• Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan?
  • Rondellen

    Siggedigg! Grattis grattis grattis! Håller alla tummar att allt fortsätter att gå bra. Men bara detta är fantastiska nyheter!

    Stort grattis!

  • SamEli

    Tack Frikadellen!
    Det börjar så sakta smälta in nu, igår på ultraljudet så kunde jag inte ta det till mig för jag var så inställd på att nåt var fel. Så jag var ett riktigt "stoneface" flera timmar efteråt.
    Jag fick t.o.m. en bild haha, man ser bara en svart avlång böna, men det var ju snällt av dom

    Hejar på er andra att ni också ska lyckas!

  • Stella 78
    Rondellen skrev 2009-11-12 19:36:42 följande:
    ok, så det var som du trodde, att det var ngt som itne fäst menar jag. UD var ju orolig för utomkveds igen. Är inte du uppe för Ivf snart?
    Vet faktiskt inte om det var ett utomkved som kroppen tog hand om själv eller om det bara var ett befruktat ägg som ej fäste som det skulle. Efter blödnigen fick jag diffusa svaga skuggor som lika gärna kunde vara spökstreck, men tempen gick inte ner som den skulle. Men imorse var den äntligen nere på vanlig temp igen, alltså den tempen jag brukar ha mellan mens och ÄL. Så vete katten vad det eg. var förra månaden, men normalt var det inte. Hade ingen positiv känsla heller. Detta gör mig lite rädd att försöka en gång till.

    Ang. IVF så påbörjade vi en sådan i september men då fick jag ju plus på stickan när jag sprayat en dag. Blev mf då. Sen skulle jag ha fått börja igen men nu ville jag själv ha en utredning kring mina mf innan vi slösade på våra försök om det ändå inte går hela vägen. Bortsett från det som hände denna månad så har jag ju haft 3 mf och ett X. Vet ej om det första var mf eller X eftersom jag aldrig var inne och kollade då. Men känns som jag inte kommer förbi de första 8 veckorna....

    Grattis Siggedigg! Håller tummarna för att det går hela vägen denna gång!
  • Rondellen

    Siggedigg, nu får du hålla kvar i tråden och berätta om hur miraklet framskrider! Det hjälper oss andra stort att läsa om när det gått bra! KRam!

  • SamEli

    Det värmer att ni vill hänga med mig på detta!
    Jag ska på nytt vul på onsdag så jag uppdaterar er då. Hoppas att få se ett litet hjärta picka på...
  • Rondellen

    Nu är min mens nästan en vecka sen, har haft rosa flytningar i tre dagar men inget mer så nu börjar tankarna gå. Är det bara min mens som krånglar? Kan det innebära att ngt är fel med mig som innebär ytterlgiare problem att få barn? Är jag gravid? Om så är fallet är det utomkveds? Om inte, varför rosa flytningar? Början på mf? Ska gå och köpa test snart.

    Fan också, precis när jag började tänka postitivt och inte såg minsta småont i magen som början på ett nytt problem.

    Hatar dessa toppar och dalar! Den där coola inställningen man än gång hade är som bortblåst av denna jävla X-historien!

  • volvo bm 814

    Jag är lite nojig nu. Mitt Hcg har inte sjunkit sedan förra provet, det har stannat. En hemsk tanke poppade just upp. Kan det vara ännu ett X? Men jag har inte ont och magen tycks växa, kan inte knäppa mina byxor. Har räknat ut att jag skulle vara i v8 eller 9 vid det här laget. Min läkare vill inte undersöka än.

  • Stella 78

    volvo bm 814 skrev 2009-11-17 17:15:55 följande:


    Jag är lite nojig nu. Mitt Hcg har inte sjunkit sedan förra provet, det har stannat. En hemsk tanke poppade just upp. Kan det vara ännu ett X? Men jag har inte ont och magen tycks växa, kan inte knäppa mina byxor. Har räknat ut att jag skulle vara i v8 eller 9 vid det här laget. Min läkare vill inte undersöka än.
    Varför vill han inte undersöka ännu? Vid det här laget så ska det ju synas!

    Jag trodde att det var kört för dig redan. Vad glad jag blir att det kanske är en graviditet som fortskrider! Eller har jag missförstått något? Hade inte hcg sjunkit? Varför vill inte läkaren göra vul när du haft X förut?
  • volvo bm 814

    Det hade först sjunkit pyttepytte de två jag gjorde förra och förrförra veckan, men inte de tredje. Det stod still. Brösten ömmar fortfarande och mår illa efter frukostosten.
    Vet inte varför, har försökt få mig undersökt. Hon ville avvakta. Men om jag fick jätteont skulle jag in till akuten igen. Jag har haft hugg i vänster sida sedan en vecka efter ÄL innan+. Jag har ont ett par dagar sedan försvinner det i kanske en vecka eller så. Men det hade jag även de månader vi inte försökt. Jag har ingen feber och mår i övrigt bra. Förutom att jag blivit vaccinerad mot nöffnöffsjukan igår, så nu har man ont överallt.

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan?