• BounceT

    RMC Malmö del 14

    Hej här fortsätter tråden....häng med. Välkomna ni som är nya också  :)

  • Svar på tråden RMC Malmö del 14
  • Teecee
    hemlighetsfull 84 skrev 2010-07-22 19:01:33 följande:
    Måste bara fråga er. Har era cyklar bettet sig som vanligt efter ivf. Min är hel konstig. knappt två veckor efter bortfallsblödningen fick jag bruna flytningar sedan försvann dem och nu två dagar senare så är det rosa flytningar.Fattar nada ska ju inte ha min vanliga men förrens den 2 augusti... Någon som känner igen sig?????
    Japp! Känner igen det helt och hållet. Jag har haft allt från ingenting till bruna flytningar efter bortfallsblödningen. Vet inte heller om det är mens på gång eller inte. Jag ska egentligen ha mens nu i månadsskiftet. Det är lite drygt... Obestämd
    När livet ger dig citroner, gör saft!
  • hemlighetsfull 84

    Okej...Då kanske det inte är helt ovanligt då... Det är väldigt förvirrande i alla fall. Nu ikväll var de inget igen... jaja vi får se vart detta bär hän. bara inte mensen hoppar igång tidigare än vad som är tänkt för då får vi inte starta :(

  • Smulans
    Bellman01 skrev 2010-07-22 16:06:50 följande:

    Smulans: jag har gjort 2 IVf och 2 FET på RMC, sedan har vi köpt ett paket om 3 IVF på Öresundskliniken där vi har gjort ett IVF till och nu förbereder jag för nästa. Så totalt 3 IVF och 2 FET.
    Jag ger inte upp i första taget. Kämpar på med allt vad det innebär.
    Är det ditt första du skall börja på nu??
    Mitt första blev snabbt påbörjat, vi var på infomöte och läkarbesök samma vecka och sedan kunde jag börja långa protokollet på dag 21. Så jag väntade inte alls länge. Ganska skönt.


    Fast jag inte går på RMC längre följer jag denna tråd, har ju ett i frysen på RMCSkrattande


    Jag hoppas verkligen det fungerar för er den här gången! Det är ni värda efter allt kämpande. Jag håller tummarna

    Det blir första försöket för oss.
  • StorLängtanEfterLiten
    hemlighetsfull 84 skrev 2010-07-22 19:01:33 följande:
    Måste bara fråga er. Har era cyklar bettet sig som vanligt efter ivf. Min är hel konstig. knappt två veckor efter bortfallsblödningen fick jag bruna flytningar sedan försvann dem och nu två dagar senare så är det rosa flytningar.Fattar nada ska ju inte ha min vanliga men förrens den 2 augusti... Någon som känner igen sig?????
    Min är också helt knepig Obestämd Har alltid haft ca 27-29 dagars cyklar innan, men nu efter vårt första IVF i april så har jag haft längre och längre cyklar. Förra månaden började blödningen på dag 33 och nu är jag på dag 35 och bara spottings sedan 2 dagar...... Fattar inte vad det är som händer med min kropp.

    Smulans: Vi sätter igång på dag 21 (långa protokollet) från när nu blödningen behagar komma - idag hoppas jag! Flört

    Teecee: Får ni starta på nytt på denna blödningen i månadsskiftet?

    Silva: Hur går det med din katt?
  • Tigra79
    StorLängtanEfterLiten skrev 2010-07-26 10:38:49 följande:
    Min är också helt knepig Obestämd Har alltid haft ca 27-29 dagars cyklar innan, men nu efter vårt första IVF i april så har jag haft längre och längre cyklar. Förra månaden började blödningen på dag 33 och nu är jag på dag 35 och bara spottings sedan 2 dagar...... Fattar inte vad det är som händer med min kropp.

    Smulans: Vi sätter igång på dag 21 (långa protokollet) från när nu blödningen behagar komma - idag hoppas jag! Flört

    Teecee: Får ni starta på nytt på denna blödningen i månadsskiftet?

    Silva: Hur går det med din katt?
    Katten mår bättre, ska gå på långkur med kortison, det verkade vara någon slags atrit (ledbesvär).  Stackarn, hon är bara 9 månader gammal...

    Ska på VUL på torsdag på RMC, längtar efter att få se att allt är som det ska så här långt iaf.
  • Smulans

    StorLängtanEfterLiten, då hoppas jag att blödningen kommer igång 

    Silva, vad skönt att katten mår bättre. Stackars liten! Spännande med VUL

  • hemlighetsfull 84

    Nu blev jag förvirrad och rmc går ju inte att få tag på denna veckan. Skulle hämta ut mina recept och då stod det att jag skulle ha puregon... Skit lustigt eftersom på mitt schema här hemma står gonalf. Hade ett annat recept på gonal f också men det verkade vara ett gammalt från förra gången.... Vad är det för skillnad på dem???? Är det samma sak eller vad? Lite små irriterande att jag inte kom iväg till apoteket förra veckan så jag kunde ringt och fråga dem. Annars får jag väl vänta med att hämta ut recepten tills på måndag då jag ska ringa dem...

  • camaro
    hemlighetsfull 84 skrev 2010-07-26 11:25:48 följande:
    Nu blev jag förvirrad och rmc går ju inte att få tag på denna veckan. Skulle hämta ut mina recept och då stod det att jag skulle ha puregon... Skit lustigt eftersom på mitt schema här hemma står gonalf. Hade ett annat recept på gonal f också men det verkade vara ett gammalt från förra gången.... Vad är det för skillnad på dem???? Är det samma sak eller vad? Lite små irriterande att jag inte kom iväg till apoteket förra veckan så jag kunde ringt och fråga dem. Annars får jag väl vänta med att hämta ut recepten tills på måndag då jag ska ringa dem...
    Ring RMC, de har inte helt stängt - där är folk som svarar i telefon på vanliga teletiderna!!
    man lever på hoppet!
  • hemlighetsfull 84

    Nej jag ringde och de har ingen där denna veckan... Hade talat in det på telefonsvararen...

  • camaro

    Konstigt till mig sa de att där var bemannat... Kanske lika bra att vänta till måndag om du kan?


    man lever på hoppet!
Svar på tråden RMC Malmö del 14