• susye

    Bipolär/manodepressiv sjukdom, vi fortsätter i ytterligare en tråd 2

    3 månader har snart gått igen.Tiden rusar fram

  • Svar på tråden Bipolär/manodepressiv sjukdom, vi fortsätter i ytterligare en tråd 2
  • Anonym
    MariaKsk88 skrev 2010-04-28 11:14:43 följande:
    Jo jag vet.. men varför pratade de bara om att anmäla EN av gångerna jag varit inlagd (av kanske 15 ggr)? Är det för att det är så subjektivt?
    För att de andra läkarna inte gjorde sitt jobb korrekt, saknade kunskap eller slarvade. Alltför många lärare, läkare och psykologer saknar barnperspektivet i sitt arbete.
  • TigerLily
    Anonym (Ninda) skrev 2010-04-28 11:06:18 följande:
    Tack för grattisen.28 år...hoppas jag slipper fylla 30.
    klart du ska fylla 30!!!! och 40! och 100!!! KRAM!!!
  • Anonym (Ninda)

    Mig har dom iallafall aldrig anmält av alla mina självmordsförsök.

  • MariaKsk88
    TigerLily skrev 2010-04-28 11:16:05 följande:
    vet inte varför, alltså, de "anmäler" inte men har plikt att meddela socialen bara tror jag. Alltså det betyder inte att det blir en utredning. Har ni delad vårdnad? Jag har ensam vårdnad, det gör kanske skillnad? Ja då du har ett stort kontaktnät låter det konstigt, men det kanske bara "är" så.. utan att det blir nått av det? Hmm, ring anonymt och fråga på något annat socialkontor? det borde ju vara samma policy å regler på alla?
    Ja, de har aldrig gjort en utredning, bara en bedömning en gång, och då bedömde dem att det var bra och att de inte kunde göra något bättre. Konstigt (och dåligt) att det är så olika beroende på vilken läkare det är. Men jag undrar vad som händer om man fortsätter få in anmälningar trots att vi har det så bra det går! Vi har delad vårdnad och bor ihop, så det underlätta ju.
  • tant strul

    hoppar in här en stund om de är ok! har precis hamnat på facebook och hittade detta forum! fick diagnos bipolär för 2 år sedan..äter nu både litium, ergenyl, cipralex och så propavan till natten..är nyfiken och undrar vad ni andra äter för mediciner?  försökte hela förra veckan att vara utan alla..det gick väldigt upp och ner kan jag säga..mådde mycket fysiskt dåligt..typ abstinens..läkaren var inte glad!! men nu i måndags bestämde jag mig för att börja igen..men då inte med alla medicinerna..läkaren glad igen!! känner mig bakfull typ hela tiden ingen skön känsla alls! Ja vad vill jag med detta inlägg undrar ni väl? Jo jag vill be er alla att kämpa på och att aldrig sluta med medicinerna rakt av som jag gjorde...fråga er läkare i så fall

  • MariaKsk88
    tant strul skrev 2010-04-28 12:12:39 följande:
    hoppar in här en stund om de är ok! har precis hamnat på facebook och hittade detta forum! fick diagnos bipolär för 2 år sedan..äter nu både litium, ergenyl, cipralex och så propavan till natten..är nyfiken och undrar vad ni andra äter för mediciner?  försökte hela förra veckan att vara utan alla..det gick väldigt upp och ner kan jag säga..mådde mycket fysiskt dåligt..typ abstinens..läkaren var inte glad!! men nu i måndags bestämde jag mig för att börja igen..men då inte med alla medicinerna..läkaren glad igen!! känner mig bakfull typ hela tiden ingen skön känsla alls! Ja vad vill jag med detta inlägg undrar ni väl? Jo jag vill be er alla att kämpa på och att aldrig sluta med medicinerna rakt av som jag gjorde...fråga er läkare i så fall
    Välkommen! :) Jag äter litium, lamictal, abilify, seroquel, imovane, nozinan och stesolid. Jag var utan mina mediciner i 2 månader, det gick jättebra, sen fick jag världens hemskaste blandeopisod. Usch.
  • Anonym
    Maia skrev 2010-04-28 07:07:05 följande:
    Vet du om grannarna var med på det eller om du krachade deras "party"? Så där har jag också betett mig många ggr, det är inte kul. Tiden läker alla sår. Fråga grannarna rakt ut istället och kanske lite lätt förklara varför du inte hade kontroll över hur du betedde dig. "viftar finger" -slarva inte med medicinerna och försök ta det lugnt eller hålla dig borta helt från alkohol. Kramizar
    jag vet inte, men idag mår jag bättre, igår var också en såndär dag som allt gick snett på nya jobbet men idag börjar jag landa, började ta medicinerna ordentligt igen.
    Tack för att du skrev ett svar på mitt inlägg det betyder massor, att få skrika ut det hemska som jag gjorde och jag vet ju inte om jag kraschade deras party, jag minns bara att jag dansade vilt... och sen inget mer på flera timmar orkar inte konfronteras med dumma grjjer idag.

    Mina syskon pratar inte med mig efter lördagen... min syrra är bipolär och har försökt ta livet av sig och legat inne länge, är detta tacken för att man ställde upp då, att de inte pratar med mig suuuuck. HATA sjukdommen!
  • Anonym (bipolär)

    Jag döööörrr... Min man e skitsur.... Han bara skäller på mig just nu, blir så himla ledsen.... Bara gråter...

  • Anonym (bipolär)

    Försöker prata om vad jag vill jobba med i framtiden, men det känns som om jag kastar orden i en soptunna.... *gråter*

  • Anonym
    Anonym (bipolär) skrev 2010-04-28 20:41:44 följande:
    Jag döööörrr... Min man e skitsur.... Han bara skäller på mig just nu, blir så himla ledsen.... Bara gråter...
    *kramar om* ibland är det tyvärr så vad skäller han om? Skriv av dig här och andas så lugnar du nog ner dig lite iallafall!
Svar på tråden Bipolär/manodepressiv sjukdom, vi fortsätter i ytterligare en tråd 2