...
    Gör något avledande och byer samtal... 5 min senare -Nappa??

  • Nafrung

    Tjoho!
    Vecka 37 - BB Sthlm here I come... I alla fall snart hoppas jag!

    Ska man packa väska redan nu? Har för mig att jag förra gången packade i typ 32. Nu har jag inte funderat på det.

    Jag vill också se bilder på Essis nya hus förresten. Hemma hos oss målade vi om en vägg i helgen, det var en jäkla massa spacklande, men det var det värt!

  • cirkel

    Kun: jag trodde jag gav länken till dig... Sorry! Skönt att du har hittat hit nu iaf!

    Förväntan:

  • Kun
    förväntan skrev 2009-08-26 08:01:07 följande:
    God morgon!!Kun, vilken tur du hittade oss igen. Vad gör du här inne så tidigt
    Vår kära son vaknar ALLTID runt 5-5.30, så det är bara att palla sig upp
    Trion har blivit en kvartett!
  • Kun

    Gud så era barn snackar
    Vår son har fullt upp med motoriken så snacket har han lagt åt sidan.
    Men han säger några få ord, som typ Nappa (napp) oxå tjat här om just nappa.
    Han säger även Olla som betyder fluga och mamma och pappa såklart sen är det inte mycket mera vi förstår
    Men det kommer nog, det är mera släkt osv som tycker och kommenterar att han är sen i pratet - shit! vad dom har lite att göra som ids bry sig!


    Trion har blivit en kvartett!
  • Kun
    cirkel skrev 2009-08-26 10:38:51 följande:
    Kun: jag trodde jag gav länken till dig... Sorry! Skönt att du har hittat hit nu iaf!Förväntan:
    Trion har blivit en kvartett!
  • cirkel

    Kun hur går det med din lilla tjej? Har vi fått reda på vad hon heter? Det står inte i listan...

  • labilina

    hej hopp!!

    tack för länken, cirkel!

    här verkar det vara mycket nytt. kan bara komma ihåg en bråkdel av det jag just fått reda på. men essi, ska du flytta lååångt?! wooow, coolt! minna i tulpanstaden! lite avis blir man ju!

    vi har det bra! det är bara så förtvivlat varmt och klibbigt. blir mkt inomhus mitt på dagen. fast nu har vi fixat iordning en av terrasserna ordentligt så det är mysigt att hänga där och fika.. imorgon ska det inhandlas syntetiskt gräs så blir det helt klart!

    här snackas det otroligt mycket. är ffe fascinerad av att adam vet vilka som förstår svenska och vilka som hellre vill höra hebreiska. antar att det är likadant hemma hos dig, minna?

  • maja under eken

    Hej o god morgon!

    Jag har så tråkigt så jag avlider! Elvira e på dagis, gubben i Stora Staden på kickoff (börjar d skråla 80-tals musik fr en viss kanal så e d han som kapat mixerbordet...)

    Jag ska va själv hela dan o försöka göra nåt vettigt. Tror jag ska gå ut o måla lite detaljer vita, typ gardinstångshyllor o handdukshylla o tripptrapp o va d nu e som ska målas. Uppfräschningstvätt av bäbiskläder kan man ju kombinera d med, får jag redan fixa d? Gud så mysigt!

    Borde försöka få ordning på golven oxå, satan va trist o ont. Min rygg pallar inte o dammsuga, inte tummarna heller... Fick iaf sjukskrivning sept ut, skönt. Dom hade velaat operera mig innan bäbis, men jag sa nej. Vill inte ligga nyopererad o föda barn! O tänk om d blir nåt strul m såret o så kan man inte äta vissa piller o sånt. Ne, ger d sig inte efter några månader så får jag ta d då. Bäbis först.

    Hej Labi!!! Mysigt m fixade uteplatser, nya bilder i galleriet?? Låter jobbigt m klibbigt klimat, som höggravid tycker jag man e småklibbig för d mesta o d e inge kul!

    kram kram


    Elvira - Livets Solstråle!
Svar på tråden minnas xiii