• lavender

    Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!

    Jag gjorde moderkaksprov i måndags pga höga siffror på KUB:en.

    Det var en nervös väntan innan provet och är en nu en minst lika nervös väntan på provsvar, så nu undrar jag om det finns fler därute så vi kan vänta och tillsammans?

  • Svar på tråden Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!
  • Carla300

    Vi har berättat åt de närmaste men inte mina syskon. Tror inte att jag berättar åt dem före jag vet. Har en väninna som ännu inte vet men tänker berätta åt henne nästa gång jag ser henne. Behöver bolla mina tankar med någon. Har märkt att jag mår bättre nu när jag pratar om det. Usch vad 16 dagar känns långt borta nu!

  • Jolly23

    Ja det är nog smart att du iallafall har några som vet om det och som du kan prata med. Väntan är nästan värst, får man ett svar så vet man iallafall hur det ligger till och kan gå vidare på något sätt oavsett om svaret är bra eller ej. Men den väntan när man inte kan göra någonting är riktigt jobbig!

  • Carla300

    Man kan inte riktigt föreställa sig hur det är innan man själv är där! Jag har som tur är ett läkarbesök inplanerat om 9 dagar så då får jag lyssna på hjärtljuden, så något roligt har jag här mitt i all väntan. Och sen är det bara en vecka till ul/fvp. Bm som gjorde kub ul gav oss inget hopp alls. Hon sa att något är fel när nacksvullnaden är så stor, men jag lugnade ner mig efter lite googlande. Kan ju visst gå bra i alla fall!

  • Carla300

    Kom att tänka på en sak. Hur är det efter fvp. Man ska ju ta de lugnt och undvika tunga lyft men jag är hemma med min ettåring som såklart måste lyftas ibland. Hur ska jag göra då?! Min man kan inte ta ledigt från jobbet och har ingen mormor eller sånt i närheten. Blev lite nojig nu...

    Nu har en till natt passerat! 15 dagar till fvp och tre veckor tills de ringer med svaret. Tiden GÅR framåt!

  • idab84

    Själv har ja 21 dagar kvar •pust•

    Carla300 du har inte någon vän eller granne som kan avlasta ? Typ vara hos fig den tiden din man jobbar o göra lyften osv :) hoppas de löser sig

  • Carla300

    Måste nog få hit någon att hjälpa. Krångligt att alla mina vänner själv har barn så det är lite svårt för dem att vara här hela dagen. Men det måste fixa sig på något sätt!

  • curlysun

    Hej nu har vi fått svar för snabbanalysen (trisomi 13,18,21) allting ser normalt ut.vilken lycka Jag hoppas att allt går bra för er med

  • idab84

    Åh men åh grattis :D

    Va sköööönt!!!!

    Njut av din lycka, va glad ja blir för din skull :)

  • FruKarlsson3

    Hej på er!

    Har idag varit och gjort moderkaksprov på grund av att jag är anlagsbärare av en allvarlig sjukdom. Har gjort moderkaksprov tidigare och kom inte ihåg att det gjorde såå ont :(. Smärtan höll i sig i en timme ungefär och nu känner jag inte av det så mycket. Ska vara hemma och ta det lugnt idag men imorgon blir det jobb igen. Har inga små barn längre, den minsta är 5, så det värsta för mig är nog stress vilket jag gör väldigt mycket!!!

    Nu är det väntan på provsvar vilket jag hoppas går fort.... som tur är behövs ingen odling eftersom de vet vilken mutation de ska leta efter så det tar nog ca 1 vecka innan jag får svar!!!!

    Hoppas hoppas allt är ok..... 


    Väntar tredje barnet :), vad har jag gett mig in på ;)
Svar på tråden Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!