• BounceT

    RMC Malmö del 14

    Hej här fortsätter tråden....häng med. Välkomna ni som är nya också  :)

  • Svar på tråden RMC Malmö del 14
  • Ankan1280

    Bdmc: Vad jobbigt att du har blivit överstimulerad. Hoppas att det snart går tillbaka och att du mår bättre. Krya på dig! Själv har jag en mage som är ordentligt uppsvälld...ser väldigt gravid ut (hoppas såklart att jag är det också Glad). Men så länge man inte har ont så är det väl normalt....?

    StorLängtanEfterLiten: Lycka till med ruvandet. Hoppas du, bdmc och jag får positivt besked den 28/9 alla tre.


    Barnatro10: förstår din oro, men tänk inte att alla gravida här talar emot dig pga statistiken. Finns såå många andra som inte skriver i forumet...så tänk istället att detta är ett lyckoforum där många får positiva besked. Håller tummarna för dig!


    FiaLotta: underbart att se ett litet hjärta slå. All lycka till dig!

    Ha en mysig lördagskväll allihopa!

  • Ankan1280

    Någon som vet hur viktigt det är att ta Crinone vid samma tid varje dag? Står ju att det är en fördel om man står och rör sig efter att ha tagit det. Jag tar det kl. 05.30 på vardagar, men vet inte riktigt hur jag ska göra på helgen. Imorse gick jag upp kl. 05.30, tog Crinone och gick sedan och lade mig igen. Är detta bra eller är det bättre att vänta och ta det tills man går upp på helgen, även om det blir några timmar senare?

  • Gaytjej
    FiaLotta skrev 2010-09-17 18:34:01 följande:
    Måste bara fråga med, när ni andra som lyckats varit på ultraljud har er BF stämt? Kanske är för tidigt att säga via vul nu men vulet idag visade på 5+5 eller 5+6 och jag är ju egentligen 6+6 idag. Blev lite orolig men läkaren sa att jag inte skulle oroa mig för de växer olika snabbt tror jag han sa. Får hoppas det stämmer.

    Jag hade 28/2 som BF räknat från ÄP (eller om det var ET man räknar ifrån?)
    Från VUL  i vecka 10 fick jag 1/3
    och på RUL fick jag 3/3 som BF
    och lillknodd valde att anlända 22/2.


    Alla IVF:are utom en i gravidtråden jag hängde i fick sina bebisar innan RUL-BF, vilket säkert var en slump.. men vi var minst 15 st i tråden..

    Så härligt för er att ha fått se det lilla hjärtat slå! Stort lycka till!


  • Alrua

    Har varit till RMC i fredags och fick en telefon tid i oktober med en doktor.
    Skönt att man åtminstone kan få prata med någon om det hela.

    Jag glädjer mig med Er alla som lyckas:)
    Och förr oss andra kommer det också att vända.

    kraaam

  • Kruxis

    Ankan8012:
    Jag har frågat Rmc det ,och de sa att om det slog på några timmar spelar ingen roll, men på morgonen skall man ju ta så det handlar om att kroppen bäst tar upp Criononet under dagen då man sedan är i rörelse och vaken.
    Jag brukar ta det vid 7 precis innan jag far till jobb och på helgen blir det ju senare och för att inte tala om innan när jag hade semester då blev det ännu semare. Så det är lungt om du väntar tror jag. Jag gör det iaf.

  • bdmc

    ankan8012:  Svullen om magen har jag varit de andra gångerna oxå. och allmänt småöm.
    Men när man blir överstimulerad får man väldigt ont i magen uppåt ljungorna och man har svårt för att gå upprätt.
    Jag har inte blivit sämre till idag så antar/hoppas att detta kommer lägga sig av sig själv.

    Crinonet ska tas på morgonen, det är väl det enda som gäller. om klockan sen är 7 eller 10 spelar nog mindre roll. så har jag fattat det i alla fall...

  • dunna
    Ankan1280 skrev 2010-09-18 18:19:02 följande:
    Någon som vet hur viktigt det är att ta Crinone vid samma tid varje dag? Står ju att det är en fördel om man står och rör sig efter att ha tagit det. Jag tar det kl. 05.30 på vardagar, men vet inte riktigt hur jag ska göra på helgen. Imorse gick jag upp kl. 05.30, tog Crinone och gick sedan och lade mig igen. Är detta bra eller är det bättre att vänta och ta det tills man går upp på helgen, även om det blir några timmar senare?
    jaha, jag viste inte att man skulle röra på sig efter att man tar crinonen, har passat på att ligga lite i sängen efteråt så itne allt "rinner ut" eller så. Men jag frågade Leif hur det var med tiderna och han sa att det spelade ingen roll om jag tog det på mogonen en dag och på kvällen nästa dag. M.a.o. timingen är inte alls viktig så ta det bara lungt i helgen ;)
  • dunna

    Hej tjejer
    tänkte bara säga att jag läser alltid här och tänker på hur det går för er trots att jag är väldigt dålig på att skriva. Grattis till er alla som har fått positivt! jag måste erkänna att jag ville önska att jag det var jag som had fått positivt men att det har gått bra för en del andra ger mig ett större hopp att det kommer att lyckas för mig också nån gång :)

  • saramariasofia

    Usch, just nu känns det som att alla i min närhet har barn eller skall ha barn.  Dom träffas och leker i lekparken, fikar och snackar barn. Vad utanför man kan bli när man inte har familj. Glöms man bort just för att man inte har barn? det är svårt att bestämma var och hur man skall umgås med sina vänner som har barn. Ofta är de inbokade med andra familjer. kanske tycker de att det är jobbigt med någon som inte har barn och särskilt någon som har svårt att få barn. Jag vill så gärna ha en familj. Jag vill också åka till djurparker, lekparker och badhus. Är så avundsjuk på alla som har familj...om dom bara visste hur ensamt det kan bli utan.

    Idag är en bottendag....skall det aldrig bli min tur....misströstar stort idag!

  • Millan14

    Karinsara: styrkekramar till dig!! Klart att det ska bli din tur!! Men ibland är det svårt att vara på topp å hålla humöret uppe!! Vi alla här inne förstår hur du känner å tänker!! Tillåt sig att ha en bottendag, det är ok å fullt naturligt i en sån här situation! Efter bottendagar, så hittar man sin kämparglöd och orkar fortsätta mot son dröm! Ge aldrig upp!! Din tur kommer!!!
    Krama till dig!!{#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden RMC Malmö del 14